Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger
Garmin Oregon x50 Software 3.9 (Webupdater)
Changes made from version 3.80 to 3.90:
* Fixed issue while using spell search in route planner.
* Fixed issue on 3D View where vehicle could move after using the map.
* Fixed issue where tracks could not be disabled from the map.
* Fixed issues with odometer distance.
* Fixed shutdown while panning the map for extended periods of time.
Changes made from version 3.80 to 3.90:
* Fixed issue while using spell search in route planner.
* Fixed issue where tracks could not be disabled from the map.
Mvh Catch

Re: Garmin Oregon - tips, vurderinger og sammenligninger
Garmin Oregon x00 Software 4.0 (Webupdater)
Changes made from version 3.90 to 4.00:
* Fixed issue on map page where back button would jump to the main menu.
Changes made from version 3.90 to 4.00:
* Fixed issue on map page where back button would jump to the main menu.
Mvh Catch

- GorgonVaktmester
- Senior

- Sted:Skien
- Kontakt:
Sammenligningstest i VG i dag:
Test av Garmin Oregon 450, GPSmap 62s, Dakota 10 og Satmap Active 10
Test av Garmin Oregon 450, GPSmap 62s, Dakota 10 og Satmap Active 10
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!
- teamhydrah
- Bruker

- Sted:Rana
- Kontakt:
I dag prøvde vi å oppgradere 550'en med det som Webupdateren hadde å by på. Resultatet var at den henger under oppstart, står bare Garmin-logoen på skjermen, og GPS'en oppdages ikke av Windows.
Har forsøkt resetting iht instrukser her: http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous, men selv om prosedyren tilsynelatende går greit, så henger GPS'en under oppstart. Har prøvd tre ganger nå, installert versjon 2.10.
Noen gode ideer før vi sender krapylet til leverandøren?
Har forsøkt resetting iht instrukser her: http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous, men selv om prosedyren tilsynelatende går greit, så henger GPS'en under oppstart. Har prøvd tre ganger nå, installert versjon 2.10.
Fikk noe tilsvarende...Plukk ut batteri på GPS og sett inn igjen, samt restart PC... Det virket hos meg!
Jeg ser at andre med samme problem har fått orden på det ved først å nedgradere til 3.40 og så oppgradere til 3.90teamhydrah skrev:I dag prøvde vi å oppgradere 550'en med det som Webupdateren hadde å by på. Resultatet var at den henger under oppstart, står bare Garmin-logoen på skjermen, og GPS'en oppdages ikke av Windows.
Mvh Catch

