Tysk sofacacher?

Alt om geocaching
Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18
Tysk sofacacher?

Legg inn av bjornda » tir 14 okt 2014 22:10

Jeg har mottatt en logg på en cache som jeg vet er borte. Sjekket litt mer opp da
jeg tenkte å sende vedkommende et spørsmål om det kanskje var feil cache som
var logget. Da så jeg at h*n har logget funn på over 30 cacher i Hordaland, Aust-
og Vest-Agder, Buskerud, Rogaland og Oslo (1 stykk! min) i løpet av samme dag 10.10.
De oppgitte klokkeslettene er innenfor 10 minutter for 3 cacher i 3 ulike fylker :shock: Det
kan jo være skrivefeil, men vedkommende har også logget cacher som er "godt ute i skogen"
(cache nr 23 i en skogsbilvei-PT, uten andre funn i serien og uten andre funn i samme område).
Dette virker rart. Uansett, folk bør sjekke loggbøker for 10.10. Nick: neumi_cacher

evacath
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:1
Registrert:man 29 sep 2014 15:42

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av evacath » ons 15 okt 2014 16:19

Ligner litt på die esels fantastiske tur i juli/august i år... :shock:

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av bjorges » fre 17 okt 2014 20:54

Rapporter vedkommende til Groundspeak.
Bilde

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker
Innlegg:217
Registrert:lør 15 nov 2008 15:18

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av bjornda » fre 24 okt 2014 22:39

bjorges skrev:Rapporter vedkommende til Groundspeak.
Ja, jeg har sendt mail og ikke hørt noe, så snart sender jeg en mail til GS.

Flere logger fra nn ny tysker som logget 2,5 år tilbake i tid kom i dag. De er
heller ikke troverdige (mysteries som krever "live" hjelp av folk i andre byer;
logging i Oslo og Tyskland samme dag i perioden. Brukernavn: BriscowMac83

Har bla logget cacher av Teddy Steiff, Jokkolokko, Mostly Moose, PPJ, Catch,...
19, 20 og 21 mars 2012 (og altså i Tyskland samme dager ....)

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av E-Lie » fre 31 okt 2014 21:49

Her er to andre nick av samme type: bcas008 og Lemmer! de har "funnet noen bokser i Gibraltar som beviselig er borte! Loggen før dem på Sacred Heart church som har vært borte i over ett år og er fra reviewer med beskjed om at den blir arkivert. De to samme har vært på 3 andre bokser i samme område som også har vært borte i lengre tid på grunn av ombygginger og eller gravearbeider. så det er usannsynlig at de kan ha funnet dem.

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av A-Husky » tir 06 jan 2015 17:34

Fikk en logg på en av mine cacher fra Die Esels. Han har blitt diskutert på FB. Tenkte at det da var klokt å sjekke. Og neida, ingen logg i selve boksen. Har sendt ham en høflig forespørsel om at han må slette loggen på nett. Men det er tydelig at denne personen har som hobby å sitte hjemme å logge cacher han aldri har besøkt, Bjørge, hvordan får jeg rapportert ham? På kontaktskjema til Groundspeak kunne jeg ikke se at raportering av andre geocachere var noe valg.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av bjorges » ons 07 jan 2015 22:21

A-Husky skrev:Fikk en logg på en av mine cacher fra Die Esels. Han har blitt diskutert på FB. Tenkte at det da var klokt å sjekke. Og neida, ingen logg i selve boksen. Har sendt ham en høflig forespørsel om at han må slette loggen på nett. Men det er tydelig at denne personen har som hobby å sitte hjemme å logge cacher han aldri har besøkt, Bjørge, hvordan får jeg rapportert ham? På kontaktskjema til Groundspeak kunne jeg ikke se at raportering av andre geocachere var noe valg.
Enkelt.
Jeg sendte en mail til contact@groundspeak.com

Etterhvert fikk jeg følgende svar:
Hello,


Thank you for contacting us about the persistent geocachers who are logging your cache inappropriately.

We have contacted the geocacher and asked that this behavior stop immediately.

You should continue to delete any bogus logs that appear on your cache page, and should the geocachers persist with this inappropriate behavior, please contact us immediately so we can take further action.
Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av Indrebø » tor 08 jan 2015 08:02

Hvordan finner man ut på enkel måte om vedkommende har "funnet" mine cacher?
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av Kjedalen » tor 08 jan 2015 10:02

Indrebø skrev:Hvordan finner man ut på enkel måte om vedkommende har "funnet" mine cacher?
Når det gjelder Die Esels spesielt, så er det vel til nå ingen i Norge som har funnet noen fysiske logger fra vedkommende (i alle fall ikke i fjor), så det vil kanskje være usannsynlig at han har logget noen av dine cacher.
BildeBilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av Indrebø » tor 08 jan 2015 10:10

Kjedalen skrev:
Indrebø skrev:Hvordan finner man ut på enkel måte om vedkommende har "funnet" mine cacher?
Når det gjelder Die Esels spesielt, så er det vel til nå ingen i Norge som har funnet noen fysiske logger fra vedkommende (i alle fall ikke i fjor), så det vil kanskje være usannsynlig at han har logget noen av dine cacher. Ellers må du jo bare ut og sjekke loggbøkene dine!
Nå tenkte jeg mer på hvordan sjekke at han har logget funn på mine cacher online på en enkel måte.
Har han ikke logget på nett, så er det ikke noe poeng i å sjekke loggbøkene

Jeg har ikke noen bedre metode enn å vise hver cacheside, og så scrolle helt til bunn for deretter å søke om vedkommende har logget eller ei.
Og det virker tungvindt, så jeg er glad jeg ikke har så mange publiserte cacher. :D
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av Kjedalen » tor 08 jan 2015 10:14

Dersom du bruker GSAK, kan du der gjøre utvalg på egne cacher og under "Logger" søke ut logger for en spesiell person.
Kanskje fins det også tilsvarende muligheter i Project-GC?

Ellers kan du gå inn på profilen til vedkommende og se hvilke cacher han har funnet. Når du da blar nedover, ser du raskt om det fins noen gule linjer som markerer dine cacher. For en bruker med flere tusen funn blir det jo litt blaing, men trolig likevel enklere enn å gå inn på hver enkelt av dine cacher.
BildeBilde

Hvammen
Bruker
Bruker
Innlegg:116
Registrert:søn 10 jul 2011 17:39

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av Hvammen » fre 09 jan 2015 19:14

Siden du får en mail når noen logger dine cacher vil det kanskje være like enkelt å bare søke på nicket i eposten din?

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av maristua » fre 09 jan 2015 20:56

hvis du bruker GC little (en utvidelse for chrome og firefox) helper gjør det mulig å søke i logger på cachesiden
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av avigerus » lør 10 jan 2015 16:38

Da har jeg fått tilbakemelding om denne Die Esels ifra Groundspeak. De vil følge opp saken, så flott om flere nå vil si ifra om de også har opplevd tullelogger fra denne sofafinneren.
Bilde

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Tysk sofacacher?

Legg inn av A-Husky » tor 15 jan 2015 00:04

Thank you for writing to us. Please feel free to delete any false logs by "Die Esels". We will take further action with this user, as appropriate.
All the best,

Alex
Community Manager
Bilde

Svar