Cache for cachens skyld

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
Re: Cache for cachens skyld

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 01 jul 2014 22:20

leneryd skrev:Personlig liker jeg og min mann de som er litt finurlig å finne - de man tror er en del av en installasjon og rett og slett lar seg lure
leneryd skrev:Hva jeg og min mann liker har overhode ingenting med hva som er formålet med turen eller om vi definerer en cache som god/dårlig
I det ene øyeblikket forteller du oss hva du og din mann mener er en bra cache, i det neste sier du at det ikke har noen som helst betydning. Hvorfor fortalte du oss det da?

Det eneste jeg gjorde var å sette sammen dine utsagn om hva du liker/prioriterer ved en cache, og så sammenholde det med min personlige definisjon på hva som er en god cache. Det jeg ser er en snevrere definisjon hos deg. Og om du vil kalle det for stråmannsargumentasjon så gjerne for meg...
leneryd skrev:Skal vi ha kunnskap om noe/et sted, så søker vi det opp eller besøker stedet med akkurat det formålet.
Sånn tenkte jeg også en gang... Problemet med den tankegangen er at den forutsetter at du vet at det er noe spennende med det stedet som er verdt å finne ut mer om. Da jeg flyttet dit jeg bor nå for snart 20 år siden leste jeg en del om stedet for å "bli kjent med stedet" Men det var først etter at jeg begynte med Geocacheing at jeg virkelig har lært om alle de spennende stedene i området. Steder som ikke står turistbrosjyrene. Tilsvarende reiste jeg mye rundt omkring landet vårt med bobil før jeg oppdaget Geocaching. Da var turistbrosjyrer og NAFs veibok vår guide til spennende steder å besøke. Og selv om det er nevnt mange spennende steder i veiboken, så har jeg oppdaget at jeg godt kan ta alle turene om igjen for jeg oppdager stadig noe nytt som følge av cachebeskrivelser på spennende steder. At du velger å se helt bort fra dette, ja faktisk rakker ned på det, er først og fremst ditt tap. Det er du og din familie som går glipp av mye spennende!

Men jeg har kommet til en ny konklusjon: Du aner ikke hva forskjellen på en god og dårlig cache er! For deg er en cache en cache, og så lenge barna kan navigere frem til den med GPS'en så er du fornøyd. Når noen andre har andre meninger, og stiller strengere krav før vi sier at vi synes det er en bra cache, så har vi en ovenfra og ned holdning, bedriver snobberi og er høyadelen som trenger å bli ristet av deg. For aller helst skal vi tie stille og ikke fortelle noen hva vi mener er gode og dårlige cacher, for tenk om noen hørte på oss og begynte å legge ut bedre cacer? Det hadde vært fælt det!

Men siden du egentlig ikke bryr deg om hvordan cachen er så skjønner jeg ikke hvorfor det plager deg i det hele tatt at noen andre av oss gjør det...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

anders99

Re: Cache for cachens skyld

Legg inn av anders99 » ons 02 jul 2014 06:18

Denne tråden virker lite fruktbar, og de fleste har fått sagt sitt, så nå er den lukket.

Låst