GSAK: Hent geocacher

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
GSAK: Hent geocacher

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 07 apr 2013 00:03

Er det noen som bruker denne funksjonen systematisk for å holde GSAK-basen oppdatert?
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: GSAK: Hent geocacher

Legg inn av mamoreb » søn 07 apr 2013 10:34

Jeg bruker Refresh geocaches daglig, til å oppdatere de til enhver tid 6000 eldste norske i databasen min.

Dette er i tillegg til PQer med de nyeste i Norge, og for de områdene jeg pleier å cache i.
Bilde

shutinc
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:søn 22 jul 2012 03:45

Re: GSAK: Hent geocacher

Legg inn av shutinc » søn 07 apr 2013 13:18

Det hender at jeg bruker funksjonen til det, men mest for å finne geocacher innenfor et område jeg ikke har vært før. Deretter bruker jeg "Refresh Geocache"-funksjonen i kombinasjon med PQ til å holde databasen oppdatert. Etter hvert som databasen begynner å bli stor og tidkrevende å oppdatere, pleier jeg å sette opp filtre og filtrere ut de cachene jeg er interessert i å holde oppdaterte.

Funksjonen er spesielt nyttig dersom du har vært i et stort område og logget mange cacher, men ikke har tid til å vente på at "My finds"-querien skal bli ferdig for å få cachenfunnene inn i databasen.

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: GSAK: Hent geocacher

Legg inn av ingsve » man 08 apr 2013 17:34

Jeg bruker hent geocacher for å plukke frem cacher i utlandet.

Eksempelvis for turen til Brugge, der jeg la opp ruta med rutemuligheten på Goecaching.com og fyllte på med hent cacher der vi planla lengre stopp. Vi fikk derved de nærmeste cachene til veien, og gode muligheter for turer med en større omkrets på stoppene. Jeg synes det er et flott verktøy. Laget en ny database for turen og kan oppdatere denne med hent cacher verktøyet der dette er aktuelt. Funnetcacher og (DNFer)? blir etter turen flyttet til mine funn.
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: GSAK: Hent geocacher

Legg inn av ingsve » man 08 apr 2013 17:37

shutinc skrev:..................................................

Funksjonen er spesielt nyttig dersom du har vært i et stort område og logget mange cacher, men ikke har tid til å vente på at "My finds"-querien skal bli ferdig for å få cachenfunnene inn i databasen.
Hvis du bruker funksjonen log cacher oppdateres funnene og DNFer når du har publisert loggene :D
Bilde

shutinc
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:søn 22 jul 2012 03:45

Re: GSAK: Hent geocacher

Legg inn av shutinc » tir 09 apr 2013 11:52

ingsve skrev:
shutinc skrev:..................................................

Funksjonen er spesielt nyttig dersom du har vært i et stort område og logget mange cacher, men ikke har tid til å vente på at "My finds"-querien skal bli ferdig for å få cachenfunnene inn i databasen.
Hvis du bruker funksjonen log cacher oppdateres funnene og DNFer når du har publisert loggene :D
Så kjekt, da! Skal teste ut funksjonen litt seinere i dag. Man lærer hele tiden noe nytt :)

Svar