Sukkerfeen, skogens konge og jeg har hatt et lite møte om vi kan trylle fram eventyrskogen i år igjen og kommet til at vi sliter litt med mulige plasseringer. I område hvor vi har våre magiske krefer har nå veldig mange andre "flyttet inn" og det er veldig fult av andre aktiviteter. Her er litt av det vi sliter med:
I sørenden av området, der hvor løype gikk i 2009, blir det fortsatt satt ned grav-lys og blomster i desember.
Neste område som ble benyttet i 2008 er dominert av en diger gapahuk-konstruksjon og mye nedhugne trær og rusk og rask etter denne aktiviteten. Denne har stått urørt en stund, ble bygget om, og igjen stått urørt. Er fristet til å rydde opp! Det har ødelagt et fint utsiktspunkt...
Så kommer området som ble brukt i 2011, men her har nå Kringsjå skole etablert to "leire" hvor de har ute-dag en gang i uka for klassene på de laveste trinnene.
Neste område ble brukt i 2010, men her bor fortsatt en "sognsvannsindianer" og han har også hugget trær og søplet litt rundt.
Nord for dette ligger mye rester samt "politi-bånd" fra en rom-leir som ble nedlagt med pomp-og-presse tidligere i år og nord for dette igjen er det ettabler en ny stor rom-leir.
Jeg har også forsøkt å sette opp noen reflekser et annet sted, men de har forsvunnet. Jeg lurer på om det kan være fordi det ligger en ulovlig hytte i enden av denne stien, men har ikke rukket å sjekke dette ordentlig - bare skimtet et bølgeblikktak, og har heller ikke rukket å se på ytteligere alternative steder.
Derfor så er vi ikke sikre på hva vi kan få til i år, men sukkerfeen og skogen konge synes det var så hyggelig med besøk og alle de fine logger i tidligere år så det frister å få til noe... men vi må ta litt forbehold om vi geier å få "tredd inn" en eventyrskog som får stå i fred. Men om vi skulle få det til så hadde søndag 2 eller 9 desember vært å foretrekke. Men om det er rift om å få legge ut en cache så kan gjerne noen andre som er sikre på at de får til noe legge ut - så kan vi komme sterkere tilbake et annet år