Ny Wiki - Velkommen :-)

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak
Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av whoelse » tir 03 apr 2012 10:54

Da har vi endelig fått fikset opp en ny Wiki - http://wiki.gcinfo.no Stor takk til pstray :D

For å hindre spamming - som vi har blitt mye plaget av i den gamle - er det en enkel prosedyre for å få ny bruker: http://wiki.gcinfo.no/GCInfo:Ny_bruker Den inneholder et manuelt skritt, dvs at jeg eller pstray må godkjenne og opprette nye brukere OG vi godkjenner bare nick som ser tilforlatelige ut.

Alle bidrag mottas med takk - om det så bare er å rette skrivefeil, komme med presiseringer og/eller småfikse ting.

Før du setter i gang med større ting så les gjerne gjennom: http://wiki.gcinfo.no/Hjelp:Innhold - her er det bla noen regler for å strukturere nytt innhold som mamoreb tok initiativ til. Så blir det kanskje litt orden og ikke totalt kaos :wink:

Jeg har flyttet mye av det nyttige innholdet fra den gamle wiki'n til den nye og forsøkt å oppdatere det som var blitt litt gammelt - men det er sikkert rom for forbedring så det er bare å sette i gang å hjelpe til.

Spørsmål kan i hovedsak rettes til meg eller pstray.

Så da er det bare å bruke litt påsketid på å bidra med innhold i den nye Wiki'n

:D LYKKE TIL og GOD PÅSKE :D
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av mamoreb » tir 03 apr 2012 11:05

Hurra! :D

Godt jobbet, whoelse og pstray!
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av avigerus » tir 03 apr 2012 17:47

MEGET BRA !!!!
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av Synth75 » tir 03 apr 2012 22:12

Meget bra jobb whoelse og pstray! :good:
Pstray stiller alltid opp og leverer som valig et solid resultat.

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av fotimyr » søn 15 apr 2012 18:00

Jeg registrerte meg ihht prosedyren på http://wiki.gcinfo.no/GCInfo:Ny_bruker , men etter en drøy uke har jeg ennå ikke hørt noe fra godkjennelseskomiteen på wikien. Har det ikke vært konstituert møte i mellomtiden? Er saksbehandleren på ferie? Er jeg ikke pen nok? Har jeg for få funn? Ikke fullført noen powertrails? Utlegg med for billige bokser? For avansert ortografi? Kjenner ikke de rette folka? Ikke betalt medlemskontingent (noe som forsåvidt stemmer)?

Om jeg har misforstått noe er det fint å få en tilbakemelding ;)

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av kassimaja » søn 15 apr 2012 18:32

fotimyr skrev:Jeg registrerte meg ihht prosedyren på http://wiki.gcinfo.no/GCInfo:Ny_bruker , men etter en drøy uke har jeg ennå ikke hørt noe fra godkjennelseskomiteen på wikien. Har det ikke vært konstituert møte i mellomtiden? Er saksbehandleren på ferie? Er jeg ikke pen nok? Har jeg for få funn? Ikke fullført noen powertrails? Utlegg med for billige bokser? For avansert ortografi? Kjenner ikke de rette folka? Ikke betalt medlemskontingent (noe som forsåvidt stemmer)?

Om jeg har misforstått noe er det fint å få en tilbakemelding ;)
Det samme gjelder meg, men jeg har betalt kontigent, så det har nok ikke noe med det å gjøre...
Kassimaja

Bilde Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av thomfre » søn 15 apr 2012 22:49

Jeg registrerte meg med en gang wikien ble lansert, men har fortsatt ikke hørt noe...

Gikk litt i glemmeboka, så har ikke purra heller...

