FTF

Forslag til forbedringer, rapportering av feil, driftsmeldinger mm.
Svar
skarboe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:tir 15 mai 2012 20:56
FTF

Legg inn av skarboe » tir 15 mai 2012 21:19

Er det noen statistikk over FTF ? 8)

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: FTF

Legg inn av ingsve » tir 15 mai 2012 21:52

Ikke på statistikksidene. Tror det vil være vanskelig å registrere :D
Bilde

anders99

Re: FTF

Legg inn av anders99 » ons 16 mai 2012 07:51

skarboe skrev:Er det noen statistikk over FTF ? 8)
I og med at det ikke finnes hverken regler eller system for registrering av slike, blir nok det veldig vanskelig.

Her er det nok opp til hver enkelt å holde tellingen.

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: FTF

Legg inn av olea » ons 16 mai 2012 10:27

I Danmark er det tradisjon for å skrive (FTF) i FTF-loggen for å hjelpe programvare som genererer statistikk. Tilsvarende finnes det en svensk tradisjon for å skrive {*FTF*}. Kilde: http://geowiki.wegge.dk/wiki/FTF

Jeg tror toget er gått for å etablere en tilsvarende tradisjon i Norge. Jeg tviler på at du klarer å få folk flest til å fikse sine gamle FTF-logger for å underkaste seg en nyetablert tradisjon. Dermed blir kvaliteten til en landsdekkende statistikk heller tvilsom. Du må gjerne etablere et kjennemerke for dine egne FTF-logger, og det kan være til god hjelp for din personlige statistikk. For min egen del, liker jeg å variere språket, og ikke nødvendigvis skrive en logg som inneholder FTF. Jeg overlater til GSAK å holde oversikt over FTF-ene. Det er bare å sette hake i FTF-feltet.
Bilde

lefr
Junior
Junior
Innlegg:63
Registrert:fre 10 sep 2010 14:54

Re: FTF

Legg inn av lefr » ons 16 mai 2012 14:01

Du kan få opp litt FTF-statistikk her:
http://project-gc.com/TopLists/topftf/? ... mit=Filter
Men som andre og har vore inne på baserer dette seg på logger tagget med ein av desse: {*FTF*} {FTF} (FTF)

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: FTF

Legg inn av sven-egil » ons 16 mai 2012 19:21

Å måtte rette opp FTF loggene er jo en seriøs ulempe for oss som har "noen" å rette. :?

Så jeg er skeptisk til nytteverdien i en slik statistikk, for den blir neppe korrekt.
Bilde Bilde Bilde

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: FTF

Legg inn av gacrux » tor 17 mai 2012 08:00

En annen vanlig tag i Norge er
FTF@klokkeslett

Man kan også annta at logger hvor første ord i loggen er FTF er en FTF:
Otto Milvang

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: FTF

Legg inn av thomfre » tor 17 mai 2012 12:01

gacrux skrev:En annen vanlig tag i Norge er
FTF@klokkeslett

Man kan også annta at logger hvor første ord i loggen er FTF er en FTF:
Jeg har flere FTF-logger hvor ordet FTF ikke står i det hele tatt...

Og så har du jo de som skriver at de ikke ble FTF, da står jo FTF i deres logg også...
Så å få noe som dette til å bli nøyaktig og korrekt, spesielt mtp. at det ikke finnes noen offisielle FTF-regeler (hva med registrering av f.eks. Co-FTF?), blir nok uhyre vanskelig.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: FTF

Legg inn av Kjedalen » tor 17 mai 2012 15:47

Skulle en slik statistikk kunne bli noenlunde rett, er vi nok først avhengig av at FTFene blir registrert på en omforent måte som eksemplene med FTF inne i en parantes av en eller annen type. Det sikreste vil vel være å benytte klammeparantes da dette neppe benyttes i andre logger. Det bare å søke etter "FTF" ville gi helt feil resultat. Men selv om alle vi som benytter oss av dette forumet skulle bli enige om et opplegg - og kanskje også gjennomføre det ved å gå gjennom gamle FTF-logger og legge taggen inn, ville statistikken nok bli svært mangelfull. Det er neppe alle FTFere som følger med på forumet her!

Siste FTF-logg på en av mine cacher inneholdt for øvrig ikke et pip om at vedkommende polakk var først; den var veldig enkel: "Thank for a cache ! Greetings from Poland :)". Denne cacheoppføringen hadde jeg for så vidt heller ikke utstyrt med fanen "Den gode loggen" da jeg vel egentlig ikke forventer så mye for en rasteplass-cache...
BildeBilde

Svar