GODE NYHETER fra Groundspeak
- GorgonVaktmester
- Senior
- Sted:Skien
- Kontakt:
Groundspeak har nå doblet antall PQ'er man kan kjøre fra 5 til 10 pr. dag , og mailen man får inneholder en direktelink til nedlasting av filen!
Samtidig slutter de å sende ut PQ'er som inneholder under 500 cahcer som vedlegg til mail. Alle PQ'er må lastes ned uansett størrelse.
Samtidig slutter de å sende ut PQ'er som inneholder under 500 cahcer som vedlegg til mail. Alle PQ'er må lastes ned uansett størrelse.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!
Re: GODE NYHETER fra Groundspeak
Høyrest bra ut!
Kva tid startar dette?
Kva tid startar dette?
Sorry. You have exceeded the maximum limit of 5 queries per day for Wednesday
Your Pocket Queries
Pocket Queries are custom geocache queries that can be downloaded from the website. They are in a format you can bring along with you on cache hunts on your GPS and/or PDA. You can select a GPX or LOC text file that works with supported software applications. You can run a Pocket Query once or set it to run automatically on a daily or weekly basis. Queries that contain 500 geocaches or fewer can be delivered as an email attachment. You can run up to 5 pocket queries every 24 hour period, but each individual search can run only once per day.
På grunn av problemer måtte midlertidig de gå tilbake til slik det var før.
At de ikke bare kan legge ut hele skiten og la folk sortere dataene på klientsiden...
TakkIndrebø skrev:På grunn av problemer måtte midlertidig de gå tilbake til slik det var før.
No verkar det her òg
Tja, vet ikke om jeg vil kalle det bare gode nyheter...
Jeg har benyttet meg av funksjonen "Hente data via e-post" i GSAK, og det ser ikke ut til å være mulig nå.
Eller er det noen mulighet til å få det til å virke igjen?
Jeg har benyttet meg av funksjonen "Hente data via e-post" i GSAK, og det ser ikke ut til å være mulig nå.
Eller er det noen mulighet til å få det til å virke igjen?
- GorgonVaktmester
- Senior
- Sted:Skien
- Kontakt:
Nei, sammen med utvidelsen av antall PQ'er fjernet de muligheten til å få PQ'en som filvedlegg.
Men når du har direkte API-tilgang til å hente PQ'en viaGSAK, hva skal du med epost-funksjonen?
Men når du har direkte API-tilgang til å hente PQ'en viaGSAK, hva skal du med epost-funksjonen?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!
hva er fordelen ved å hente PQ via GSAK framfor å laste inn i GPSen direkte fra geocaching.com sin PQ-side under egen profil?
Tror det blir vanskelig å si at det ene er bedre enn det andre, for det kommer jo helt an på hva man gjør.saltaj skrev:hva er fordelen ved å hente PQ via GSAK framfor å laste inn i GPSen direkte fra geocaching.com sin PQ-side under egen profil?
Personlig har jeg alle cacher i Norge i databasen min, og oppdaterer denne jevnlig ved hjelp av PQ.
For meg så er i alle fall en fordel at jeg ved å ta det "omveien" via Gsak får med meg evt. tilleggsveipunkter som jeg har opprettet manuelt.
Dette kan være parkeringskoordinater, sti start osv som cacheeier ikke har lagt til i beskrivelsen men som jeg finner informasjon om i logger.
Noen andre fordeler med å ta det via GSAK er at du unngår problemer som det har vært med unknown/mystery nå i det siste. Og så kan du få en del ekstra info inn, jeg får f.eks. attributter, antall favorittpoeng, fylke- og kommunenavn, siste funndato og siste loggedato inn i første loggen når jeg eksporterer fra GSAK.
OK, takk for info. Forresten, PQ lasta ned i dag - generert i går - har ingen cacher med type "Mystery Cache", men mange med type "Unknown Cache".