GC Map Enhancements og GC Little Helper

Duppeditter og programvare
Svar
reodor09
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:44
Registrert:tor 03 jun 2010 10:20
GC Map Enhancements og GC Little Helper

Legg inn av reodor09 » tor 28 mai 2015 20:09

Er det bare meg, eller er det flere som opplever noe av følgende:
1: Startkart Topo ser ut til å være ustabil.
Jeg ønsker å bruke Statkart Topo som standardkart. Alt er korrekt innstilt, scripet for Statkart er på plass og det er valgt som standard kart.
GC MapEnhancements er på plass, ver. 0.7.3 og dette kjører på Firefox 38.01 på Mac. Leaflets er valgt osv.
Greasemonkey 3.1 er på plass
Alle valgte kart dukker også opp i kartvalget øverst til høyre. Når jeg så velger Statkart, dukker ikke kartet opp, bare kæsjesymbolene. De andre kartene i mitt utvalg kommer opp som de skal. Jada, jeg har fjernet kartet og lagt det inn på nytt, Firefox er restartet.
2: Problem med GC Map Enhancements og GC Little Helper samtidig.
Hvis vi ser bort fra problemet i pkt.1: Når jeg kjører Little Helper, som er ganske uunværlig, funker ikke innstillingene for kartene.
Alt er fortsatt riktig konfigurert, men kartvalget i kartvelgeren leser ikke inn de rette kartene, bare standardinnstillingen som ved nyinstallasjon. Statkart er borte, og de andre kartene som jeg ikke trenger, og har fjernet med innstillingene Map Enhancements, ligger der i all sin velde. Hittil kunne jeg faktisk bare velge en av de øverste i lista, så kom mitt Statkart opp likevel. Det kunne jeg forsåvidt leve med, men nå dukker det ikke opp, jfr. pkt. 1
3. Jeg har prøvd Chrome og Tampermonkey, men der funker ikke kombinasjonen Map Enhancements og Little Helper i det hele tatt. Med begge script aktive, hopper og danser alle kart opp og ned og blir helt umulig å lese, man blir ganske enkelt sjøsjuk.
Noen som vet noe?

reodor09
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:44
Registrert:tor 03 jun 2010 10:20

Re: GC Map Enhancements og GC Little Helper

Legg inn av reodor09 » tor 28 mai 2015 21:51

Bare for å svare litt på mitt eget innlegg.
Problem 1 løste seg av seg selv etter en tid..

Resten av problemene består...

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: GC Map Enhancements og GC Little Helper

Legg inn av BosseG » fre 29 mai 2015 15:36

I en tid har jeg opplevd ganske mye rart med GC-relaterte greasemonkey-skript i Firefox. Har derfor tatt i bruk Google Chrome med Tempermonkey. Det funker mye bedre. Firefox er lagt på hyllen.
Bilde

Svar