Garmin etrex 10

Duppeditter og programvare
Svar
Litja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:lør 29 jun 2013 12:32
Garmin etrex 10

Legg inn av Litja » lør 29 jun 2013 12:39

Min mor ønsker å prøve geocashing. Men siden hun ikke har en smarttelefon så har hun nå kjøpt seg en Garmin etrex 10. Denne skulle jeg hjelpe henne å laste ned casher til. Dette har jeg klart, men problemet er at jeg finner ikke noe info, kun GPS-koordinatene. Det ligger mao ikke noe kart på enheten, og ikke finner jeg noe på Garmin sine sider om nedlasting heller. Og all annen informasjon som jeg finner på appen c:geo er heller ikke å finne noe sted. Det er mulig den informasjonen blir borte når man laster ned slik, eller så klarer jeg ikke å lete bra nok inne på enheten.

Er det noen som har erfaring med denne enheten og som vet hvordan jeg får frem et kart som er forståelig.

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Garmin etrex 10

Legg inn av Kjedalen » lør 29 jun 2013 13:29

Det er nok dessverre ikke mulig å ha kart på denne GPS'en.
Se tråden viewtopic.php?f=2&t=3609&p=41434&hilit=Etrex+10#p41434
BildeBilde

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Garmin etrex 10

Legg inn av esbjug » lør 29 jun 2013 15:41

Det går å overføre cacher som GPX filer til Etrex 10. Enheten har også mottak av både Glonass og Navstar systemene, samt et behagelig strømforbruk. Men der slutter vel lista over positive ting med denne enheten. Jeg ville helt klart gått for Etrex 20 eller 30. Men er enheten kjøpt og på plass, er det bare å bruke den slik den er. For å overføre GPX filer, må man være premium medlem. Det er svært begrenset minne, og på min Etrex 10 får jeg inn 300 til 450 cacher før det er fullt. Men skjermen er grei nok, selv om fargeskjermen på annet utstyr jo gir helt andre muligheter.

Min Etrex 10 er med i cacheveska som ren backup og bruk i spesielle tilfeller.

Hilsen esbjug

Litja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:lør 29 jun 2013 12:32

Re: Garmin etrex 10

Legg inn av Litja » lør 29 jun 2013 21:08

Da har vi testet den på tur. Den er ikke så enkel å bruke når det ikke er kart på den, (sammenlignet med min smarttelefon) men den fungerte greit nok ellers. Jeg oppdaget tilfeldigvis at info om cachene lå inne på enheten etter jeg hadde lastet ned cachene, så jeg fant heldigvis den delen. Det gjør ting litt enklere. Så får vi bare leve med at kartet mangler. Vi blir nok ofte å dra sammen, og da får vi bruke både telefon og GPS så finner vi nok fram :)

Svar