Hva menes med SHEARF

Alt om geocaching
Svar
Ulfjee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:tir 07 apr 2015 20:02
Hva menes med SHEARF

Legg inn av Ulfjee » søn 12 apr 2015 13:53

Jeg er ny cacher, og kom over en cache som krever at noen tall skal bearbeides med SHEARF metoden for å finne nye koordinater.
Jeg har søkt Google, geolex.locusprime.net og ordboka hos gcinfo.no uten å finne noen forklaring. (Jada, jeg har også prøvd CO, men han har ikke svart enda.............). Noen som kan hjelpe med dette?

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Hva menes med SHEARF

Legg inn av olea » søn 12 apr 2015 18:31

Det blir enklere hvis du oppgir GC-kode, så kan vi få med konteksten der begrepet forekommer.

Gjetter at du sikter til mysterycachen GC306ZT - Over og under fjellet. Nå kjenner jeg ikke denne mysterien, men det står at du skal frem til et punkt i Homestrand der en stor fugl er omgitt av en rekke bokstaver og tall. Jeg oppfatter oppgaven slik at du blant disse tallene og bokstavene skal finne bokstavsekvensen SHEARF etterfulgt av noen tall. Disse tallene skal du bruke i den videre utregningen for å finne de endelige koordinatene. Virker dette plausibelt?
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Hva menes med SHEARF

Legg inn av Raggsokk » søn 12 apr 2015 21:51

Har sendt deg en PM.
- Raggsokk

Bilde

Ulfjee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:tir 07 apr 2015 20:02

Re: Hva menes med SHEARF

Legg inn av Ulfjee » søn 12 apr 2015 22:20

Cachen jeg refererte til er som du sa GC306ZT. Det kan se ut som om ditt forslag er vært å kikke mere på. Jeg så ikke noen fugl, men så heller ikke etter noen. Hmmmm, Takker for hyggelig tilbakemelding. (selv om det må bli en ny Holmestrand tur...).

Svar