Vi har fått melding fra vår ISP om at vi skal flyttes til ny og kraftigere server 2. august 2010.
Overføringen vil starte tidlig om morgenen, og det er ikke mulig å si noe om hvor lang tid overføringen vil ta.
Nettsidene, wiki og forum vil være tilgjengelig hele tiden, men siden det vil være tilfeldig hvilken server man havner på (ny/gammel) vil vi forsøke å sperre forumet i denne perioden.
Siden Anders er på ferie (og jeg ikke husker når han ville være utilgjengelig, eller tilbake) er jeg ikke sikker på om vi klarer å få stengt forumet for innlegg. Jeg OPPFORDRER derfor til at man holder seg unna å lage innlegg inntil en av oss varsler at forumet igjen er åpent (hvis vi da ikke får sperret helt)
Nærmere info vil komme.
Driftsstans 2.august - ny server
Re: Driftsstans 2.august - ny server
Anders trodde han ville være tilgjengelig for å håndtere overgangen, men jeg minner for sikkerhetsskyld om morgendagens driftsstans for overgang til ny server, og oppfordrer brukerne til ikke å legge inn innlegg før noen av oss ansvarlige gir klarsignal om dette i denne tråden.
Driftsstansen gjelder altså 2. august.
Da ser det ut til at all overføring til ny (og raskere) server er gått greit, og man kan begynne å bruke forumet igjen 
-
anders99
Jeg glemte å ta høyde for at jeg "mistet" en dato på veien hjem.bjorges skrev:Anders trodde han ville være tilgjengelig for å håndtere overgangen, men jeg minner for sikkerhetsskyld om morgendagens driftsstans for overgang til ny server, og oppfordrer brukerne til ikke å legge inn innlegg før noen av oss ansvarlige gir klarsignal om dette i denne tråden.
Nå er jeg hjemme, men er foreløpig nokså døgnvill. Jeg ser at statistikkhos geen sliter pga. endriver i sidelayout på geocaching.com. Det kommer til å bli fikset, men kan nok ta noen dager.