mystery cache på vanassen, stavanger

Svar
silje1234
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:søn 05 apr 2015 18:24
mystery cache på vanassen, stavanger

Legg inn av silje1234 » søn 05 apr 2015 18:59

Er ny på geocashing og var ute å lette etter en i dag. Kartet viste at cashen lå i vannet. Noen som har tips til en nybegynner. Eller som kanskje har funnet de som ligger i det området?

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: mystery cache på vanassen, stavanger

Legg inn av Raggsokk » søn 05 apr 2015 19:40

Såvidt jeg kan se ligger det to mystery-cacher uti vannet der. Felles for disse er at de ikke ligger på den oppgitte plasseringen; man må løse en oppgave for å finne de riktige koordinatene. Den nordligste av dem, "Barndommens mystery", burde ikke være vanskelig hvis du leser beskrivelsen. Den sørlige, "YNWA!", foreslår jeg at du venter litt med til du får mer erfaring med løsing av mystery-cacher. På mystery-cacher vil ofte vanskelighetsgraden si noe om hvor vanskelig det er å finne koordinatene kombinert med hvor vanskelig det er å finne selve cachen. Begynn med de enkle, og jobb deg oppover, så vil du nok snart klare denne også.

Forøvrig er det en god rettesnor å spørre cacheeier om hjelp hvis du trenger noen hint, istedet for på nettet. Ikke alle cacheeiere ønsker at løsningen på oppgavene de har laget sirkulerer på nett, ettersom noen er ment å være litt vriene. Jeg har imidlertid aldri opplevd å ikke få hjelp av cacheeier hvis jeg har spurt, og jeg har også gitt hint til alle som har spurt på cachene mine. Lykke til!
- Raggsokk

Bilde

silje1234
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:3
Registrert:søn 05 apr 2015 18:24

Re: mystery cache på vanassen, stavanger

Legg inn av silje1234 » man 06 apr 2015 10:01

Takk for svar :D

Svar