Visning av Geotaggede bilder

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
Visning av Geotaggede bilder

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 11 jun 2013 22:15

Jeg har gått til anskaffelse av et kamera med innbygget GPS som dermed geotagger alle bildene. Det er jo praktisk når man skal forsøke å huske hvor et bestemt bilde ble tatt. Men hvilket program bør jeg bruke til å vise de Geotaggede bildene med? Jeg vet jeg kan vise det i Gogle Earth, men er det noen som andre tips?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Visning av Geotaggede bilder

Legg inn av thomfre » tir 11 jun 2013 22:22

www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Visning av Geotaggede bilder

Legg inn av mamoreb » ons 12 jun 2013 11:00

Basecamp kan vise geotaggede bilder på kart.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Visning av Geotaggede bilder

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 12 jun 2013 15:51

AH! Endelig noe fornuftig å bruke BaseCamp til! Jeg har frem til nå ikke hørt noen gi meg en god grunn til å bruke BaseCamp når jeg har MapSource på maskinen. Nå har jeg testet å laste inn bilder i BaseCamp, og det funker knallbra! Ikke er jeg avhengig av nett for nedlasting av kart hele tiden siden Basecamp bruker kartet som er installert på PC'en! (Veldig praktisk når jeg er på tur og ikke alltid har nettilgang!)

Nå skal jeg sette meg mer inn i hva jeg kan bruke BaseCamp til, men at dette kommer til å bli et av mine "faste programmer" i fremtiden er rimelig sikkert!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar