Hvem logger for hvem?

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35
Re: Hvem logger for hvem?

Legg inn av Makuta Teridax » søn 03 apr 2011 21:20

Jeg er skeptisk til power trails og annen "ekstrem cachetetthet" fordi de har gitt geocaching et dårlig rykte hos enkelte myndigheter. Resultatet har vært totalforbud mot geocacher i store områder - ikke bare forbud mot power trails, men forbud mot alle geocacher. Dette har ikke skjedd i Norge foreløbig, men jeg ser ingen grunn til at det ikke kan komme her også, så jeg synes det er greit å ha det i bakhodet.

Jeg ønsker ikke å svartmale, men jeg vil at folk skal være bevisst at tettheten av cacher kan bli for høy. Så selv om tanken bak en power-trail har vært at folk skal ha enda flere cacher å finne, kan netto-resultatet være at det blir lang færre cacher å finne enn før power-trailen kom.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Hvem logger for hvem?

Legg inn av team fredrune » man 04 apr 2011 06:51

Det er et meget viktig poeng!

Dette med tillatelse skal man ikke ta for lett på, og kanskje også legge inn litt "sikkerhet" slike lange rekker vil jo kanskje være fristende å legge langs en vei?
Jeg har sansen for slike raid, men ikke på bekostning av.. Åpen til sins og hos meg er det plass for alle typer cacher :D

Har jo selv, blitt stoppet av en grunneier som lurte på hva vi drev med... han hadde ikke fått noe beskjed/forespørsel om den cachen på området... og antar vel at det ikke er et enestående tilfelle?
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Hvem logger for hvem?

Legg inn av ok67 » man 04 apr 2011 07:40

Eg har blitt stoppa av ein butikkeigar, som lurte på kva eg snoka etter utanfor butikken hans............

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Hvem logger for hvem?

Legg inn av team fredrune » man 04 apr 2011 13:25

ok67 skrev:Eg har blitt stoppa av ein butikkeigar, som lurte på kva eg snoka etter utanfor butikken hans............
som nevnt.. så har også jeg blitt "stoppet/forespurt" av en grunneier om dette. Det er for oss i team fredrune, meget viktig at alle spilleregler blir fulgt!

I vårt tilfelle, har grunneier hatt problemer med innbrudd i sin landlige garasje. Rett bak finnes det en gammel "mølle" som cachen skal være.. en eldre herremann som kommer noe usikkert ned og lurer på om han kan være til hjelp.. er ikke nødvendigvis bare hyggelig opplevelse. Hverken for geocacher eller grunneier.
I dette tilfellet informerte vi godt om hva som foregikk, og beklaget på vegne av osv... Men, det er ikke slik det skal være. Da kan fort denne sporten bli truet!
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Hvem logger for hvem?

Legg inn av Tique » man 04 apr 2011 13:35

Jeg synes også det er en uting med cacher som ligger rett utenfor husveggene til folk. Skjønner jo at cacheeier kanskje synes det er morsomt å sitte og spionere på cachere, men det er ikke sikkert resten av nabolaget synes det er like festlig, og man føler seg i alle fall ikke mye smart når man sniker rundt en halvmeter unna privat område...
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Hvem logger for hvem?

Legg inn av team fredrune » man 04 apr 2011 20:38

Den jeg henviste til over, er nå forøvrig fikset opp i med grunneier. sånt gjør meg glad :D
Denne er forøvrig også landelig!
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Svar