Jeg er ikke så gammel i dette gamet ennå, men har jo gjort meg opp noen meninger likevel. Siden jeg bruker mobilen som gps, så har jeg også logget funnene "på post". En av grunnene er at jeg da får på klokkeslettet som jeg syns er ok å se, for når jeg har gått en runde og tatt et par fire-fem stykker, så har jeg alltid glemt når jeg startet turen. Da kan jeg enkelt gå tilbake og se når jeg tok den første og den siste og kan da finne ut om jeg er fornøyd med lufteturen eller om jeg skal ta noen fler.
En annen grunn er at jeg ikke visste at man kunne logge via pc'n hjemme senere. Jeg er også redd for at jeg da vil glemme å logge et sted jeg har vært, så jeg liker å gjøre det med en gang. Dette gikk veldig greit i sommer og høst, men akkurat nå er det veldig kaldt og det er umulig å taste med vantene på. (En geocacher bør kanskje ha jegerhansker/fiskehansker med hull til tommel og pekefinger?) Selvfølgelig kan man logge i bilen, men det er ikke alltid bilen er i nærheten hvis man går en runde og tar fler og da har man brått glemt hva man opplevde og tenkte da man kom til de forskjellige cachene. *old*
Når det gjelder nye cacher og FTF, så må jeg si at akkurat da er det litt spennende at den som har vært der IKKE signerer med en gang. Jeg har selv lett etter et par sånne som ikke har blitt registrert som funnet ennå, så jeg har vært gira på å finne den selv. Men når jeg har kommet frem, så har det stått et navn eller fler der alt. Hadde de logget på stedet, så ville jo noe av spenningen ha forsvunnet.
At det akkurat under adventscachekonkurransen bare blir logget litt på stedet syns jeg egentlig ikke gjør noe. Nå får jo ikke jeg noen mail hver gang noen logger disse som funnet, så jeg vet ikke hvordan det er for cacheeierne, men jeg har jo gått inn i løpet av kvelden for å lese hva folk har skrevet og hvem som har vært der, og det syns jeg er morsomt. Det kan jo cacheeierne også gjøre? Men det som hadde vært kjekt er om alle som er med på denne adventskalenderen hadde tatt med klokkeslettet de er ved cachen i loggen sin. Sånn som trøkket ble på de to første (kanskje fordi det var helg?), der man ramlet borti flere andre cachere, så er det gøy å se om de du ser "lusker rundt", som går bort fra eller mot cachen er cachere eller ei. Jeg leste en logg om noen som satt på bussholdeplassen ved xmas#2 som hadde sett en dame gå over veien, men at bussen hadde kommet før hun var over. Jeg har på følelsen at det kan ha vært meg, men hadde det stått et klokkeslett, så hadde jeg jo visst at de jeg så satt og ventet på bussen ikke var "vanlige folk" men gale cachejegere som meg. Og jeg som trodde jeg var så diskret...