Mailadresser

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:
Re: Mailadresser

Legg inn av sven-egil » tir 19 okt 2010 14:29

Det er ikke selve reklamen som er så utrolig plagsom, men måten man blir "kunde" på.

Altså, jeg har ikke kjøpt noe fra nevnte firmaer!

Men jeg har sendt en e-post til "Norwegian geocachers and waymarkers" om kode til jubeleumscoiner.
Ikke et eneste sted står det et pip om at Norwegian geocachers and waymarkers er et firma!
Link til profilen: http://www.geocaching.com/profile/?id=916424

Hvordan ble jeg klar over muligheten til å få koder til jubileumsmynter?
Jo i en generell Geocaching tråd, ikke i en firma tråd.
Her er den tråden:
viewtopic.php?f=2&t=159

Har jeg nå lagt visitt kortet i en firma bøtte på en messe?
Har jeg kontaktet et firma?

Nei.

Jeg har kontaktet noe jeg trodde var en organisasjon, så har tilfeldigvis en i organisasjonen lagt meg inn i en firma database...
Dette er vel like ryddig som alle som sender meg en e-post automatisk blir "kunde".
Bilde Bilde Bilde

Cptnodegard
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:tir 13 apr 2010 22:02

Re: Mailadresser

Legg inn av Cptnodegard » ons 20 okt 2010 22:25

Da vet jeg iallefall å holde meg til geowebshop. Spam misliker jeg sterkt
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Mailadresser

Legg inn av pjacklam » ons 20 okt 2010 22:44

Jeg ville sendt en e-post til contact@groundspeak.com. Forklar at profilen ikke noe sted nevner at det er noe kommersielt, men at dem som tar kontakt havner i en database og får spam på e-post.
~/.signature: No such file or directory.

Qurius
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:tor 27 des 2007 14:27
Sted:Moss
Kontakt:

Re: Mailadresser

Legg inn av Qurius » man 25 okt 2010 17:27

Qurius skrev:Ja dere har helt rett, om du har handlet på kjøp.no eller geodepot.no eller caching.no som nå peker til samme folder som geodepot så ligger du i epost registret.

OBS alle som handler blir spurt under utsjekking om vi kan sende tilbuds mail, om denne boksen ikke hukes ut vil nettbutikken sørge for at du ikke får nyhetsbrev på denne.

Alle nyhetsbrev har også en bunnlinje med link til MELDE SEG av nyhetsbrev om du ikke ønsker å få flere.

Vi kan også lage nyhetsbrev til de som kun har handlet varer fra Groundspeak om vi ønsker dette.

Dagens mail gikk med tilbud om Geocaching trackables og Geocoins samt litt info til de som handler annet rart på kjøp.no. Muligens at det blir en ny cacher av det.

Morten
------------------
Morten Karlsen
Qurius
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Mailadresser

Legg inn av sven-egil » man 25 okt 2010 18:52

Hmmm. Et merkelig svar på hvordan spamen kommer...

Tydeligvis trenger det til en oversettelse...
Qurius skrev:Ja dere har helt rett, om du har handlet på kjøp.no eller geodepot.no eller caching.no som nå peker til samme folder som geodepot så ligger du i epost registret.
Har du kontaktet "Norwegian geocachers and waymarkers" for kode til jubeleumsmynt eller på noen som helst måte latt Qurius få tak i e-post adressen, så benyttes den til SPAM.
OBS alle som handler blir spurt under utsjekking om vi kan sende tilbuds mail, om denne boksen ikke hukes ut vil nettbutikken sørge for at du ikke får nyhetsbrev på denne.
Det sendes mail til ALLE vi klarer å få e-post adressen til- uansett!
Alle nyhetsbrev har også en bunnlinje med link til MELDE SEG av nyhetsbrev om du ikke ønsker å få flere.
Dette frarådes på det sterkeste fra Datatilsynet. Link: http://www.datatilsynet.no/templates/Page____600.aspx
Sitat:
Dersom du allerede har mottatt spam, så nytter det ikke å trykke på "Remove from mailinglist" eller svare på e-posten med beskjed om at du vil fjernes fra listen. I de aller fleste tilfeller virker ikke dette; mekanismen har bare som funksjon å bekrefte adressen din. De som administrerer listen vil få bekreftet at de sendte til en gyldig og aktiv adresse, og kan dermed flytte deg til topplisten som de selger videre. Av samme grunn bør du ikke svare på e-posten og klage på at du har fått den. Sitat slutt.
Vi kan også lage nyhetsbrev til de som kun har handlet varer fra Groundspeak om vi ønsker dette.
Kan sikkert lage nyhetsbrev på alt mulig...
Dagens mail gikk med tilbud om Geocaching trackables og Geocoins samt litt info til de som handler annet rart på kjøp.no. Muligens at det blir en ny cacher av det.
Og den gikk til alle som vi har klart å lure til oss e-post adressen til!

(Blir garantert ingen ny kunde pga. dette.)
Morten
Bilde Bilde Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Mailadresser

Legg inn av Synth75 » man 08 nov 2010 01:42

Oioi, her var det mange personangrep. Slik jeg ser det, er vi avhengig av de få som server våre sære behov. Stickere på boksene, loggbøker o.l. Det går an å ordne seg på annet vis, men jeg liker å ha de offisielle stickerne på boksene. Ser ut til at boksene får henge i fred på det viset.
Inntjeningen er vel tilnærmet lik null på de små ordrene våre, så derfor er jeg glad for at noen orker å serve våre behov. Joda, det går å skaffe produktene uansett, men mye enklere med å ha lokale nettbutikker i Norge.
Så lenge en kan melde seg av nyhetsbrev, må dette være greit.

Jeg retter en takk til de som gidder å serve våre behov, inkludert kjop.no.

Første to setninger i forumreglene:
Vanlig folkeskikk gjelder. Vis respekt for andre, og forhold deg hyggelig til alle.

Svar