Falsk versjon av "Geocaching Map Enhancements" ute!

Duppeditter og programvare
Svar
kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike
Falsk versjon av "Geocaching Map Enhancements" ute!

Legg inn av kosunde » fre 08 nov 2013 11:20

En advarsel til de som benytter user scriptet "Geocaching Map Enhancements": Det har blitt lagt ut en falsk versjon av dette scriptet på userscripts.org med versjonsnummer 5.0. Etter å ha kikket litt på koden ser det ut til at scriptet herjer med Facebook i stedet for meg geocaching.com. Det er ikke sikkert resultatet blir hyggelig. Den korrekte versjonen av "Geocaching Map Enhancements" er denne: http://userscripts.org/scripts/show/109145. Jeg legger ikke ut noen link til den falske versjonen, men vær på vakt! Den kommer nesten øverst på lista når en søker etter Geocaching på userscripts.org.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Falsk versjon av "Geocaching Map Enhancements" ute!

Legg inn av thomfre » fre 08 nov 2013 12:39

Nå har jeg bare sett raskt gjennom, men det ser ut som den sletter alle vennene dine, liker et par lugubre sider/grupper/, poster kommentarer og abbonerer på tidligere nevnte grupper.

Altså noe du helt sikkert vil unngå...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Falsk versjon av "Geocaching Map Enhancements" ute!

Legg inn av Indrebø » fre 08 nov 2013 12:44

Dette gjelder vel bare dersom du installerer det aktuelle "falske" skriptet manuelt?

Vil de som allerede har installert det "ekte" scriptet bli berørt på noen måte?
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Falsk versjon av "Geocaching Map Enhancements" ute!

Legg inn av kosunde » fre 08 nov 2013 13:50

Nei, det skal være helt trygt fortsatt å kjøre det ekte scriptet. Det falske scriptet heter nøyaktig det samme, har samme kortfattede ingress på nedlastingssiden men ingen informasjon utover dette. Det kjennetegnes ved at det er versjon 5.0. Se skjermdumpet. Hvis du installerer dette, så har du nok gjort det neste gang du går inn på Facebook.

kosunde
Vedlegg
Capture.JPG
Capture.JPG (57.76kiB)Vist 4344 ganger
Bilde

Svar