Adventskalendre på GC Info

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Svar
utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18
Adventskalendre på GC Info

Legg inn av utpaaturaldrisur » man 06 okt 2014 18:39

Adventskalender i desember har etter hvert blitt en årlig tradisjon (Oslo-kalender har faktisk 10 års jubileum i år) over det ganske land. Administrering og håndtering er gjort litt forskjellig, men mange av kalendrene har blitt administrert i fra GC-Info siden.
Nå har GC-Info siden kommet i ny drakt som er fin den, men hvor skal vi legge inn og administrere kalendrene. Eller er det ikke tenkt at det skal forefinnes der?

Personlig synes jeg at de gamle sidene var bra, spesielt med tanke på at noen av kalendrene hadde konkurranser med tilhørende regler som skal leses og forstås.

Er det noen i fra GC Info som kan gi en input om dette så snart som mulig. Det brenner kanskje ikke riktig ennå, men det hadde vært greit med en avklaring.

Jeg legger ut likelydene spørsmål på både GC Info og Facebook slik at flere kan ta del i svaret i fra GC Info.

På forhånd takk for svar.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Adventskalendre på GC Info

Legg inn av thomfre » man 06 okt 2014 18:47

www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventskalendre på GC Info

Legg inn av Raggsokk » tir 07 okt 2014 18:41

Finnes det kopier av de gamle sidene? Kjipt å måtte skrive alle reglene på nytt... Dessuten har vi i Drammen hatt tradisjon for at man har 'hevd' på fjorårets dato den første tiden. Da er det greit å kunne henvise til gammel kalender!
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Adventskalendre på GC Info

Legg inn av thomfre » tir 07 okt 2014 20:11

Den gamle for Drammen finner du her: http://gammel.gcinfo.no/?q=node/129 :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventskalendre på GC Info

Legg inn av Raggsokk » tir 07 okt 2014 20:30

Supert! Takker!

Er de gamle sidene ment å bli liggende der, så jeg kan linke til dem for folk som vil se tidligere kalendere, eller er de i utfasing og vil slettes etterhvert?
- Raggsokk

Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Adventskalendre på GC Info

Legg inn av Raggsokk » tir 07 okt 2014 20:54

Og enda et spørsmål: Når jeg setter inn en tabell på siden vises linjene i editoren, men ikke når jeg viser siden. Er det noe som overstyres i stylesheet'et, og kan dette fikses? Tabellen blir litt penere når den er streket opp...

Edit: Jeg løste dette ved å bruke bakgrunnsfarger, men spørsmålet har fortsatt en viss akademisk interesse.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Adventskalendre på GC Info

Legg inn av thomfre » ons 08 okt 2014 07:39

Raggsokk skrev:Supert! Takker!

Er de gamle sidene ment å bli liggende der, så jeg kan linke til dem for folk som vil se tidligere kalendere, eller er de i utfasing og vil slettes etterhvert?
Foreløpig vil de bli liggende, men det er en sikkerhetsrisiko å ha en så gammel versjon av Drupal kjørende, så den vil nok ikke være der til evig tid.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Adventskalendre på GC Info

Legg inn av thomfre » ons 08 okt 2014 07:40

Raggsokk skrev:Og enda et spørsmål: Når jeg setter inn en tabell på siden vises linjene i editoren, men ikke når jeg viser siden. Er det noe som overstyres i stylesheet'et, og kan dette fikses? Tabellen blir litt penere når den er streket opp...

Edit: Jeg løste dette ved å bruke bakgrunnsfarger, men spørsmålet har fortsatt en viss akademisk interesse.
Ja, temaet vi bruker kommer med stiler for tabeller. Eneste måten å overstyre det på er å manuelt spesifisere det du ønsker i tabellen du lager.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Svar