USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Alt om geocaching
Svar
Argon18
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:fre 06 jul 2012 21:37
Sted:Litt oppe, mest nede. Kongsberg
USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av Argon18 » tor 19 feb 2015 21:00

Jeg har siste logger for Buskerud oppe i en fane hele tiden.
Og jeg kikker inn på en del cacher, for å lese loggene.
Det er jo ikke noe krav til lange logger, men når noen logger med ?,
og ikke noe mer, må det vel kalles usannsynlig korte logger.

De det gjelder leser kanskje ikke her på forumet, men ærlig talt:

SPRE BUDSKAPET !

Det er lov å skrive om været, sola, cacheboksen, bikkja, naboen, klokka....

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av thomfre » fre 20 feb 2015 08:35

Spørsmålstegnet du ser er nok det jeg pleier å kalle et "iPhone-smilefjes". (Det mer korrekte navnet er emoji)

Det er altså folk som er for late til å skrive ":)" :P
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av kbra » man 23 feb 2015 10:02

Setter stor pris på noen vettuge ord - og bilder som ingen har tatt før - i en logg. Har begynt å bruke lydopptakeren på mobilen i felten. Da er det enklere for oss som fortsatt klarer å sette sammen noen ord til en setning, å gjøre det på et skikkelig tastatur. Er mer tilhenger av opplevelser enn tall i en statistikk.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av thomfre » man 23 feb 2015 10:11

kbra skrev:Har begynt å bruke lydopptakeren på mobilen i felten. Da er det enklere for oss som fortsatt klarer å sette sammen noen ord til en setning, å gjøre det på et skikkelig tastatur.
Det var overhode ikke dumt!

Jeg pleier å ta en hel drøss med bilder. Noen av de hjelper meg å huske hva jeg skal skrive, andre laster jeg opp sammen med loggen.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

kro8
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:man 07 okt 2013 15:25

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av kro8 » tir 24 feb 2015 15:24

For å spille ballen andre veien. Har fått kun 3 tilbakemeldinger på logger jeg har skrevet. Jeg setter pris på tilbakemelding når jeg skriver lange logger, eller tar et bra bilde.

Noen ganger leser jeg logger som jeg setter pris på, da sender jeg gjerne avgårde en takk til logger. Ikke ofte nok, kan bli bedre selv :-)

supersirier
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tor 07 mai 2015 17:52

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av supersirier » tor 07 mai 2015 18:17

Jeg er veldig ny på dette, og jeg må ærlig innrømme at jeg har sett hvordan andre har skrevet og så "hermet". Har sett noen som har skrevet lengre logger, og de er veldige hyggelige å lese. Jeg har dog ikke tenkt at jeg burde skrive lengre selv. Jeg skal bli flinkere :)

yarnslayer
Bruker
Bruker
Innlegg:108
Registrert:tor 20 jun 2013 13:02
Sted:Halden

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av yarnslayer » tor 07 mai 2015 23:26

Det tok tid før jeg skjønte det også - at CO kun får logger "tilbake" for et utlegg... så gjennom å skrive noen ord mer enn bare TFTC så får man fornøyde utleggere og enda bedre cacher. :)

akiil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:man 15 feb 2010 16:05

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av akiil » fre 08 mai 2015 12:49

For å logge cacher liker jeg å bruke PC med skikkelig tastatur. Da jeg begynte å cache med smarttelefon laget jeg noen ganger logger med svært kort logg for å holde rede på hvilke cacher jeg hadde logget og rekkefølgen. Når jeg så kom hjem redigerte jeg loggen. Det vet jeg det er flere som har gjort. Ulempen blir at CO og de som følger siste logger, slik trådstarter gjør ikke får sett loggen med mindre de går inn på den enkelte cache i ettertid. Dette kan være en forklaring på de korte loggene.

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av Brakar » fre 08 mai 2015 15:00

akiil skrev:For å logge cacher liker jeg å bruke PC med skikkelig tastatur. Da jeg begynte å cache med smarttelefon laget jeg noen ganger logger med svært kort logg for å holde rede på hvilke cacher jeg hadde logget og rekkefølgen. Når jeg så kom hjem redigerte jeg loggen. Det vet jeg det er flere som har gjort. Ulempen blir at CO og de som følger siste logger, slik trådstarter gjør ikke får sett loggen med mindre de går inn på den enkelte cache i ettertid. Dette kan være en forklaring på de korte loggene.
Jeg bruker stort sett GPS, men de ganger jeg cacher med mobil noterer jeg bare et klokkeslett og evt. et par stikkord og velger "Send logg senere". Da vil jeg finne igjen loggene i min offline-liste på telefonen når jeg er klar til å logge. Jeg logger utelukkende på PC, det er kun Need maintenance, DNF eller FTF (midlertidig) jeg evt. logger i felt.

Og... Ja til flere bilder!
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av thomfre » fre 08 mai 2015 15:18

Brakar skrev:Og... Ja til flere bilder!
Støttes!

Når det gjelder logger som skrives i felt, og endres etterpå, så kan man som CO få varsel fra Project-GC (hvis man er betalende medlem) når en logg endres.
Det setter man opp ved å aktivere "Edited logs notifications" på innstillingssiden: http://project-gc.com/User/Settings
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: USANNSYNLIG KORTE LOGGER

Legg inn av BosseG » ons 03 jun 2015 06:28

Jeg bruker "field note" på telefonen for den korte (ikke-) loggen i felten. "Feltnotatet" lastes opp til GC.com uten at CO eller noen andre får melding om det. "Field notes" er min egen huskeliste på GC.com. Og noe av det beste: "field note" beholder riktig dato.
Etterpå, ved PCen, går jeg inn på GC.com "field notes" og lager loggen. Først da får CO melding.
Bilde

Svar