Garmin Monterra

Duppeditter og programvare
Svar
AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11
Re: Garmin Monterra

Legg inn av AAHydeAndSeek » fre 29 nov 2013 10:25

Veldig bra Wiki liste 8)

For å komme rundt mine funnet cacher som kommer opp på listen av ikke funnet cacher, i hvert fall historiske funn, har jeg lagd to eksporter. En med alle ikke funnet og en till med alle funn som eksporterer i tillegg POI filer for funn og utlagde. Etter eksporten er ferdig så slette jeg ggz filen og listen da innholder alle ikke funnede cacher men alle funn og mine, skulle jeg trenger de, er inne som POI og kan søkes opp og brukes som forventet.

Vet ikke om det er nyttig men i hvert fall har jeg alt med meg.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 10:32

AAHydeAndSeek skrev:Veldig bra Wiki liste 8)

For å komme rundt mine funnet cacher som kommer opp på listen av ikke funnet cacher, i hvert fall historiske funn, har jeg lagd to eksporter. En med alle ikke funnet og en till med alle funn som eksporterer i tillegg POI filer for funn og utlagde. Etter eksporten er ferdig så slette jeg ggz filen og listen da innholder alle ikke funnede cacher men alle funn og mine, skulle jeg trenger de, er inne som POI og kan søkes opp og brukes som forventet.

Vet ikke om det er nyttig men i hvert fall har jeg alt med meg.
Å ha alt med seg er nyttig når man skal legge ut, og kontrollere at det faktisk er langt nok unna alle andre cacher.

Løsningen din "fikser" problemet med at cacher du har funnet tidligere havner i lista, fordi de ikke lastes inn i det hele tatt. Men cacher du finner underveis på en tur, vil jo fortsatt ha problemet med at de ikke forsvinner og markeres skikkelig som funnet.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Monterra

Legg inn av Catch » fre 29 nov 2013 10:40

Flott tiltak :D

En sak til som flere har påpekt, er at "Bearing Line" står fast fra det punktet man startet navigasjonen, og følger en ikke underveis mot målet slik det er på andre Garmin's.
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 10:50

Catch skrev:En sak til som flere har påpekt, er at "Bearing Line" står fast fra det punktet man startet navigasjonen, og følger en ikke underveis mot målet slik det er på andre Garmin's.
Hos meg fungerer linja akkurat som på Montana, det er en som går fra startstedet, og en som oppdaterer seg underveis. Altså to linjer, ikke en.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Monterra

Legg inn av Catch » fre 29 nov 2013 10:59

thomfre skrev:
Catch skrev:En sak til som flere har påpekt, er at "Bearing Line" står fast fra det punktet man startet navigasjonen, og følger en ikke underveis mot målet slik det er på andre Garmin's.
Hos meg fungerer linja akkurat som på Montana, det er en som går fra startstedet, og en som oppdaterer seg underveis. Altså to linjer, ikke en.
Nja, det er vel bare hvis du i Heading / Go To Line/Pointer velger Cource (CDI). Hvis man bruker standardvalget Bearing, så får man bare en linje slik jeg beskriver. Slik kan jeg ikke huske at det var på Montana (Får ikke dobbeltsjekket, da den er i ferd med å skifte eier)
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 11:03

Catch skrev:Nja, det er vel bare hvis du i Heading / Go To Line/Pointer velger Cource (CDI). Hvis man bruker standardvalget Bearing, så får man bare en linje slik jeg beskriver. Slik kan jeg ikke huske at det var på Montana (Får ikke dobbeltsjekket, da den er i ferd med å skifte eier)
Du sier noe der, jeg har valgt CDI...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Monterra

