Oslo regionens adventskalender 2013

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo
Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av pilt73 » fre 06 des 2013 16:43

tomahg skrev:Jeg ser på gcinfo.no at det oppfordres til å følge en felles navnestandard, og legger samtidig merke til at det så langt bare er terjekva som har fulgt denne til punkt og prikke.

Nå er det jo selvsagt opp til hver enkelt utlegger om man ønsker å følge standarden, eller vil være unik. Men det er lov å følge oppfordringen... :wink:
Jøss, det kommaet har jeg aldri lagt merke til, så da blir jeg delvis unik jeg også, for jeg har lagd samme variant som bjornda.

Når jeg ser alle variantene, så syns jeg i grunn den er den peneste. Men smaken er som baken, og navnet skjemmer ingen, så nå venter vi i spenning på neste luke og kanskje nye variant.

Brukeravatar
Aina
Junior
Junior
Innlegg:93
Registrert:søn 02 des 2007 23:20

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av Aina » fre 06 des 2013 17:19

Jeg syns det er litt flisespikkeri hva som brukes etter prefixet Xmas#dd. Så langt vil jeg si at alle har fulgt oppfordringen bortsett fra gårsdagens, som 'brøt' med de fleste oppfordringene. Det gjorde vel at mange av oss ble usikre og så på den først som en lurecache, spesielt siden CO er både erfaren i å legge ut og finne Xmas'er. Ser det ble fikset etterhvert, men det skulle ikke være så vanskelig å starte cachenavnet som foreslått.

Det er mulig noen av de ferskeste Xmas-utleggerne ikke er klar over at man kan lett kan endre både navn og dato rett etter den har blitt publisert, hvis man ikke har prefixet fra starten. Da går man inn på; Admin Tools - edit

Ellers oppfordrer jeg alle tidligere eiere til å endre Xmas-prefixet fra ifjor, ved å fjerne det fra starten av navnet. Jeg ser det er fortsatt flere cacher fra tidligere år som fortsatt starter med Xmas#dd. Praksis har vært at vi oppdaterer cachenavnene helst før påske, eller senest før adventskalenderen starter, så blir ingen forvirret over gamle navn.

Nå er det vel mange som venter på dagens cache... lurer på når den blir publisert?

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av cachepus » fre 06 des 2013 19:28

pilt73 skrev:
tomahg skrev:Jeg ser på gcinfo.no at det oppfordres til å følge en felles navnestandard, og legger samtidig merke til at det så langt bare er terjekva som har fulgt denne til punkt og prikke.

Nå er det jo selvsagt opp til hver enkelt utlegger om man ønsker å følge standarden, eller vil være unik. Men det er lov å følge oppfordringen... :wink:
Jøss, det kommaet har jeg aldri lagt merke til, så da blir jeg delvis unik jeg også, for jeg har lagd samme variant som bjornda.

Når jeg ser alle variantene, så syns jeg i grunn den er den peneste. Men smaken er som baken, og navnet skjemmer ingen, så nå venter vi i spenning på neste luke og kanskje nye variant.
Jeg har også brukt bindestrek i stedet for komma både i år og fjor. Synes det ser best ut... Har hatt unntrykk av at det har vært mest vanlig også, men godt mulig jeg tar feil.
Aina S.

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av LUDO » tir 10 des 2013 00:04

cachepus skrev: Jeg har også brukt bindestrek i stedet for komma både i år og fjor. Synes det ser best ut... Har hatt unntrykk av at det har vært mest vanlig også, men godt mulig jeg tar feil.
Har også brukt bindestrek selv av estetiske årsaker. Syns Xmas#00 er viktigst å få med.
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av LUDO » tor 12 des 2013 14:19

Forslag til neste års konkurranse: Ikke ekstra poeng for FTF, men i stedet gjetting på hvor den kommer.

Alle som vil leverer koordinater - enkelt å regne ut avstander når cachen er publisert.

