Trist nytt

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35
Trist nytt

Legg inn av Makuta Teridax » lør 08 sep 2012 00:12

Min gode venn og kollega Manut Namkeng døde fredag. Han var også kjent som halvparten av Team Olsson.

Han var en engasjert reviewer, geocacher, coinsamler og pinsamler. Han var snill og raus. Mang en geocacher på besøk i Tromsø har han kjørt rundt i byen sin. Han hadde en imponerende lokalkunnskap i et stort område rundt Tromsø. Han kjente hver cache – hvor de var og hvem som eide dem. I bilen hadde han ekstra logger og beholdere og annet utstyr, så han kunne utføre nødvendig vedlikehold, om det trengtes, uavhengig av om det var hans egen cache.

Han betydde mye for meg som reviewer. Da han ble reviewer, var jeg ikke lenger alene. Gjennom reviewingen ble jeg kjent med ham, og han ble en venn jeg satte stor pris på.

Han vil bli savnet.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Trist nytt

Legg inn av bjorges » lør 08 sep 2012 00:35

Oj, så trist. :(

Hvil i fred.
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Trist nytt

Legg inn av avigerus » lør 08 sep 2012 06:45

Uff, dette var trist... Kona og jeg visste han var blitt syk, men dette kom likevel som et stort sjokk på oss.
Husker mitt første møte med John og Nok i Tromsø, en flott kar som virkelig tok seg av en besøkende. I mitt arbeide ble det flere besøk til Tromsø, og alltid var John og Nok der, klare til å ta ihvertfall noen cacher. Vi var også så heldige å få gjenbesøk ned til Grenland, og da fikk vi endelig gitt noe igjen for all den flotte servicen de hadde stått for.
Jeg var en av de få som også visste at John også var Reviewer, uten at denne informasjonen noen gang lakk ut videre til andre.... Han ønsket jo å være anonym, så det løftet holdt jeg inntil i dag. Nå er jeg bare veldig trist og lei, for jeg har mistet en god og nær venn så alt for tidlig.

Våre tanker går nå først og fremst til familien og Nok.

John vil bli savnet av oss!
Avigerus og kona
Bilde

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Trist nytt

Legg inn av Viking_Princess » lør 08 sep 2012 08:27

Kondolerer til familie og venner :(
Bilde

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen

Re: Trist nytt

Legg inn av tah69 » lør 08 sep 2012 08:41

Det var triste nyheter.

Har mang en gang vært i Tromsø uten å vite at han var en av våre kjære rewievere.

Våre tanker går til familie og venner.
Kondolerer.

Hilsen
TAH69 og familie.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Trist nytt

Legg inn av sven-egil » lør 08 sep 2012 09:07

Dette var triste nyheter.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker
Innlegg:247
Registrert:tir 27 nov 2007 18:13

Re: Trist nytt

Legg inn av Smort78 » lør 08 sep 2012 09:21

Dette var trist å høre.
Hvil i fred

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Trist nytt

Legg inn av Synth75 » lør 08 sep 2012 10:28

Veldig trist :(

Han var en sentral person for cachingen i Tromsøområdet. Engasjert og flink. Jeg er fra Tromsøområdet og er der oppe av og til og har alltid hatt ønske om å treffe Team Olsson på et event eller ved en annen anledning. Det ble det dessverre aldri noe av.
Det er ikke lett å holde seg anonym som reviwer. Jeg var en av mange som visste hvem denne reviweren var.

Tankene går til den andre halvdelen av Team Olsson og håper det etter forholdene går bra!

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Trist nytt

Legg inn av Raggsokk » lør 08 sep 2012 11:05

Det var leit å høre. Selv møtte jeg ham aldri i annet enn reviewerrollen på nettet, og visste aldri hvem han var. Håper han får hvile der loggene aldri går fulle eller mugner.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:man 03 sep 2012 08:04

Re: Trist nytt

Legg inn av Cervis Venator » lør 08 sep 2012 13:31

Vår gode reviewerkollega Manut Namkeng er gått bort . Han har lenge vært plaget av sykdom. Det var med stor sorg jeg mottok beskjeden i går kveld fra Makuta Teridax. Det er uvirkelig at et kapittel nå er avsluttet og en god reviewerkollega er gått bort. Jeg fikk desverre aldri den glede å møte Manut Namkeng i virkeligheten. Jeg har kun hatt kontakt med han via internett. (Mail, sms, chat). Det var aldri nei når en fersk reviewer spurte om noen gode råd. Selv i det siste kom det alltid en mail med gode råde og tips..

Manut Namkeng vil bli savnet blant alle geocachere. Det grønne lyset på gmail er nå sluknet.

Mine tanker går til de etterlatte og jeg lyser fred over Manut Namkengs minne.
Cervis Venator
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Re: Trist nytt

Legg inn av hstad » lør 08 sep 2012 13:47

Hvil i fred

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Trist nytt

Legg inn av Tique » lør 08 sep 2012 14:31

Hvil i fred
Bilde

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Trist nytt

Legg inn av maristua » lør 08 sep 2012 16:05

tankene går til familie og venner.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Trist nytt

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 08 sep 2012 16:53

Ut over å ha fått reviewet noen av cachene mine av ManutNamkeng, så var jeg også en kunde nettbutikken til hans alter ego. En gang fikk jeg med en av deres egenproduserte coin "på kjøpet", en coin som nå får en litt spesiell plass i samlingen min.

Tankene går selvsagt til hans etterlatte!
Hvil i fred!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:man 28 nov 2011 10:28
Sted:Drammen

Re: Trist nytt

Legg inn av tah69 » lør 08 sep 2012 20:53

Vil det bli gitt en hilsen fra cachemiljøet i Norge på noen måte?

Synes det hadde vært en særdeles hyggelig gest fra oss alle.

Svar