Arkivert geocache er tilgjengelig, eier ikke aktiv

Svar
Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo
Arkivert geocache er tilgjengelig, eier ikke aktiv

Legg inn av mamoreb » fre 10 jan 2014 11:34

Hei,

Jeg er litt i tvil om hvordan dette skal håndteres. Strengt tatt trenger jeg ikke å involvere meg, men...

For ikke lenge siden fant vi en geocache i Osloområdet som var deaktivert. Vi la inn en ny logg, ellers var cachen i fin stand. Eieren er strengt tatt aktiv, men vedlikeholder ikke cachene sine - de arkiveres av reviewerne etter hvert som de forfaller.

Og derfor mitt "men": Geocachen er i fin stand, men eier bryr seg ikke med listingen. Jeg tenker at en geocache som ligger ute, men er arkivert, nærmest er søppel.

Jeg er ikke interessert i å adoptere denne geocachen selv, eller å publisere en ny listing på samme sted. Men kanskje noen andre er? Ta i så fall kontakt, så forteller jeg hvor cachen er, så kan den som er interessert selv forsøke å få kontakt med cacheeier. Oppgir ikke GC-kode her i tilfelle prefinds for eventuell ny listing. :)
Bilde

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Arkivert geocache er tilgjengelig, eier ikke aktiv

Legg inn av E-Lie » lør 18 jan 2014 21:49

Tok en kjapp sjekk og fant rimelig greitt ut hvilken det var, men nå er det for sent. Vedkommende er ikke flink til å vedlikeholde. så jeg antar at flere av hans bokser blir arkivert framover om ingen klarer å få kontakt med eier for eventuell adopsjon.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Arkivert geocache er tilgjengelig, eier ikke aktiv

Legg inn av mamoreb » søn 19 jan 2014 21:34

Hva er det som er "for sent"? At vi gjorde vedlikehold for sent, slik at disablet ble til arkivert? Det er vel aldri for sent å spørre om adopsjon + un-archiving, evt. publisere en annen geocache på samme sted?
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Arkivert geocache er tilgjengelig, eier ikke aktiv

Legg inn av thomfre » man 20 jan 2014 09:02

mamoreb skrev:Det er vel aldri for sent å spørre om adopsjon + un-archiving
Adopsjon er det nok for sent for.
Geocaching.com Help Center skrev:1.1. Adopting or Transferring a Geocache
....
Archived geocaches cannot be transferred, and rarely will archived geocaches be unarchived for the purpose of adoption.
http://support.groundspeak.com/index.ph ... page&id=54


Ny cache er selvfølgelig en mulighet! :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Svar