Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Svar
Forvirret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 29 okt 2013 19:07
Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av Forvirret » man 06 okt 2014 20:21

Er det noen her inne som kan anbefale meg en fin og barnevennlig runde her i Vestfold?
Tenkte å få med meg søsteren min og barna hennes på 9 og 11, og da er det så klart gøy om det er noen fine cacher vi kan finne.
Gjerne en runde der de fleste cachene har byttebokser, og ikke bare micro selv om de også er morsomme. Vil bli veldig glad for tips til turer som er fine og med overkommelig lengde :D

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av ybysos » ons 08 okt 2014 09:08

Hei,

Jeg var en runde på Løvøya (Horten) i fjor. Veldig fin og spennende runde, med Røversti og Røverhule.
Ser Røverhula er deaktivert nå, men er nok straks på plass (CO har skrevet den skulle bli enablet igjen forrige uke).

Ruten er ikke altfor lang, og ser du i bildene på loggene så er det en artig tur!

Røverhula: http://coord.info/GC32XMB
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Forvirret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 29 okt 2013 19:07

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av Forvirret » ons 08 okt 2014 20:34

Den ser absolutt bra ut! :D Håper cacheeier er rask til å fikse på cachen i Røverhula så vi kan få tatt oss en runde.
Har lest en del i loggen, og det virker som mange synes det er skummelt og vanskelig å komme seg dit. Vil du tro det går greit med barn, og ikke minst med meg som har litt småsvett høydeskrekk? :?
Tusen takk for tipset! :D Flere fine runder mottas også gjerne med takk :)

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av mamoreb » tor 09 okt 2014 10:18

Hei,

I et skogsområde like ved Skoppum har J.B.Fletcher lagt ut en rekke bokser som jeg tror er ypperlige for dine turvenner! Ulike størrelser på boksene, men det beste er at tematikk og utforming passer veldig bra for barn og andre unge sjeler. :)

Vi ble nok aller best imponert over "James Bond On Her Majesty's Secret Service" - http://coord.info/GC4PF11, men du finner også Fantomet, Nasse Nøff, Tigergutt og flere i det samme området.
Bilde

Forvirret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 29 okt 2013 19:07

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av Forvirret » tor 09 okt 2014 17:04

Tusen takk! :D Høres veldig bra ut! :D
Da blir det i hvertfall to fine og spennende runder vi kan få tatt med litt bytting og moro.
Skattejakt er alltid gøy for både store og små. Jeg har i hvertfall helt klart aldri vokst det av meg :mrgreen:

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av avigerus » fre 10 okt 2014 06:39

Hei,
I Horten er det flere brukbare runder, så hva med en tur ut på øya Karljohansvern? Marinebase med både U-båt og mye spennende historie....godt krydret med geocacher.
Har selv vært der ute med barnevogn, og turen gikk veldig bra......selv om jeg sleit litt med å finne cachen på selve U-båten da... :oops:
Bilde

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av ybysos » fre 10 okt 2014 07:56

avigerus skrev:Hei,
I Horten er det flere brukbare runder, så hva med en tur ut på øya Karljohansvern? Marinebase med både U-båt og mye spennende historie....godt krydret med geocacher.
Har selv vært der ute med barnevogn, og turen gikk veldig bra......selv om jeg sleit litt med å finne cachen på selve U-båten da... :oops:
Var på u-båten for et par uker siden. Slet litt med å finne den, for der den var året før var den ikke. Var flyttet på motsatt side.. Fant ut å sjekke der også, så heldigvis :)
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Forvirret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 29 okt 2013 19:07

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av Forvirret » fre 10 okt 2014 07:59

Ja, det er jammen sant! Og hvis barnevogn går bra kan jo til og med ungene sykle. Det er nok en fin bonus! :D
Har tatt de fleste der selv, men skulle gjerne hatt noen unger til å hjelpe meg med letingen av Karljohansvern Citadellet. Barn som klatrer opp og ned og kjenner på ting ser mye mindre suspekte ut enn voksne :wink:

Forvirret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 29 okt 2013 19:07

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av Forvirret » fre 10 okt 2014 09:49

Hva med for eksempel i Tønsberg, Nøtterøy eller Sandefjord? Kan legge til at Essoskogen er tatt.
Trodde jeg hadde funnet en flott runde (Hellarunden), men så oppdaget jeg at hele runden er Premium, og da ble den utelukket.
Vi voksne har premium,men ikke barna, og da blir det kjedelig for dem å ikke få logget funnene sine.

Brukeravatar
bao
Senior
Senior
Innlegg:525
Registrert:tir 20 nov 2007 22:36
Sted:Oslo

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av bao » fre 10 okt 2014 12:47

Forvirret skrev:Vi voksne har premium,men ikke barna, og da blir det kjedelig for dem å ikke få logget funnene sine.
Det går fint å logge PM-cacher uten å være PM.

Benytt denne: http://www.geocachingadmin.com/

Forvirret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 29 okt 2013 19:07

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av Forvirret » fre 10 okt 2014 13:34

Oi, så bra!!! :D Det har jeg ikke visst!
Klikket på linken, men skjønner ikke helt hvordan man kan logge derfra. Hvordan går man fram?

Brukeravatar
bao
Senior
Senior
Innlegg:525
Registrert:tir 20 nov 2007 22:36
Sted:Oslo

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av bao » fre 10 okt 2014 13:40

Skriv inn GC-koden og trykk på LOG-knappen.
Det bringer deg til siden for å registrere en logg på den aktuelle cachen.

Bare pass på å logge inn hos geocaching på forhånd med nick til den som skal logge (selvfølgelig).

Forvirret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:14
Registrert:tir 29 okt 2013 19:07

Re: Fine barnevennlige runder i Vestfold?

Legg inn av Forvirret » fre 10 okt 2014 13:55

Så smart! Tusen takk! :D
Dette var jo gull å vite! Har alltid vært kjedelig når vi har oppdaget at en cache har vært Premium først etter at vi har tatt den, hvis en i følget ikke har hatt Premium medlemskap.

Svar