Men, jeg fikk et autosvar som sa at meldinga mi venta på godkjenning siden den kom fra en ukjent e-postadresse, kanskje det hjelper dere litt på rett vei til å løse det?
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av mamoreb » søn 15 apr 2012 22:51

Det er mulig at thomfre er inne på noe, det er nemlig lagt til en del nye medlemmer den siste uka. Og såvidt jeg kan se, er det ikke fordi de har gjort seg kvalifisert gjennom X antall powertrails, smekre profilbilder e.l. :)

Jeg er sikker på at wiki-sjefene finner ut av dette så snart de har anledning.
Bilde

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av whoelse » tir 17 apr 2012 08:43

Jeg har nå funnet alle epostene og skal ekspedere ASAP!

admin-epost-adressen er en epostliste og det ser ut som den ikke funker lenger slik den gjorde sist jeg testet fra ekstern konto... Ser ut som vi har kommet borti knappen som sier at bare medlemmer på lista kan sende epost til den men ALLE skal være hjertelig velkommen :D Eneste krav er at man representerer et nick på geocaching.com som synes å være "ekte" og ikke bare laget for å spamme ned wiki'n.

Takk for at dere har sakt fra at tålmodigheten er tynnslitt - beklager feilen.

Feilern med lista er nå forhåpentligvis fiksa, men hvis noen framover vil sikre seg mot liknende feil så send melding direkte til meg OGSÅ - f.eks. via ett eller annet (PM her, geocaching.com eller epost hvis du har adressen min allerede).
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av thomfre » ons 18 apr 2012 11:42

whoelse skrev:Jeg har nå funnet alle epostene og skal ekspedere ASAP!
Nå som jeg endelig har passert de harde opptakskravene og har blitt medlem kan det jo hende jeg bidrar også etterhvert :D

Men tenkte å komme med et lite tips...
Det er litt kronglete å navigere rundt på wikien nå, men ser ting ligger pent i kategorier, så da vil jeg anbefale å installere CategoryTree utvidelsen: http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:CategoryTree. Det er en fin og stabil utvidelse som er i bruk på flertallet av WikiMedia prosjektene.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av mamoreb » ons 18 apr 2012 12:03

Kjempefint at det begynner å bli mange medlemmer av wiki'en!

Jeg håper at flere vil være med på å legge til informasjon etter hvert. En wiki er et fellesprosjekt, så hvis man kommer over noe som bør rettes, utdypes, legges til, er det bare å sette igang. Det er ikke noe "min artikkel" og "din artikkel", dette samarbeider vi om. Jeg for min del blir bare glad om noen forbedrer en side som jeg har begynt på.

Hvis man går inn på "spesialsider" og "etterspurte sider", får man opp liste over sider som er lenket til, men som ikke er opprettet enda. Dette kan jo være et fint sted å starte. Husk bare at hvis man vil opprette side for et ordboksord (f.eks. TNLNSL), bør denne siden opprettes ved å gå inn på "ordbok" og velge skjema for å legge til ordboksord, slik at den havner i riktig kategori.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av thomfre » ons 18 apr 2012 12:07

Er beskrivelser av og tips til nyttige GSAK makroer vi vil ha på wikien?
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av hstad » ons 18 apr 2012 12:11

thomfre skrev:Er beskrivelser av og tips til nyttige GSAK makroer vi vil ha på wikien?
En wiki om geocaching bør jo inneholde info om geocaching og tilhørende hjelpemidler, så GSAK info bør vel være med.


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av mamoreb » ons 18 apr 2012 12:26

Ja, helt enig! Vi har en ordboksside om GSAK, og en veiledning for å få til det mest grunnleggende. En "oppfølger" til denne siden, med oversikt over de mest aktuelle makroene, hadde vært glimrende. Jeg har brukt GSAK en del, men synes fortsatt at jungelen av makroer er vanskelig å få oversikt over.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Ny Wiki - Velkommen :-)

Legg inn av thomfre » ons 18 apr 2012 13:11

mamoreb skrev:Ja, helt enig! Vi har en ordboksside om GSAK, og en veiledning for å få til det mest grunnleggende. En "oppfølger" til denne siden, med oversikt over de mest aktuelle makroene, hadde vært glimrende. Jeg har brukt GSAK en del, men synes fortsatt at jungelen av makroer er vanskelig å få oversikt over.
Jeg har begynt..! Tar nok litt tid, men skal prøve å få en del inn der etterhvert.

Har opprettet en egen GSAK-kategori, siden det er et såpass stort tema... (noen som er uenig?)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Svar