Manglende kart i PQ på mobil

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa
Manglende kart i PQ på mobil

Legg inn av ninad » tor 05 nov 2015 14:01

Før en utenlandstur hender det at jeg laster inn en PQ over området, til mobilen. Har Groundspeakappen. Men av og til har jeg opplevd at det ikke kommer opp noe kart når jeg drar på cachejakt i offlinemodus, selv om jeg har markert at jeg vil ha med kart under nedlasting. Noen som vet hva det kan skyldes?
Det er også to ulike kart å hake av for, hvilket av dem bør jeg velge?
Bilde Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Manglende kart i PQ på mobil

Legg inn av BosseG » ons 11 nov 2015 17:42

Hvilken type mobil har du? Der er ingen selvfølge at iPhone-appen virker på samme måten som en Android-app.
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Manglende kart i PQ på mobil

Legg inn av BosseG » ons 11 nov 2015 17:48

På en iPhone (som jeg har), ville jeg prøvd følgende:

Når du har lagt til cachen i en offline-liste, gå til den listen, åpne cachen derfra og klikk på "Navigate to" slik at kartet kommer opp. Da mener jeg at det er håp at kartet er tilgjengelig offline.

Dessuten kan det være verdt forsøket å bla igjennom "Photos" etterpå. Jeg opplever ofte at bildene ikke er lastet ned selv om jeg bad om det ved "send to offline list".
Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Manglende kart i PQ på mobil

Legg inn av ninad » ons 11 nov 2015 20:43

Takk for svar!
Ja, gjelder Iphone. Etter atter noen dager på off line-tur er erfaringen som før: Ulike pq-er er lastet ned MED kart (haket av for ett eller begge i valgmenyen), men kartet synes ikke når jeg navigerer til den enkelte cache. Heldigvis synes det (som oftest) i cacheoversikten, så jeg får en viss hjelp der. Men litt irriterende er det.
Bilde Bilde

Svar