Problemer med gcinfo.no i natt

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
Svar
anders99
Problemer med gcinfo.no i natt

Legg inn av anders99 » tir 01 sep 2009 06:08

Sidene våre brukte visst litt mye ressurser så vår ISP flyttet dem over til en ny server med bedre kapasitet i natt.

Denne flyttingen ser ut til å ha fungert bra for web-sidene og forumet, men statistikken og wiki har gått mindre bra. Vi (jeg og whoelse) jobber med saken og vi kommer tilbake med mer info.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Problemer med gcinfo.no i natt

Legg inn av bjorges » tir 01 sep 2009 06:58

JAmmen bra vi betaler for en ordentlig ISP :)
Bilde

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Problemer med gcinfo.no i natt

Legg inn av whoelse » tir 01 sep 2009 08:21

ProISP fikk problemer med serveren vi var på for den fikk for mye å gjøre. De fant ut at det var hos oss det ble for mye jobbing.

Jeg snakket med en meget hyggelig person som jeg diskuterte mulige løsninger med. Snakket også med Anders og konklusjonen ble at det beste og raskeste var å holde stengt en stund og flytte alt sammen til en ny server med bedre kapasitet.

Det var ikke helt enkelt å finne en måte å kommunisere dette på i går når alt var nede. Inspirert av løsningen som ble brukt da geocaching.com var nede pga brann så sendte jeg ut melding på twitter med #gcinfo.no som merke. Neppe noen som så det, men de ligger nå der...

Problemet i går kveld er et helt annet problem enn det som forårsaket at statistikken var nede for noen dager siden. Da var det en navnetjener hos ProISP som fungerte helt uventet. Jeg hjalp Anders med å lete etter feil, men dette var så uventet og merkelig at det måtte skikkelig hardjobbing til for å finne ut hvor feilen lå. Dette er "ikketrivielt" arbeid og Anders gjorde en kjempejobb for å finne ut av det. Jeg hadde ikke hatt en sjangs på dette tekniske detaljnivået. Godt vi har dyp kompetanse blandt oss!

Regner med at Anders får i gang statistikksidene etterhvert og wiki'en kommer i gang etter flyttingen. Så kan vi håpe på en raskere og mer stabil gcinfo-verden en stund framover!
Bilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Problemer med gcinfo.no i natt

Legg inn av 2v » tir 01 sep 2009 11:59

Flott og godt jobba.

(Tips til andre infokanalar: Vestlandscaching.no og Grenlandsmafiaen.com)

anders99

Re: Problemer med gcinfo.no i natt

Legg inn av anders99 » tir 01 sep 2009 16:19

anders99 skrev: Denne flyttingen ser ut til å ha fungert bra for web-sidene og forumet, men statistikken og wiki har gått mindre bra. Vi (jeg og whoelse) jobber med saken og vi kommer tilbake med mer info.
Da har wiki og statistikk kommet med også, og ting er snart tilbake der det var.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Problemer med gcinfo.no i natt

Legg inn av sven-egil » tir 01 sep 2009 19:22

Jeg har bare lyst til å gi dere litt skryt :D

Når slike ting skjer er det som oftest bare kjeft å få.

Takk for en flott utført jobb :D
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
Smeby&Co
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:lør 01 des 2007 23:25
Sted:Eidsvoll
Kontakt:

Re: Problemer med gcinfo.no i natt

Legg inn av Smeby&Co » tir 01 sep 2009 21:48

Bra, jobbet skjnte noe var galt. bra dere kom relativt fort oppe og kjøre igjen. 8)

Hilsen René
Bilde

Bilde

Svar