Fylkesangivelse

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Svar
Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:
Fylkesangivelse

Legg inn av olea » tir 27 mai 2008 08:09

Aktiviteten øker, det ser vi tydelig på statistikksidene. Ja, den er faktisk så høy at det er vanskelig å følge med på alt som skjer i landet vårt. Følgelig vil jeg gjerne konsentrere oppmerksomheten min mot de interessante cachene. For meg er dette stort sett de lokale cachene. Jeg tror det vil være en god hjelp om Siste logger for Norge inneholdt en fylkesangivelse. Fylkene ligger allerede inne i «systemet», dermed burde det være en relativ enkel sak å implementere dette. Det blir gjerne litt voldsomt med fylkesnavnene skrevet fullt ut, så det burde holde med de vanlige én- eller to-bokstavers kodene, eventuelt fylkesvåpen på noen små ikoner.
Bilde

anders99

Re: Fylkesangivelse

Legg inn av anders99 » tir 27 mai 2008 08:23

olea skrev:Jeg tror det vil være en god hjelp om Siste logger for Norge inneholdt en fylkesangivelse. Fylkene ligger allerede inne i «systemet», dermed burde det være en relativ enkel sak å implementere dette.
Idéen er god, men det er dessverre litt mer jobb.

Jeg aner jo ikke hvilket fylke nye cacher ligger i, det blir først bestemt av en jobb som kjøres en gang daglig. Det som ligger i "Siste logger" er også adskilt fra det som presenteres under statistikk-delen, og fylkesinformasjon blir ikke oppdatert inn i "Siste logger" i dag.

Så for at dette skal fungere må det skrives om en del, og det er et spørsmål om tid... Men jeg skal ta en titt og se hva som kan gjøres.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Fylkesangivelse

Legg inn av bjorges » tir 27 mai 2008 10:00

olea skrev: Fylkene ligger allerede inne i «systemet», dermed burde det være en relativ enkel sak å implementere dette.
Her er det bare å bombe Groundspeak med henvendelser, så får vi forhåpentligvis fylkene inn som "state" fort som rakkeren. Da vil hele dette problemet løse seg :)
Bilde

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: Fylkesangivelse

Legg inn av solve » tir 27 mai 2008 11:03

bjorges skrev:
olea skrev: Fylkene ligger allerede inne i «systemet», dermed burde det være en relativ enkel sak å implementere dette.
Her er det bare å bombe Groundspeak med henvendelser, så får vi forhåpentligvis fylkene inn som "state" fort som rakkeren. Da vil hele dette problemet løse seg :)

Og for de som ikke orker å lete seg gjennom groundspeak for å finne epostskjemaet, så ligger det på http://support.groundspeak.com/Support/ ... &_a=submit
BildeBilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Fylkesangivelse

Legg inn av pjacklam » ons 28 mai 2008 13:34

bjorges skrev:Her er det bare å bombe Groundspeak med henvendelser, så får vi forhåpentligvis fylkene inn som "state" fort som rakkeren. Da vil hele dette problemet løse seg :)
Må man ikke i så fall ha én pocket query for hvert fylke? Og med våre 19 fylker er det vel fare for at man når grensen på 20 queries ettersom det vel er over 500 cacher i Oslo fylke. Eller er jeg på villspor? Skjønt behovet for å ha med hele Norge vil kanskje ikke være så stort for de fleste.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Fylkesangivelse

Legg inn av bjorges » ons 28 mai 2008 13:51

pjacklam skrev:
bjorges skrev:Her er det bare å bombe Groundspeak med henvendelser, så får vi forhåpentligvis fylkene inn som "state" fort som rakkeren. Da vil hele dette problemet løse seg :)
Må man ikke i så fall ha én pocket query for hvert fylke? Og med våre 19 fylker er det vel fare for at man når grensen på 20 queries ettersom det vel er over 500 cacher i Oslo fylke. Eller er jeg på villspor? Skjønt behovet for å ha med hele Norge vil kanskje ikke være så stort for de fleste.
Vel, slik jeg ser det, kan man velge Country ELLER State, altså vil det fortsatt være mulig å laste ned hele Norge i det som i dag blir 11 eller 12 queries.

Det viktigste er at man kan ha valget.
Bilde

Svar