Legg inn av Catch » fre 29 nov 2013 11:26

thomfre skrev:
Catch skrev:Nja, det er vel bare hvis du i Heading / Go To Line/Pointer velger Cource (CDI). Hvis man bruker standardvalget Bearing, så får man bare en linje slik jeg beskriver. Slik kan jeg ikke huske at det var på Montana (Får ikke dobbeltsjekket, da den er i ferd med å skifte eier)
Du sier noe der, jeg har valgt CDI...
Bruken er sikkert forskjellig, men jeg kan i geocache sammenheng ikke se nytten av å se linjen fra startpunktet til målet når jeg er på vei mot målet. Jeg syntes bare at det forvirrer og "jammer" kartet.
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 17:14

thomfre skrev:Jeg restartet Monterraen nå nettopp, før restart hadde jeg 6-700 cacher inne, etter restart sier den "No Geocaches". Ny restart hjelper ikke. En ganske kjip feil!
Nå skjedde akkurat det samme igjen...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Monterra

Legg inn av Catch » fre 29 nov 2013 19:29

Jeg har nå oversatt det meste av listen fra thomfre's Monterra Wiki til engelsk, og etter anbefaling fra en på Geocaching.com forumet sendt den til Garmin Product Support i USA. Da får vi se om det blir noen respons..
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 20:18

Catch skrev:Jeg har nå oversatt det meste av listen fra thomfre's Monterra Wiki til engelsk, og etter anbefaling fra en på Geocaching.com forumet sendt den til Garmin Product Support i USA. Da får vi se om det blir noen respons..
Meget bra! Jeg krysser fingrene :D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 21:18

Nå har jeg begynt å leke meg litt med NFC tag og appen Launcher.
Ved å legge Monterraen oppå en tag får jeg den nå til å skru på lyset, skru på WiFi og åpne FTP-appen. Da trengre jeg bare å trykke på knappen, og så er alt klar til overføring :D

Neste blir å få den til å kille Garmin Outdoor Apps, for å tvinge en reload av GPX-filene.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 22:14

thomfre skrev:Neste blir å få den til å kille Garmin Outdoor Apps, for å tvinge en reload av GPX-filene.
Ingen problem! Det finnes en egen activity for det...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Falcon1975
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:ons 08 aug 2012 09:50

Re: Garmin Monterra

Legg inn av Falcon1975 » fre 29 nov 2013 22:57

Kan det være en sammenheng mellom at cachene forsvinner og at du har disablet så mange apper?

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Garmin Monterra

Legg inn av thomfre » fre 29 nov 2013 23:13

Falcon1975 skrev:Kan det være en sammenheng mellom at cachene forsvinner og at du har disablet så mange apper?
Kan jeg ikke tenke meg, ville vært rart om Garmin gjorde seg avhengig av Google+ og Kontakt-appen :P
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

AAHydeAndSeek
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:man 27 jul 2009 20:11

Re: Garmin Monterra

Legg inn av AAHydeAndSeek » fre 29 nov 2013 23:39

Jeg trodde jeg hadde lest noe om GGZ filer og child waypoints som parkeringsplasser og spørsmål til multi cacher men finne den ikke. Jeg eksporterte 8000 cacher som GGZ fil men da jeg skulle finne fram til waypoints så var det ingen der.

Er det riktig at GGZ ikke inkludere waypoints? Hvis ja, hva har andre gjort for å komme rundt det? Parkering og multi punkter er nok viktig.

En oppdatering til problemet med routing i bilmodus. Det var bare valg i menyen. Den var satt til å ikke regne om automatisk hvis jeg kjørte en annen vei og det gjorde jeg. I dag fungerte alt fint. Fremdeles problemer med å søke hus adressen min da.

Og et nytt spørsmål. Er det mulig å få enheten til å ikke dempe lyse på skjerm når den er koblet til strøm og ikke navigering til et punkt? Jeg hadde den koblet til bare strøm (har ikke bil mount enda) i bilen og da går den i svart hele tiden slik at jeg kunne ikke se nærmeste cachen i geocaching dashboard. Maks tid for backlight timeout er 2 minutter. Blir det bedre med bil holder, holder lyset seg på?
Bilde

Svar