On the Internet nobody knows you're a dog!

Informasjon om GiNo og de forskjellige sidene under gcinfo.no (portal, forum, wiki etc.)
anders99
Re: Re:

Legg inn av anders99 » lør 02 aug 2008 22:01

ensewe skrev: jeg kan ikke se hvordan mitt spørsmål med rimelighet kan tolkes som et angrep på hvordan forumet drives - med mindre det faktisk drives som et diktatur. svaret jeg fikk kan jo tyde på at anders99 følte spørsmålet som ubehagelig..? tar jeg feil?
Ja, da tar du feil. Jeg følte ikke spørsmålet ubehagelig, på noen annen måte enn at jeg ikke skjønte hvorfor det kom opp. Da blir det også vanskelig å svare på det, og jeg må bruke uforholdsmessig mye tid som jeg med fordel kunne brukt til noe annet.

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du spør om? Spør du på vegne av de tre du siterer, eller har du konkrete ting angående modereringen av forumet?

Dersom du hadde lest alle trådene ville du også ha sett at forumet allerede har en fullverdig moderator utenom meg.

Foreløpig har ikke jobben med å moderere forumet vært overvettes tidkrevende (og i det siste har til og med vært rent trivelig), men jeg ser (bla. i forbindelse med en lang ferie som kommer snart) at kanskje kan være en fordel med flere moderatorer. Det/de vil i så bli annonsert.

Og ja - forumet blir drevet som et diktatur. Det er en arvtager for et forum som også ble drevet som et diktatur, som igjen var en arvtager for et forum som ble drevet som et diktatur. Den eneste forskjellen fra tidligere er at forumet ligger under gcinfo.no, som tilhører en organisasjon, så videre drift er sikret også dersom jeg skulle falle foran en trikk.

I tillegg vil jeg også presisere at forumet ble startet før gcinfo.no, og at det var jeg som tok initiativ for å få den lagt inn under gcinfo.no i efterkant.

Brukeravatar
ensewe
Junior
Junior

Re: Re:

Legg inn av ensewe » lør 02 aug 2008 22:45

anders99 skrev: Ja, da tar du feil. Jeg følte ikke spørsmålet ubehagelig, på noen annen måte enn at jeg ikke skjønte hvorfor det kom opp. Da blir det også vanskelig å svare på det, og jeg må bruke uforholdsmessig mye tid som jeg med fordel kunne brukt til noe annet.
ok, beklager at jeg tok feil. synes det var rart at spørsmålet mitt ble besvart med nytt spørsmål, men samma det. skjønner ikke helt at ditt svar trengte å tilpasses hvorfor jeg stilte spørsmålet, men, ok - tid kunne vært spart både her og der.
anders99 skrev: Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du spør om? Spør du på vegne av de tre du siterer, eller har du konkrete ting angående modereringen av forumet?
hva jeg spør om er vel ikke vanskelig å forstå: hvorfor har forumet kun èn (aktiv) moderator.
jeg spør på vegne av meg selv - de tre jeg siterer kjenner jeg ikke. jeg leita litt rundt (men ikke godt nok) og fant denne tråden der andre hadde meldt seg frivillige som moderatorer. ingen av de ble tydeligvis valgt. jeg leita litt mer nå, og fant tråden hvor ny moderator ble annonsert - og ser også infoen fra bjorges. denne moderatoren har jeg dog ikke sett snurten av her inne.

hovedårsaken til at jeg lurte skal du få svaret på her:
dette forumet oppfattes av meg som gcinfo.no's offisielle fora, for brukerne til å diskutere et så bredt spekter som alt om geocaching, vår reviewers jobb, våre tekniske verktøy for å få jobben gjort, om selve gcinfo-sidene, om statistikk-sidene, og "alt mulig" - dvs, her burde det finnes rom for enhver mening og enhver smak.
å drifte, og også å moderere et forum krever kunnskap, engasjement og tid, og jeg har naturligvis respekt for den jobben du gjør med det - men at man til enhver tid er prisgitt èn persons mening og styringsmåte liker jeg dårlig. jeg er derfor i bunn og grunn for at et slikt ansvar skal være fordelt mellom flere mennesker. siden det ikke er det pr idag, lurte jeg på hvorfor.
anders99 skrev: Dersom du hadde lest alle trådene ville du også ha sett at forumet allerede har en fullverdig moderator utenom meg.
fant det. vedkommende virker dog ikke være spesielt aktiv..
anders99 skrev: Og ja - forumet blir drevet som et diktatur. Det er en arvtager for et forum som også ble drevet som et diktatur, som igjen var en arvtager for et forum som ble drevet som et diktatur. Den eneste forskjellen fra tidligere er at forumet ligger under gcinfo.no, som tilhører en organisasjon, så videre drift er sikret også dersom jeg skulle falle foran en trikk.
takk, her lærte jeg faktisk nyttig info. det at fortiden har vært sånn og sånn trenger jo ikke nødvendigvis å bety at det må se ut sånn nå og framover heller, men uansett - nå vet jeg.
anders99 skrev: I tillegg vil jeg også presisere at forumet ble startet før gcinfo.no, og at det var jeg som tok initiativ for å få den lagt inn under gcinfo.no i efterkant.
flott initiativ! jeg visste ikke dette heller.
poenget mitt er at ettersom forumet nå ligger under gcinfo.no, så oppfattes ikke forumet som ditt private, men snarere organisasjonen gcinfo sitt. jeg er ikke vant med at slike forum blir driftet av èn aktiv person - og har egentlig ikke fått så veldig godt svar på det enda - men det var hovedgrunnen til at jeg spurte.

uansett hva topic i denne tråden engang var ment å være er jeg ganske sikker på at vi er langt unna nå....
¿ɹǝɥ ǝʌıɹʞs uɐɯ ןɐʞs ɐʌɥ

Svar