Litt problematisk med mystery og multicacher hvis man skal gjette på final location, men vi finner sikkert på noe lurt.
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av pilt73 » tor 12 des 2013 18:48

LUDO skrev:Forslag til neste års konkurranse: Ikke ekstra poeng for FTF, men i stedet gjetting på hvor den kommer.

Alle som vil leverer koordinater - enkelt å regne ut avstander når cachen er publisert.

Litt problematisk med mystery og multicacher hvis man skal gjette på final location, men vi finner sikkert på noe lurt.
Begynner du å bli sliten av å sitte og vente på at cachene skal publiseres? :P

Men jeg er med på å tippe koordinater, jeg, så er det kanskje et håp for oss med 8-16-jobber også.

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av LUDO » tor 12 des 2013 18:53

Mest fordi det bare er to dedikerte FTF-jegere i årets utgave. Er jo nok stress i adventstiden som det er. Jeg klarer å ikke være med i konkurransen, men noen må jo gi Valemon kamp...
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av cachepus » tor 12 des 2013 23:37

LUDO skrev:Jeg klarer å ikke være med i konkurransen
I hvilket parallelt univers?
Aina S.

Brukeravatar
Valemon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:6
Registrert:fre 11 jan 2013 15:51

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av Valemon » fre 13 des 2013 11:30

LUDO skrev:Mest fordi det bare er to dedikerte FTF-jegere i årets utgave. Er jo nok stress i adventstiden som det er. Jeg klarer å ikke være med i konkurransen, men noen må jo gi Valemon kamp...
Er enig at det fort kan bli stress med det poengsystemet vi har, selv om det er opp til hver enkelt hvor mye man legger i det. Jeg burde kanskje ikke si det, men jeg begynner å merke at det nærmer seg jul og at det er andre gjøremål som burde prioriteres. Vurderer hele tiden hvor mye tid jeg skal bruke på konkurransen.
Bilde

Brukeravatar
Aina
Junior
Junior
Innlegg:93
Registrert:søn 02 des 2007 23:20

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av Aina » fre 13 des 2013 17:29

Det er lov å slappe av litt - så kanskje vi andre har en sjanse også :roll:
Kanskje det ville føre til litt mer liv og engasjement hos flere, for nå har vel mange av oss snarest gitt opp FTF-mulighetene

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av LUDO » fre 13 des 2013 22:43

Man kan ikke gi opp etter et par halvhjertede forsøk, Aina ;)
Bilde Bilde
Bilde

sabeltann31
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:43
Registrert:tor 31 des 2009 10:11

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av sabeltann31 » lør 14 des 2013 00:22

Vil bare sitere en kjent skribent her. "Du verden"....

Brukeravatar
nafmo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:9
Registrert:man 11 nov 2013 10:01
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av nafmo » tor 02 jan 2014 11:50

Tusen takk til alle som tatt seg tid og bry til å legge ut disse flotte advents-cachene. Selv om jeg bare har tatt seks av dem (så langt) så har det vært veldig trivelig. Spesielt den gangen da jeg støtte på andre cachere ute i samme ærend.
BildeBildeBilde

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo regionens adventskalender 2013

Legg inn av utpaaturaldrisur » tir 07 jan 2014 20:52

Da nærmer det seg årets store begivenhet, nemlig adventskonkurransens premieutdeling.

Stedet er som vanlig Stammtischet (datoen er satt til 22.januar) og seremonien vil skje rundt kl 18:00.

Jeg har i den forbindelse gleden av å informere at juryen for kategorien "beste cacheopplevelse" har gjort sine nomineringer og de 3 utvalgte er å finne på adventssiden for Oslo-regionen 2013.

De nominerte til beste logg kommer så snart juryen er klar med sine vurderinger.

Ønsker alle hjertelig velkommen til en spennende aften.

Antrekket er valgtfritt, men paljettkjoler/smoking er selvsagt lov :D .

Svar