PQ inn i GPS

Alt om geocaching
Svar
kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18
PQ inn i GPS

Legg inn av kbra » tir 10 nov 2015 15:53

Statistikk og kompliserte macroer er uinteressant, jeg har bare glede av å finne cacher. Da ønsker jeg å få PQ inn i min GPSMAP62s uten omvegen gjennom nylig avdøds GSAK. Det burde være mulig. Det går greit å laste enkeltcacher direkte fra cachens hjemmeside til GPS, alle data kommer dit det skal. Pocket Queries kommer til meg som to gpx filer og jeg prøver å få dette inn i Mapsource og videre til GPS. Dette blir bare tull, data kommer ikke som cacher men som WP uten cacheinfo. Hvordan gjør man dette riktig, mener det skulle være mulig uten å gjenopplive GSAK?

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: PQ inn i GPS

Legg inn av Hvammen » tir 10 nov 2015 17:15

Bare pakk ut PQen og legg de to filene i mappen garmin/gpx. Du trenger ikke å gå veien innom mapsource.

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: PQ inn i GPS

Legg inn av kbra » tir 10 nov 2015 18:13

Takk til Hvammen! Hvorfor skal det alltid være så forbasket vanskelig å finne fram til de enkleste løsningene? Ser jammen ut til at det fungerer! Må jeg så åpne PQ i MS event Basecamp, liker å se dette på stor skjerm.

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: PQ inn i GPS

Legg inn av ninad » lør 14 nov 2015 00:46

Unnskyld en uvitende, men er GSAK død? Jeg har sett noen halvkryptiske kommentarer som kan tyde på det, uten å vite noe mer. Ser ikke noe om det på hjemmesiden.
Bilde Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: PQ inn i GPS

Legg inn av thomfre » man 16 nov 2015 08:21

ninad skrev:Unnskyld en uvitende, men er GSAK død? Jeg har sett noen halvkryptiske kommentarer som kan tyde på det, uten å vite noe mer. Ser ikke noe om det på hjemmesiden.
GSAK lever i beste velgående! :)
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: PQ inn i GPS

Legg inn av kbra » tir 17 nov 2015 06:12

GSAK er død på min skjerm, antagelig på grunn av manglende betaling. Å få den til å gjenoppstå ble så komplisert for en ulærd at jeg fant en langt enklere løsning.

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: PQ inn i GPS

Legg inn av esbjug » ons 18 nov 2015 21:14

kbra skrev:GSAK er død på min skjerm, antagelig på grunn av manglende betaling. Å få den til å gjenoppstå ble så komplisert for en ulærd at jeg fant en langt enklere løsning.
Har du en tidligere GSAK, skal det være mulig å registrere den med dine "gamle" opplysninger. Så fremt du har koden som Clyde har gitt deg. Mener det også er mulig å etterspørre den. Så egentlig er det mulig å ha en "gammel" GSAK kjørende på din PC.

Hilsen esbjug.

Svar