- teamhydrah
- Bruker

- Sted:Rana
- Kontakt:
Den første fiksen, som listet her http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous som laster inn versjon 2.10 gjorde ingen forskjell - GPS'en henger fortsatt.
Når jeg booter i "Force USB Mass storage mode" finner jeg at alle mine data fortsatt ligger på enheten, så selv om oppdateringen sa "Erasing 0-100%", har den ikke slettet noe. Det KAN bety at jeg aldri har fått noen 2.10 oppdatering. Det kan også bety at brukerdata ikke slettes som en del av oppdateringen?
Så finner jeg linker til noen polske spesialhack her http://garminoregon.wikispaces.com/mess ... 0#26139929.
Mmm, skeptisk.. Men desperasjonen etter å få Oregon'en på lufta igjen er for stor.
Lastet så ned denne http://www.pouchx.com/customers/CURE/Or ... PouchX.zip.
I den pakka ligger det TO oppdateringer, "Krok 1 CURE" og "Krok 2 ORG". Finner at "Krok" er polsk for "Steg", så jeg tipper det er en to-stegs operasjon..
Krok 1: Oppstartskjermen sier Firmware 3.30, resten er polsk. Når jeg starter oppdateringen står det imidlertid Firmware 2.10 og prosessen kjører gjennom som før, dog på polsk. Den avslutter med "aktualizacja poprawna" som google oversetter til "riktig oppdatering". Så skjer det noe nytt - Oregon'en kommer opp i Mass Storage Mode av seg selv! Aha! Forsøker en ny restart på batterier og nå kommer den i gang! 1-0 til Polen!!!
Webupdater sier nå at oppdateringsfilen er korrupt, så så må vi trolig også gjøre "Krok 2 ORG". Etter å ha gjort samme prosedyre med den, kjører vi Webupdater på nytt og oppdaterer til 3.90. Kobler fra PCen og starter opp GPS'en, så lastes programvaren inn og alt er vel, bortsett fra at jeg hadde slettet basekartet. Legger tilbake kart og GPX-filer fra backup og da har vi alt.
Freden senker seg igjen i heimen. Takk til alle som har lagt inn linker og tips her på siden, uten dem hadde alt vært trist..
Når jeg booter i "Force USB Mass storage mode" finner jeg at alle mine data fortsatt ligger på enheten, så selv om oppdateringen sa "Erasing 0-100%", har den ikke slettet noe. Det KAN bety at jeg aldri har fått noen 2.10 oppdatering. Det kan også bety at brukerdata ikke slettes som en del av oppdateringen?
Så finner jeg linker til noen polske spesialhack her http://garminoregon.wikispaces.com/mess ... 0#26139929.
Mmm, skeptisk.. Men desperasjonen etter å få Oregon'en på lufta igjen er for stor.
Lastet så ned denne http://www.pouchx.com/customers/CURE/Or ... PouchX.zip.
I den pakka ligger det TO oppdateringer, "Krok 1 CURE" og "Krok 2 ORG". Finner at "Krok" er polsk for "Steg", så jeg tipper det er en to-stegs operasjon..
Krok 1: Oppstartskjermen sier Firmware 3.30, resten er polsk. Når jeg starter oppdateringen står det imidlertid Firmware 2.10 og prosessen kjører gjennom som før, dog på polsk. Den avslutter med "aktualizacja poprawna" som google oversetter til "riktig oppdatering". Så skjer det noe nytt - Oregon'en kommer opp i Mass Storage Mode av seg selv! Aha! Forsøker en ny restart på batterier og nå kommer den i gang! 1-0 til Polen!!!
Webupdater sier nå at oppdateringsfilen er korrupt, så så må vi trolig også gjøre "Krok 2 ORG". Etter å ha gjort samme prosedyre med den, kjører vi Webupdater på nytt og oppdaterer til 3.90. Kobler fra PCen og starter opp GPS'en, så lastes programvaren inn og alt er vel, bortsett fra at jeg hadde slettet basekartet. Legger tilbake kart og GPX-filer fra backup og da har vi alt.
Freden senker seg igjen i heimen. Takk til alle som har lagt inn linker og tips her på siden, uten dem hadde alt vært trist..
Var samme gjennom samme løypen for 3.74 versjonen til 450'en min, og måtte også laste ned disse (for meg) uforståelige filene. Tenkte ikke på å bruke google translate, så jeg utførte omtrent samme operasjon i blinde, men det gikk da bra det også til slutt. 
- JohnBNorway
- Nybegynner

- Sted:Sandefjord
Da fikk jeg oppgradert vår 450 til 3.90, men ikke uten svett
Når jeg fikk klarsignal fra WebUpdater at jeg kunne koble enheten fra datamaskinen, kom det en hyggelig beskjed opp på skjermen: no software
Gjennom http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous fikk jeg lastet ned Recovery_Oregon550.zip, og etter å ha kjørt denne kom det klarsignal fra datamaskinen om at installeringen var vellykket, men skjermen på enheten var like tom
Så prøvde jeg å koble til WebUpdater igjen, og fikk beskjed om at det var ny programvare tilgjengelig. Installeringen gikk tilsynelatende greit, men jeg fikk fortsatt ikke startet enheten forbi "installerer, 0% ferdig".
Etter at enheten fikk hvile over natten prøvde jeg å starte den igjen, og fikk da beskjed om "lavt batterinivå"
Selv om batteriene var halvfulle når jeg startet oppdateringen byttet jeg nå til ferske batterier - og enheten startet uten problemer denne gangen
Alt av GPX-filer, waypoints osv. var på plass, bare noen få innstillinger var satt tilbake til fabrikksinnstillingene.
Det var fort fikset, så: all's well that ends well
(Nå har jeg flashet hundrevis av telefoner på jobb uten store problemer, men jeg kan tilstå at denne ble litt slittsomt)
Når jeg fikk klarsignal fra WebUpdater at jeg kunne koble enheten fra datamaskinen, kom det en hyggelig beskjed opp på skjermen: no software
Gjennom http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous fikk jeg lastet ned Recovery_Oregon550.zip, og etter å ha kjørt denne kom det klarsignal fra datamaskinen om at installeringen var vellykket, men skjermen på enheten var like tom
Så prøvde jeg å koble til WebUpdater igjen, og fikk beskjed om at det var ny programvare tilgjengelig. Installeringen gikk tilsynelatende greit, men jeg fikk fortsatt ikke startet enheten forbi "installerer, 0% ferdig".
Etter at enheten fikk hvile over natten prøvde jeg å starte den igjen, og fikk da beskjed om "lavt batterinivå"
Selv om batteriene var halvfulle når jeg startet oppdateringen byttet jeg nå til ferske batterier - og enheten startet uten problemer denne gangen
Alt av GPX-filer, waypoints osv. var på plass, bare noen få innstillinger var satt tilbake til fabrikksinnstillingene.
Det var fort fikset, så: all's well that ends well
(Nå har jeg flashet hundrevis av telefoner på jobb uten store problemer, men jeg kan tilstå at denne ble litt slittsomt)
Har nettopp kjøpt Oregon 550. Det høres ut som jeg bør vente med å oppdatere GPS'en. Stemmer dette eller er det så mange fordeler med å få den nyeste programvaren at jeg bør oppdatere den nå?
- JohnBNorway
- Nybegynner

