Powertrail

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen
Re: Powertrail

Legg inn av kassimaja » tor 26 mai 2011 12:22

FrodoTheDog skrev:Ja jeg ser at det finns mange fine plasser, jeg har planer om en uke i område med bobilen sammen med Frodo,
og da er det skogsturer som også gjelder for at han skal få seg noen langturer.

Tips om skogsturer i område der om kring tas i mot med takk, gjærne runturer 1 - 4 mil ingen problem( og gå )

FrodoTheDog

Rødfjellet (http://coord.info/GC1NM54) er en fin tur du kan ta fra forskjellige steder alt ettersom hvor lang tur du vil ha. Ellers har Sølen en del cacher og mange fine turmuligheter.

http://coord.info/GC1G5BP
http://coord.info/GC1G5HN
http://coord.info/GC137V9

En tur jeg skal ta om et par uker er Elgpiggen (http://coord.info/GCQKR8) Selve turen er ikke så veldig lang, men den har en del stigning.
Kassimaja

Bilde Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av team fredrune » tor 26 mai 2011 16:12

pjacklam skrev:Jeg håper at dere som drar for å finne powertrailen også tar dere tid til å finne noen av de andre cachene i Rendalen. Det er mange flotte opplevelser som venter. Og dra gjerne nordover til Elvål og ta til høyre mot Unset eller til venstre mot Tylldal og finn noen cacher der. Og har man noen dager ekstra, ta hele runden: fra Elvål, ta til høyre mot Unset og kjør over til Tynset, og så kjør sørover igjen gjennom Tylldal. I området finnes det et vell av flotte og varierte cacher med korte og lange turer.
Dersom vi reiser i morgen etter jobb, så blir vi til søndag morgen. Dvs at vi får med oss noen andre i området også.
Med litt flaks, så kanskje vi klarer 200 cacher :roll: ( på 24 timer'n altså )
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av team fredrune » tor 26 mai 2011 21:41

Da er det klart. Powertrailen starter natt til lørdag (kl.00:01)
Vi har avgang fra Sandefjord ca. kl 16:00 slik at allt er klart og rigget når vi ankommer 8)
vi gleder oss stort til dette! Rendalen here we come :P :P
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Powertrail

Legg inn av kassimaja » tor 26 mai 2011 21:56

team fredrune skrev:Da er det klart. Powertrailen starter natt til lørdag (kl.00:01)
Vi har avgang fra Sandefjord ca. kl 16:00 slik at allt er klart og rigget når vi ankommer 8)
vi gleder oss stort til dette! Rendalen here we come :P :P
Velkommen skal dere være!
Kassimaja

Bilde Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Powertrail

Legg inn av hstad » tor 26 mai 2011 23:31

team fredrune skrev:Da er det klart. Powertrailen starter natt til lørdag (kl.00:01)
Vi har avgang fra Sandefjord ca. kl 16:00 slik at allt er klart og rigget når vi ankommer 8)
vi gleder oss stort til dette! Rendalen here we come :P :P
Får vi en reiserapport??


Mvh hstad on Tapatalk

Brukeravatar
FrodoTheDog
Junior
Junior
Innlegg:66
Registrert:lør 26 des 2009 20:52
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av FrodoTheDog » lør 28 mai 2011 11:14

kassimaja skrev:
FrodoTheDog skrev:Ja jeg ser at det finns mange fine plasser, jeg har planer om en uke i område med bobilen sammen med Frodo,
og da er det skogsturer som også gjelder for at han skal få seg noen langturer.

Tips om skogsturer i område der om kring tas i mot med takk, gjærne runturer 1 - 4 mil ingen problem( og gå )

FrodoTheDog

Rødfjellet (http://coord.info/GC1NM54) er en fin tur du kan ta fra forskjellige steder alt ettersom hvor lang tur du vil ha. Ellers har Sølen en del cacher og mange fine turmuligheter.

http://coord.info/GC1G5BP
http://coord.info/GC1G5HN
http://coord.info/GC137V9

En tur jeg skal ta om et par uker er Elgpiggen (http://coord.info/GCQKR8) Selve turen er ikke så veldig lang, men den har en del stigning.

