Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Svar
Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak
Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av whoelse » fre 24 aug 2012 18:11

Vi har registrert at det til tider går litt tregt å få opp sider her på gcinfo.no. Det gjelder alle sidene våre, både forum, wiki, m.m. Så jeg vil bare få melde om at det jobbes med saken som en liten trøst hvis man går litt lei av ventingen...
Bilde

frodegill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:39
Registrert:ons 13 jun 2012 14:09
Sted:Drøbak
Kontakt:

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av frodegill » fre 24 aug 2012 22:16

whoelse skrev:Vi har registrert at det til tider går litt tregt å få opp sider her på gcinfo.no.
Har dere kontroll på saken, eller ønsker dere innspill? Jeg står for drift av nettsiden til Foreningen Villtur.org, og slet med treg respons i starten. Det hjalp litt å flytte til virtuelle servere på Amazon EC2, men det som virkelig utgjorde en stor forskjell var å legge inn eAccelerator

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av whoelse » søn 26 aug 2012 12:14

Takk for tilbud om hjelp :D P.t. har vi rimelig oppegående folk til å se på disse tingene, bl.a Anders99 og pstray, men greit å vite at det finnes flere med driftserfaring.

Vi kjører hos ProISP og har ganske god erfaring med dem. Det vi skal gjøre nå er å se nærmere på hvor vi tror "skoen trykker" og ha en dialog med dem. Vi prøvde en del ulike hosting-løsninger tidligere, men har havnet på at ProISP funker rimelig greit både i forhold til hva vi får av support, drifts-verktøy, ytelse, oppetid og responsetid på forespørsler. Så får vi håpe det ordner seg greit denne gangen også :D
Bilde

frodegill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:39
Registrert:ons 13 jun 2012 14:09
Sted:Drøbak
Kontakt:

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av frodegill » søn 26 aug 2012 13:26

whoelse skrev:Det vi skal gjøre nå er å se nærmere på hvor vi tror "skoen trykker"
Hvis dere ikke vet nøyaktig hvilke ressurs som er flaskehalsen, anbefaler jeg Munin. Den lager flotte grafer, riktignok kun 5-minutters snapshot, som kan vise om noe belastes mye eller genererer feil (Munins S.M.A.R.T-plugin viste f.eks tydelig at en disk var i ferd med å feile. Jeg rakk å skaffe ny og overføre data før disken tok kvelden)

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av whoelse » tir 28 aug 2012 15:13

Da har vi hatt en dialog med ProISP og de har planer om å flytte oss til en kraftigere server. Det vil skje en eller annen natt, nå eller litt senere. Så hvis det plutselig ikke er noe liv i gcinfo.no en natt du sitter og trykker febrilsk på tasene så kan det hende at du må sitte å vente på at gcinfo.no skal dukke opp i raskere versjon før du får kontakt :D

Vi melder fra når vi evt. vet mer om flyttetidspunktet, men det kan plutselig skje...
Bilde

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av whoelse » ons 29 aug 2012 19:12

Da er det meldt at gcinfo.no flyttes. Vi har fått følgende info: "Vi vil starte flyttingen 30.08.2012 00:45:00. Det er ikke mulig å forutsi hvor lang tid selve flytteprosessen vil ta." Men vi regner med at alt er på plass innen de fleste våkner.

En periode vil gcinfo.no ikke være tilgjengelig og i perioder vil man, tilfeldig, få kontakt med gammel eller ny versjon. Så hvis ingen skriver i Wiki'n fra ca. 30.08.2012 00:45:00 til jeg melder fra at alt er på plass på ny server så er Wiki'n grei. Forumet er det Anders99 som tar seg av så han sier fra om det som evt. skulle gjelde forumet.
Bilde

anders99

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av anders99 » ons 29 aug 2012 19:41

whoelse skrev:Da er det meldt at gcinfo.no flyttes. Vi har fått følgende info: "Vi vil starte flyttingen 30.08.2012 00:45:00. Det er ikke mulig å forutsi hvor lang tid selve flytteprosessen vil ta." Men vi regner med at alt er på plass innen de fleste våkner.

En periode vil gcinfo.no ikke være tilgjengelig og i perioder vil man, tilfeldig, få kontakt med gammel eller ny versjon. Så hvis ingen skriver i Wiki'n fra ca. 30.08.2012 00:45:00 til jeg melder fra at alt er på plass på ny server så er Wiki'n grei. Forumet er det Anders99 som tar seg av så han sier fra om det som evt. skulle gjelde forumet.
Jeg kommer til å stenge ned forumet ca. 22:00 i dag og tar det opp igjen i morgen tidlig.

anders99

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av anders99 » tor 30 aug 2012 06:37

Da er forumet opp igjen og forhåpentligvis på en ny og raskere server.

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av ok67 » tor 30 aug 2012 06:49

Det her er som gcinfo med turbo, sola i ryggen og kjøttkaker til middag :D

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av thomfre » tor 30 aug 2012 06:53

Wow! Skal si det ble raskere nå ja! :D :D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av Hvammen » tor 30 aug 2012 08:16

Spesielt statistikksidene er nå blitt MYE kjappere! De lange listene dukker nå opp på skjermen min på bare noen få sekunder, mot 15 - 20 før! :good:

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Re: Det går litt treeeegt på gcinfo.no innimellom

Legg inn av hstad » tor 30 aug 2012 09:30

Merker det tilogmed på tapatalk!, godt jobbet folkens!!


Mykje vyrdsamt
Hstad on Tapatalk

Svar