Utlagte cacher uten fylke

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Svar
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
Utlagte cacher uten fylke

Legg inn av mamoreb » tor 24 mai 2012 22:36

Jeg har gjort en liten innsats for å få GSAK-databasen min så komplett som mulig. Det beste jeg har å sammenligne med er statistikksidene, selv om jeg vet at det er litt forsinkelse der - og også i min database.

Jeg ser at listen over utlagte cacher tar med 2 i Västerbotten og 1 i Dalarna. Jeg mistenker at disse kommer med i PQs for Norge, iallfall hadde jeg akkurat disse 3 i min database (og ingen andre fra samme len). Men statistikken har også 9 cacher uten noen merkelapp for fylke. Noen som kan forklare hva slags cacher dette er?
Bilde

anders99

Re: Utlagte cacher uten fylke

Legg inn av anders99 » fre 25 mai 2012 09:08

mamoreb skrev: Jeg ser at listen over utlagte cacher tar med 2 i Västerbotten og 1 i Dalarna. Jeg mistenker at disse kommer med i PQs for Norge, iallfall hadde jeg akkurat disse 3 i min database (og ingen andre fra samme len). Men statistikken har også 9 cacher uten noen merkelapp for fylke. Noen som kan forklare hva slags cacher dette er?
Statistikken bruker ikke PQ, så det er ikke grunnen.
Det hender at cacher blir publisert med land=Norge, for så å bli endret til noe annet (og forhåpentligvis mer korrekt) senere. Det gjelder sikkert de 3 i Sverige. Har du GCID på dem?

De 9 uten fylke er jeg mer usikker på, har du GCID/navn på dem?

anders99

Re: Utlagte cacher uten fylke

Legg inn av anders99 » fre 25 mai 2012 09:24

anders99 skrev: Det hender at cacher blir publisert med land=Norge, for så å bli endret til noe annet (og forhåpentligvis mer korrekt) senere. Det gjelder sikkert de 3 i Sverige. Har du GCID på dem?
Fant dem selv, og slettet dem. Det gjaldt GC3EAJC, GC3F8PM og GC2YRPG.
De 9 uten fylke er jeg mer usikker på, har du GCID/navn på dem?
Det er to ting her.
For det første er det fortsatt cacher i databasen uten fylke. Det gjelder to cacher på Svalbard/Jan Mayen (GC2XQ40 og GC30THT), samt GC86E6 (som av naturlige grunner hverken har land eller fylke).

I tillegg vil nypubliserte cacher bli lagt inn uten noen slik informasjon, og det kan ta litt tid før de blir oppdatert. Det vil føre til at det relativt ofte vil være noen "ekstra" cacher i listen i tillegg til de tre over. Jeg skal se på om jeg kan fjerne dem fra statistikken, men det vil ikke skje med første.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Utlagte cacher uten fylke

Legg inn av mamoreb » fre 25 mai 2012 11:37

Takk for god informasjon!
Bilde

Svar