Takker for tipsa, skal nok få tatt disse i sommer da jeg blir permitert i 3 mnd fra 1 Juli,.
Da får man god tid til og CACHE......................

FrodoTheDog
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av team fredrune » lør 28 mai 2011 22:35

hstad skrev:
team fredrune skrev:Da er det klart. Powertrailen starter natt til lørdag (kl.00:01)
Vi har avgang fra Sandefjord ca. kl 16:00 slik at allt er klart og rigget når vi ankommer 8)
vi gleder oss stort til dette! Rendalen here we come :P :P
Får vi en reiserapport??


Mvh hstad on Tapatalk

Kort om turen:

Powertrailen brukte vi 7 timer og 45 minutter på. 3 stk fant vi ikke på allt for lang lete tid sett i forhold til vårt "mission".
Helt fin cache tur, men rotet det til litt mot slutten av ettermiddagen, slik at det ble noe mye inneffektivt.
Avsluttet hele sermonien med en spiker inn i beinet.. legevakt og stivkrampe. Derfor ble det kun 189 cacher. Noe vi ikke er helt fornøyd med.. målet var 200.
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Powertrail

Legg inn av kassimaja » lør 28 mai 2011 22:53

team fredrune skrev:
hstad skrev:
team fredrune skrev:Da er det klart. Powertrailen starter natt til lørdag (kl.00:01)
Vi har avgang fra Sandefjord ca. kl 16:00 slik at allt er klart og rigget når vi ankommer 8)
vi gleder oss stort til dette! Rendalen here we come :P :P
Får vi en reiserapport??


Mvh hstad on Tapatalk

Kort om turen:

Powertrailen brukte vi 7 timer og 45 minutter på. 3 stk fant vi ikke på allt for lang lete tid sett i forhold til vårt "mission".
Helt fin cache tur, men rotet det til litt mot slutten av ettermiddagen, slik at det ble noe mye inneffektivt.
Avsluttet hele sermonien med en spiker inn i beinet.. legevakt og stivkrampe. Derfor ble det kun 189 cacher. Noe vi ikke er helt fornøyd med.. målet var 200.
Gratulerer! Og da tenker jeg ikke på spikeren men på de 189.
Kassimaja

Bilde Bilde

Brukeravatar
Sladdeballa
Junior
Junior
Innlegg:79
Registrert:lør 14 aug 2010 18:36
Sted:Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av Sladdeballa » lør 28 mai 2011 23:04

Hei Team Fredrune...
team fredrune skrev:Powertrailen brukte vi 7 timer og 45 minutter på. 3 stk fant vi ikke på allt for lang lete tid sett i forhold til vårt "mission".
Godt jobba :)

Jeg har selv tenkt til å ta denne turen senere i sommer når jeg har en feriedag eller to til overs. 7:45, er det tiden fra cache 1 til 166 på Powertrailen, eller alle 189? Tror du det er mulig å gjøre den på kortere tid når man er alene i bilen?

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Powertrail

Legg inn av krl69 » søn 29 mai 2011 01:59

team fredrune skrev:
hstad skrev:
team fredrune skrev:Da er det klart. Powertrailen starter natt til lørdag (kl.00:01)
Vi har avgang fra Sandefjord ca. kl 16:00 slik at allt er klart og rigget når vi ankommer 8)
vi gleder oss stort til dette! Rendalen here we come :P :P
Får vi en reiserapport??


