Ny sofacacher?

Svar
Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:
Ny sofacacher?

Legg inn av bjorges » man 23 mar 2015 22:57

Fikk i dag nye logger på tre av mine arkiverte cacher.
Loggene var gjort på tre fortløpende dager i januar 2012, med identisk tekst.

Jeg mistenker at dette er sofacaching for å fylle en dagmatrise.

Loggene er gjort av Pimbolie (http://coord.info/PR4JDX7)

Noen andre som har fått tilsvarende?

Her sendt en melding til vedkommende og etterspurt detaljer fra cachene og varslet at dersom jeg ikke får svar i løpet av dagen i dag vil Groundspeak varsles.
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Ny sofacacher?

Legg inn av olea » tir 24 mar 2015 10:57

  1. Jeg liker å betrakte alle som uskyldige inntil det motsatte er bevist.
  2. Er det så nøye? Hvis noen jukser, så lurer de egentlig bare seg selv.
  3. Cachefunnene til Pimbolie stemmer rimelig godt overens med funnene til TAMM4 de første dagene i 2012. Jeg synes det virker ganske sannsynlig at de har reist sammen de første dagene i 2012, og funnet en helt grei mengde med cacher på en tur som ser ut til å gå T/R Oslo – Beitostølen. Av en eller annen grunn har Pimbolie ventet med å logge sine funn til nå. Litt sent å logge tre år senere, men helt greit. I slike tilfeller er det vanlig å skrive en grunn for hvorfor nettloggen kommer så sent, men det er ingen krav om dette. Det virker litt voldsomt å kreve detaljer fra tre år gamle cachefunn. Det er mange tre år gamle cachefunn jeg ikke kan huske. Likevel, jeg har notert at jeg har funnet dem, og da vet jeg at jeg har funnet dem. Hvis jeg skulle logge så gamle funn i dag, så hadde nok jeg også skrevet en likelydende standardlogg på alle. Ikke heng deg opp i at hen logget Oslo Spektrum med dato 29.12.2011. Det er mennesklig å feile. Det er fort gjort å gjøre denne typen feil når man har veldig mange cacher som skal etterlogges. I det store bildet spiller det ingen rolle om man uforvarende skriver feil dato på en logg.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Ny sofacacher?

Legg inn av bjorges » tor 26 mar 2015 10:32

I prinsippet enig med deg Olea, men JEG ville nok ha logget funn med en liten notis om at disse har blitt uteglemt.
Jeg har heller ikke mottatt noen respons fra vedkommende, noe jeg lar telle i negativ retning.

Jeg gir vanligvis blaffen i slikt, men når det plutselig kommer logger på mine arkiverte cacher reagerer jeg. Her har jeg ikke nødvendigvis loggbøkene lengre (loggbøker ligger jo ikke inn under arkivloven ;)) og har dermed ikke mulighet til å validere loggingen. Når så loggingen gjøres med tre fortløpende dager blir det lett for meg å anta at dette er gjort i hensikt å fylle kalenderen.

Jeg har foreløpig ikke slettet noen logger, men vurderer fortsatt fortløpende hvorvidt dette skal gjøres.

Når jeg ser på logghistorikken til brukeren stusser jeg nok en del på den:
29.12.2011 - Funn i Danmark, Sverige og Norge
30.12.2011 - Funn i Tyskland
04.01.2012 - Funn i Norge
05.01.2012 - Funn i Norge
06.01.2012 - Funn i Norge
...
10.01.2012 - Funn i Danmark og på Hawaii !?!?!

Jeg synes dette lukter.
Bilde

Svar