Sistelogger

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
Re: Sistelogger

Legg inn av thomfre » ons 14 sep 2016 07:39

blarg skrev:Noe nytt om dette? Enkelte dager virker det som om alt har vært tilbake til normalen før det dagen etter har vært veldig få logger som har kommet inn.
Ingenting nytt, dessverre
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

BlackSheep_86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:tir 20 sep 2016 20:02

Re: Sistelogger

Legg inn av BlackSheep_86 » tir 20 sep 2016 20:07

Har en bug.

Noen logger i mitt hjemfylke (M&R) kommer ikke opp når jeg filtrerer på fylker, men kommer opp på landsbasis.
Uten navn.png
Uten navn.png (10.18kiB)Vist 27364 ganger
Ser at fylkesvåpenen-logoene er ukjente filer, her i landsdekkende modus.
URL-en som det manglende bildet peker mot er http://logger.gcinfo.no/img/fv2/00.png
Er 00.png en bug i systemet? Logo for M&R finnes jo som 15.png.

Håper dette hjelper på feilsøkingen.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Sistelogger

Legg inn av thomfre » tir 29 nov 2016 20:01

thomfre skrev:Beklager, det er noe teknisk som har skjedd. Notification-mailene har plutselig begynt å komme på norsk.
Så områdene til alle de som leverer notifications på norsk vil være mangelfulle frem til vi får lagt inn støtte for parsing av norske mailer også.

Det kan ta litt tid dessverre.
Jeg er ikke spesielt stolt av hvor lang tid dette har tatt, men nå skal det i alle fall fungere! :) Beklager ventetiden.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

blarg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tir 13 sep 2016 19:20

Re: Sistelogger

Legg inn av blarg » tir 29 nov 2016 22:52

Ting tar av og til lengre tid enn ventet. Ingenting å beklage. Jobben du gjør blir satt stor pris på :D

Men det ser fortsatt ut som om det er noen bugs her? Når man filtrerer på fylke så er det en del som ikke kommer med i filtreringen. Eksempel er en logg fra 2016-11-29 22:22:06 til GC6EM05. Denne skal være i Troms og kommer opp når man ikke filtrerer fylkesvis, men forsvinner når man filtrerer på fylke. Den ligger også uten fylkesikonet, noe jeg regner med har en sammenheng.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Sistelogger

Legg inn av thomfre » ons 30 nov 2016 08:54

blarg skrev:Ting tar av og til lengre tid enn ventet. Ingenting å beklage. Jobben du gjør blir satt stor pris på :D

Men det ser fortsatt ut som om det er noen bugs her? Når man filtrerer på fylke så er det en del som ikke kommer med i filtreringen. Eksempel er en logg fra 2016-11-29 22:22:06 til GC6EM05. Denne skal være i Troms og kommer opp når man ikke filtrerer fylkesvis, men forsvinner når man filtrerer på fylke. Den ligger også uten fylkesikonet, noe jeg regner med har en sammenheng.
Du har helt rett i at de to tingene henger sammen :)

Det er ikke bug, bare en treghet i innlesing av fylkes- og kommunedata fra OpenStreetMap. Regner med at det kommer iløpet av dagen.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

blarg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tir 13 sep 2016 19:20

Re: Sistelogger

Legg inn av blarg » ons 30 nov 2016 15:50

Men det ser fortsatt ut som en haug med logger ikke kommer inn der? Nå tenker jeg sentralt Kråkerøy/Hvaler rett sør for Fredrikstad for eksempel. Er det ikke satt opp overvåking av det området (konto inaktiv) eller er det noe mer galt? Tidligere kom logger fra dette området med.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Sistelogger

Legg inn av thomfre » tor 01 des 2016 08:53

blarg skrev:Men det ser fortsatt ut som en haug med logger ikke kommer inn der? Nå tenker jeg sentralt Kråkerøy/Hvaler rett sør for Fredrikstad for eksempel. Er det ikke satt opp overvåking av det området (konto inaktiv) eller er det noe mer galt? Tidligere kom logger fra dette området med.
Var det slik i går, eller er det slik fortsatt? Fikk fikset en siste feil i går, og har ikke registrert noen feil med innlesingen etter det.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

blarg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tir 13 sep 2016 19:20

Re: Sistelogger

Legg inn av blarg » tor 01 des 2016 16:09

Det var slik i går, men nå ser det mye bedre ut. Så langt har jeg ikke klart å finne noen avvik

Takk så meget :-)

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Sistelogger

Legg inn av GadgetCats » fre 02 des 2016 00:55

Er hele landet dekket av denne tjenesten nå? Sist jeg hadde befatning med den, var de viktigste byene dekket, men mye manglet, spesielt i nord.

Per nå trigges vel oppføringene i sistelogger fortsatt av e-postvarsler fra ymse geocacheres egne kontoer. Vi har vel sett at det har sine svakheter, premiummedlemskap som utløper, fingertrøbbel og ulike språkinnstillinger medfører raskt at loggene ikke plukkes opp, selv om det siste vel har blitt fikset nå. Har GiNo vurdert å eie alle disse selv, f.eks. ved å opprette egne premiumkontoer?

Og jeg ser at logger.gcinfo.no/geobergen gir etiketten "Bergen" øverst, mens /elv gir "Ælvecacherne". Jeg vil oppfordre til å være konsekvent, og bruke navn som beskriver dekningsområdet. For /geobergen er det så godt som hele Hordaland.
Bilde

blarg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tir 13 sep 2016 19:20

Re: Sistelogger

Legg inn av blarg » tir 19 des 2017 16:46

Virker som det er noe rart som skjer her igjen. Er en del logger som ikke blir listet opp.

Jeg har brukt siden til å følge med på loggene til adventscachene i Østfold og det er mange logger som ikke kommer opp. Har ikke sett noe mønster i det heller. Er snakk om enkeltlogger. En cache kan få masse logger listet opp, men brått er det tre - fire som mangler. Pussig

BlackSheep_86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:tir 20 sep 2016 20:02

Re: Sistelogger

Legg inn av BlackSheep_86 » fre 08 jun 2018 22:31

Flere som får 404?

Svar