Mvh hstad on Tapatalk

Kort om turen:

Powertrailen brukte vi 7 timer og 45 minutter på. 3 stk fant vi ikke på allt for lang lete tid sett i forhold til vårt "mission".
Helt fin cache tur, men rotet det til litt mot slutten av ettermiddagen, slik at det ble noe mye inneffektivt.
Avsluttet hele sermonien med en spiker inn i beinet.. legevakt og stivkrampe. Derfor ble det kun 189 cacher. Noe vi ikke er helt fornøyd med.. målet var 200.
En liten spiker skal liksom hindre dere i å komme over det magiske tallet?? Geocachere nå til dags altså... :shock: 8)

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Powertrail

Legg inn av krl69 » søn 29 mai 2011 02:00

team fredrune skrev:
hstad skrev:
team fredrune skrev:Da er det klart. Powertrailen starter natt til lørdag (kl.00:01)
Vi har avgang fra Sandefjord ca. kl 16:00 slik at allt er klart og rigget når vi ankommer 8)
vi gleder oss stort til dette! Rendalen here we come :P :P
Får vi en reiserapport??


Mvh hstad on Tapatalk

Kort om turen:

Powertrailen brukte vi 7 timer og 45 minutter på. 3 stk fant vi ikke på allt for lang lete tid sett i forhold til vårt "mission".
Helt fin cache tur, men rotet det til litt mot slutten av ettermiddagen, slik at det ble noe mye inneffektivt.
Avsluttet hele sermonien med en spiker inn i beinet.. legevakt og stivkrampe. Derfor ble det kun 189 cacher. Noe vi ikke er helt fornøyd med.. målet var 200.
Men greit da - GRATTIS! 8)

vibs
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:13
Registrert:søn 15 mai 2011 07:50
Sted:Porsgrunn

Re: Powertrail

Legg inn av vibs » søn 29 mai 2011 07:58

Grattis så mye!
På tross av en dårlig slutt, slo du oss med en grei margin må jeg si :)

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Powertrail

Legg inn av team fredrune » søn 29 mai 2011 12:15

Sladdeballa skrev:Hei Team Fredrune...
team fredrune skrev:Powertrailen brukte vi 7 timer og 45 minutter på. 3 stk fant vi ikke på allt for lang lete tid sett i forhold til vårt "mission".
Godt jobba :)

Jeg har selv tenkt til å ta denne turen senere i sommer når jeg har en feriedag eller to til overs. 7:45, er det tiden fra cache 1 til 166 på Powertrailen, eller alle 189? Tror du det er mulig å gjøre den på kortere tid når man er alene i bilen?
FØRST: Takker for alle gratulasjonene :D
det hele gikk ikke helt som ønsket, derfor planlegges en bedre strategisk rute. ( har tid til det nå som beinet ikke virker... )

Å ta denne turen på kortere tid alene, tør jeg påstå ikke er mulig ( men, jeg har hatt feil før )
Men, det er flere cacher du må lete etter, og da taper man fort tid alene.. Vi var 3 stk og man får zoomet inn raskere.
2 stk kan klare det på kortere tid! Men ikke alene
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Powertrail

Legg inn av pjacklam » søn 29 mai 2011 22:35

team fredrune skrev:Å ta denne turen på kortere tid alene, tør jeg påstå ikke er mulig ( men, jeg har hatt feil før )
Men, det er flere cacher du må lete etter, og da taper man fort tid alene.. Vi var 3 stk og man får zoomet inn raskere.
2 stk kan klare det på kortere tid! Men ikke alene
Jeg forsøkte meg på denne power-trailen idag, etter at jeg hadde vært i konfirmasjon på Koppang på lørdag og tilbragt natten i øseregn i Rendalen.

Jeg var alene om å lete etter cachene, men jeg hadde sjåfør som kjørte meg sånn omtrent fra cache til cache. Det var sjelden mer enn 20–30 meter å gå til hver av cachene. Hele serien ble tatt på 6–6½ timer. Jeg har ikke den nøyaktige tiden (ennå) fordi jeg brukte tid underveis på å finne et par andre cacher som ikke var en del av power-trailen. Av de 161 cachene var det 5–6 jeg ikke fant.

