reodor09 skrev:Da vil jeg bare si: Jeg hadde lastet ca 20-30 cacher. Langt fra grensene satt for Oregon 450. Mysteriet består fortsatt.
Jeg opplever også endel mystisk med min Oregon 450 og GPX-filer. Bruker GSAK (7.7.1.34) sin "GPS, Send waypoints" funksjon som skriver en temmelig stor fil, Geocaches.gpx i Garmin/GPX-folderen på "såpestykket". Fila er på 18 Mbyte. Nå sier Garmin FAQ'en
GC6.) Does the Garmin Oregon have a gpx file size limit?
Yes. If the total size of all gpx files exceeds 8MB-10MB the Oregon may fail to display some or all of the geocaches that these files contain. The exact limit has not been characterized yet. Typically, if you use PQs this limit will never become a factor because PQs only contain 5 logs per cache keeping the file sizes smaller. However, if you use GSAK and do not limit the number of logs to 5 you can end up with very large gpx files that will cause this problem.
Verify: Needs verification -- I've heard reports of people using much larger files on the x50.
Egentlig pussig at en FAQ fra en produsent ikke kan være 100% presis... Hvor er ingeniørene som kontruerte dingsen hen?
Det jeg opplever er omtrent det samme som deg, at når jeg hekter av såpen fra USB, så slår den seg av. Når jeg slår den på igjen så bruker den enten veeeldig lang tid på å starte første gangen, eller så starter den ikke, men slår seg selv av etter et par minutter. Neste gang jeg slår den på starter den normalt, men en liten sjekk av cachelista viser at noen av de cachen jeg forventer å se ikke er der. I andre tilfeller er de det.
Spørmålet mitt er da: Kan vi stole på Oregonen i denne sammenhengen? Eller er det noe jeg kan gjøre for å sikre at Oregonen er til å stole på her?
;-D Hans