Ny gps - hvilken?

Duppeditter og programvare
Svar
jejoms
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 apr 2009 09:45
Ny gps - hvilken?

Legg inn av jejoms » man 11 apr 2016 20:42

Gammel traver av et spørsmål dette, men jeg fant ikke noen relevante svar på første side, så da kjører jeg igjen.

Tiden er (over)moden for å pensjonere min trofaste 60csx, og ta skrittet inn i nåtiden. Det siste året har jeg uansett brukt telefonen mest, men det holder jo ikke i lengden - spesielt ikke på langtur.

Siden jeg har vært jevnt over veldig fornøyd med 60-en, har jeg sett mest på nykommerne i 60-serien til nå. Men jeg er helt klar for å tenke annerledes dersom jeg burde det. Har ikke altfor mange spesifikke krav, men noe sånt:

- relativt enkel å bruke, men med muligheter for fiffigheter
- kommer til å fortsette å ha med telefon, så trenger ikke avanserte bruksmuligheter som jeg uansett får bedre på iphonen
- solid brukerstøtte for papirløs caching, gjerne med muligheter for nedlasting i felt dersom jeg plutselig skulle få lyst på tur i fremmed by eller land
- muligheter for whereIgo og chirp-cacher (ikke viktig)
- driftssikker (velprøvd, ikke beta), har ikke tenkt å kjøpe ny de neste fem årene
- andre ting som jeg ikke tenker på
- maks 5000 kroner, gjerne en del mindre

Takker for alle svar!

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Ny gps - hvilken?

Legg inn av esbjug » tor 14 apr 2016 21:47

Garmin 64S eller 64ST er jo temmelig lik den du har, men med mange nye funksjoner. Jeg ville anbefalt en slik.

esbjug

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker
Innlegg:247
Registrert:tir 27 nov 2007 18:13

Re: Ny gps - hvilken?

Legg inn av Smort78 » tor 14 apr 2016 21:54

Er godt fornøyd med min 64 :D

Osolog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:søn 11 jan 2015 10:05

Re: Ny gps - hvilken?

Legg inn av Osolog » fre 15 apr 2016 20:54

Etter å ha cachet med smarttelefon i 3 mnd, kjøpte jeg en Montana 600 for et drøyt år siden. Bortsett fra at jeg ikke har fått Chirp til å funke, er jeg veldig fornøyd.

Svar