For meg var det ikke noe mål å ta denne på kortest mulig tid. Jeg hadde hele dagen på meg, og jeg ville gjøre det ordentlig. Og nå kommer en smule kritikk av dem før meg, dem som jeg nå forstår var ute etter å sette rekord. Det er sikkert moro med rekord, men til hvilken pris? Jeg fant flere cacher der lokket ikke var satt ordentlig på (det satt skjevt på), og på noen av dem igjen var det kommet inn så mye vann inn i cachen at loggen var knapt mulig å skrive på. På en drøss av cachene var loggen ikke rullet skikkelig sammen, men istedenfor bare dyttet inn i cachen, slik at loggen var sammenknørvet. Flere av loggene var også delvis revet i stykker. Sånt slurv er respektløst overfor eieren, som har tatt seg bryet å legge ut cachen og som må foreta vedlikehold pga. slurv. Det er også respektløst overfor geocacherne som kommer etter en, som finner våte, sammenknørvede logger.

De fuktige og opprevne loggene fikk jeg ikke gjort mye med, men de våte cachene ble tømt for vann og hver logg ble rullet sammen og lagt pent inn i cachen før lokket ble satt skikkelig på.
~/.signature: No such file or directory.

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Re: Powertrail

Legg inn av kassimaja » søn 29 mai 2011 23:09

pjacklam skrev:
team fredrune skrev:Å ta denne turen på kortere tid alene, tør jeg påstå ikke er mulig ( men, jeg har hatt feil før )
Men, det er flere cacher du må lete etter, og da taper man fort tid alene.. Vi var 3 stk og man får zoomet inn raskere.
2 stk kan klare det på kortere tid! Men ikke alene
Jeg forsøkte meg på denne power-trailen idag, etter at jeg hadde vært i konfirmasjon på Koppang på lørdag og tilbragt natten i øseregn i Rendalen.

Jeg var alene om å lete etter cachene, men jeg hadde sjåfør som kjørte meg sånn omtrent fra cache til cache. Det var sjelden mer enn 20–30 meter å gå til hver av cachene. Hele serien ble tatt på 6–6½ timer. Jeg har ikke den nøyaktige tiden (ennå) fordi jeg brukte tid underveis på å finne et par andre cacher som ikke var en del av power-trailen. Av de 161 cachene var det 5–6 jeg ikke fant.

For meg var det ikke noe mål å ta denne på kortest mulig tid. Jeg hadde hele dagen på meg, og jeg ville gjøre det ordentlig. Og nå kommer en smule kritikk av dem før meg, dem som jeg nå forstår var ute etter å sette rekord. Det er sikkert moro med rekord, men til hvilken pris? Jeg fant flere cacher der lokket ikke var satt ordentlig på (det satt skjevt på), og på noen av dem igjen var det kommet inn så mye vann inn i cachen at loggen var knapt mulig å skrive på. På en drøss av cachene var loggen ikke rullet skikkelig sammen, men istedenfor bare dyttet inn i cachen, slik at loggen var sammenknørvet. Flere av loggene var også delvis revet i stykker. Sånt slurv er respektløst overfor eieren, som har tatt seg bryet å legge ut cachen og som må foreta vedlikehold pga. slurv. Det er også respektløst overfor geocacherne som kommer etter en, som finner våte, sammenknørvede logger.

De fuktige og opprevne loggene fikk jeg ikke gjort mye med, men de våte cachene ble tømt for vann og hver logg ble rullet sammen og lagt pent inn i cachen før lokket ble satt skikkelig på.

Det er leit og høre at at noen har slurvet med å lukke boksene. Jeg kommer til å starte vedlikehold rimelig kjapt, i tillegg har jeg noen gode hjelpere som nok også hjelper til da jeg desverre har en turer jeg må på i den kommende uken. Forhåpentligvis får jeg gjort dette før alt for mange finner ødelagte logger.
Kassimaja

Bilde Bilde

Svar