Harrods hadde jeg glatt slettet. Vært der et par ganger og det er ikke imponerende, om en ikke er enormt glad i shopping. Å sitte på venteværelset hos tannlegen er mer spennende enn Harrods
Så litt mer konstruktivt, fra erfaringer fra mange langweekender i London.
En favoritt hos meg er Greenwich. Der er Greenwichobservatoriet på 0-meridianen. Burde være et must for cachere å få logget den virtuelle der. Det er jo navigasjonens Mekka (?). Om det er klokkeomvisning, få med den. Faktisk et høydepunkt innen navigasjonshistorie. Om du skulle være så heldig å få samme guide som oss.
Nedenfor er det maritime museet (verd å besøke) og Cutty Sark. landsbyen Greenwich er fin. Det går t-bane dit, men en båttur fra Westminister, london Eye eller The Tower er flott, selv om februar er hustrig i London.
En dag i Greenwich tar fort hele dagen. Mye å se. Lunch gjerne på en pub i landsbyen.
The Tower er flott med mye historie.
Omvisning på Tower bridge tar kort tid og var fint å få med seg etter The Tower.
Den mest mugglerutsatte cachen jeg noen sinne har tatt er Oxford street. Så mye folk at den var enkel å logge. Den er midt blandt det travleste av London.
Noe av det mest spennende i London er St pauls, med whispering gallery. Den virtuelle cachen der liker jeg ikke, siden det er fotoforbud og det er påkrevd med et foto for å logge. Om det ikke er endret (?). Uansett verd et besøk, fra toppetasje (for de tøffe, til kjelleren for de som liker historie).
Gangavstand unna er et flott sted for lunch, puben Ye Olde Cheshire Cheese. Stampuben til Charles Dickens, Mark Twain m.fl. Gjenoppbygget fra brannen i 1666.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ye_Olde_Cheshire_Cheese
Det var i hvert fall noen tips. (cacher finnes nær alle disse stedene) God tur.