Da har jeg prøvd oreganoen med ny programvare, og jeg må si at jeg ikke angrer på tiden jeg brukte til å få det til å fungere ordentlig...
Nå har jeg fått mulighet for å sortere cachene på flere måter i steden for bare "nærmeste" (Quick Filter, bl.a. størrelse, vanskelighetsgrad) og midt i letingen etter en multi går det nå an å legge inn koordinatene for neste trinn (Enter Next Stage).
Det finnes sikkert flere endringer som jeg ikke har lagt merke til ennå, men dette ser lovende ut, og jeg er ganske fornøyd med tingene jeg nevnte
Tips for oppgradering: koble enheten rett til datamaskinen (ikke gjennom hub), og sjekk at batteriene er fulle før du starter prosesen
Nå har jeg fått mulighet for å sortere cachene på flere måter i steden for bare "nærmeste" (Quick Filter, bl.a. størrelse, vanskelighetsgrad) og midt i letingen etter en multi går det nå an å legge inn koordinatene for neste trinn (Enter Next Stage).
Det finnes sikkert flere endringer som jeg ikke har lagt merke til ennå, men dette ser lovende ut, og jeg er ganske fornøyd med tingene jeg nevnte
Tips for oppgradering: koble enheten rett til datamaskinen (ikke gjennom hub), og sjekk at batteriene er fulle før du starter prosesen
Hvorfor ikke gjennom hub?JohnBNorway skrev:koble enheten rett til datamaskinen (ikke gjennom hub)
Otto Milvang
Jeg tenker det skal være "ikke gjennom hub uten egen strømforsyning".gacrux skrev:Hvorfor ikke gjennom hub?JohnBNorway skrev:koble enheten rett til datamaskinen (ikke gjennom hub)
Hvis huben ikke får ekstra strøm, og det er flere enheter koblet til, får ikke GPSn nok strøm fra huben.
right?
Ja, slik er det selvfølgelig. Jeg tenkte nok mer på det å programmere mot en USB-enhet som står i en hub.bjorges skrev: right?
Otto Milvang
- JohnBNorway
- Nybegynner

OK, jeg ser at jeg skulle forklart dette med en gang...gacrux skrev:Hvorfor ikke gjennom hub?JohnBNorway skrev:koble enheten rett til datamaskinen (ikke gjennom hub)
Da jeg fikk feilmelding etter feilmelding sendte jeg en kopi av feilrapporten til Garmin.
Svaret kom mandag formiddag (når jeg hadde fått enheten i gang igjen, men man kan vel ikke forvente svar 24/7)
Sitat: This particular error indicates that you either need to update the USB drivers or that you are running the USB cable through a USB hub.
If you are running the USB cable through a hub, please change this connection so that you are going directly to your computer instead and retry.
Tenkte å gi tipset videre til dere