Gocaching i Horten

Alt om geocaching
Svar
Morty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:1
Registrert:søn 29 mar 2015 19:25
Gocaching i Horten

Legg inn av Morty » søn 29 mar 2015 19:34

Hei. Jeg er helt ny på dette og skulle prøve for første gang i dag. Lastet ned app og kart og fant frem til stedet som GPS viste. Men jeg fant ikke noe geocach. Det skal sies att jeg heller ikke viste hva jeg skulle se etter. Noen som har funnet den her? Hvordan ser den ut ? Jeg prøver gjerne igjen en annen dag.

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Gocaching i Horten

Legg inn av Brakar » man 30 mar 2015 17:41

Hei Morty,

og velkommen som utøver av denne flotte hobbyen! Det er drøye 70 aktive geocacher i Horten kommune, og derfor vanskelig å vite hvilken du sikter til. Selv om de aller fleste cachene har det til felles at de inneholder en papirlogg av et eller annet slag, kan selve beholderen eller installasjonen variere voldsomt. Alt fra låsbare skap til små magnetiske sylindere, ikke stort større enn et fingerbøl.

Veldig ofte er det såkalt lock'n'lock-bokser, men i tett befolkede områder (byer, som f.eks. Horten) er det ekstra viktig at vanlige folk ikke uforvarende skal oppdage installasjonen eller geocachen. Derfor er disse ofte ekstra godt kamuflert.

Jeg har 49 funn i Horten, så send meg gjerne en PM med hvilken cache du har forsøkt å finne så skal jeg se om jeg kan gi deg et lite hint med på veien. Det er sikkert også mange andre her på forumet som kan gi deg tips og råd, uten at selve cachen "spoiles".

Lykke til!
Bilde

Svar