sletting av cacher som er funnet

Duppeditter og programvare
Svar
bjorn22
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:lør 19 sep 2015 14:47
sletting av cacher som er funnet

Legg inn av bjorn22 » lør 19 sep 2015 14:58

Hvordan sletters cacher som havner på "funnet" på Garmin 64s.

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: sletting av cacher som er funnet

Legg inn av Team eika » søn 20 sep 2015 21:41

Kjør en ny pq, da forsvinner dine funn.

ksfredriksen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:man 22 jun 2015 19:19

Re: sletting av cacher som er funnet

Legg inn av ksfredriksen » søn 20 sep 2015 21:48

På min Garmin må jeg koble til pc-en, og fysisk slette de fra GPX-mappa. Meget mulig det finnes en annen måte, men den vet i hvert fall ikke jeg om :-)

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Re: sletting av cacher som er funnet

Legg inn av Barskog » søn 20 sep 2015 23:02

Ja, så enkelt gjør jeg det også, tømmer GPX-mappa. Sikkert masse 3. parts applikasjoner som gjør ting og tank, men for meg funker den manuelle løsningen som beskrevet av forrige taler.

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: sletting av cacher som er funnet

Legg inn av saltaj » tir 22 sep 2015 12:06

Team eika skrev:Kjør en ny pq, da forsvinner dine funn.
Hvis du har satt opp pq til å ikke ta med cacher du har funnet, så vil de ikke komme med neste gang du laster ned den utvalgsspørringa.
Så kan du kjøre spørringa som er nevnt på spørresida lengst ned en gang imellom for å få dine funn (alle dine funn) inn på GPSen gjennom utvvalgsspørringa "My Finds", hvis du gjerne vil det.
Bilde Bilde

sisselsh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:lør 01 aug 2015 13:03

Re: sletting av cacher som er funnet

Legg inn av sisselsh » tir 22 sep 2015 12:44

bjorn22 skrev:Hvordan sletters cacher som havner på "funnet" på Garmin 64s.
Jeg anbefaler at du laster ned et program som heter BaseCamp. Linken til dette finner du på garmin.no. I dette programmet kan du gjøre en del redigeringer, som å fjerne cacher du ikke vil ha lenger, planlegge turer osv. Har du lagt inn kart på gps-en kan du også se alle cachene du har lagt inn.

bjorn22
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:lør 19 sep 2015 14:47

Re: sletting av cacher som er funnet

Legg inn av bjorn22 » tor 24 sep 2015 20:12

Takk for tilbakemeldinger. Det jeg mente er at når jeg har vært ute å klikket "funnet" på en cache, så havner den på: Velger Geocacher på GPS'n, så meny-knappen og velger vi funne, og der er den funne cachen. Det er de som havner her jeg vil prøve å slette. Mener å ha sett en gang tidligere at det gikk an.

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: sletting av cacher som er funnet

Legg inn av saltaj » lør 26 sep 2015 10:15

bjorn22 skrev:Takk for tilbakemeldinger. Det jeg mente er at når jeg har vært ute å klikket "funnet" på en cache, så havner den på: Velger Geocacher på GPS'n, så meny-knappen og velger vi funne, og der er den funne cachen. Det er de som havner her jeg vil prøve å slette. Mener å ha sett en gang tidligere at det gikk an.
De forsvinner når du tømmer GARMIN\GPX-mappa. Har du merket utvalgsspørringa slik at den ikke tar med cacher du har funnet, så kommer de heller ikke med. Jeg regner med at de heller ikke kommer med når du laster ned oppdaterte utvalgsspørringer (forutsatt at de er merka slik jeg nevnte), sjøl om du ikke tømmer den gpx-mappa.
Bilde Bilde

Svar