Lage ny spøkelsescache

Alt om geocaching
Svar
Tractorman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tir 31 mai 2011 20:44
Lage ny spøkelsescache

Legg inn av Tractorman » man 20 mai 2013 18:41

Har planer om å legge ut en cache ved et velkjent spøkelseshus i området. Huset har hatt besøk flere ganger av spøkelsesjegere, både med og uten TV-kamera, som ikke har lyktes. Huset er ubebodd og ligger ganske ensomt til (så får det være opp til hver enkelt om man tror på det eller ikke) :)

Uansett, planen var å gjøre noe mer ut av denne, og dermed lurte jeg på om det finnes en "skummel" beholder som egner seg. Gjerne vanntett osv. Har googlet litt rundt, men ikke funnet noe som passer. Det er jo mye halloween-utstyr, men dette egner seg ikke nødvendigvis til vårt formål.

Så, tips til beholder, og ellers andre tips taes i mot med stor takk :D

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: Lage ny spøkelsescache

Legg inn av ybysos » tor 20 jun 2013 09:18

Tractorman skrev:Har planer om å legge ut en cache ved et velkjent spøkelseshus i området. Huset har hatt besøk flere ganger av spøkelsesjegere, både med og uten TV-kamera, som ikke har lyktes. Huset er ubebodd og ligger ganske ensomt til (så får det være opp til hver enkelt om man tror på det eller ikke) :)

Uansett, planen var å gjøre noe mer ut av denne, og dermed lurte jeg på om det finnes en "skummel" beholder som egner seg. Gjerne vanntett osv. Har googlet litt rundt, men ikke funnet noe som passer. Det er jo mye halloween-utstyr, men dette egner seg ikke nødvendigvis til vårt formål.

Så, tips til beholder, og ellers andre tips taes i mot med stor takk :D
Jeg er nok ikke så dreven ennå - men kanskje den burde publiseres rundt Allehelgensdag, sånn bare for moro skyld?
Jeg synes alltid skumle filmer har med sånne wind chimes.. Er det en ide på noe vis? De blafrer alltid i vinden, og siden de ofte forekommer i skumle filmer så har jeg et dårlig forhold til de. Passer godt ved et spøkelseshus spør du meg :wink:

Hvor er dette forresten?
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Lage ny spøkelsescache

Legg inn av thomfre » tor 20 jun 2013 09:28

ybysos skrev:Jeg synes alltid skumle filmer har med sånne wind chimes.. Er det en ide på noe vis? De blafrer alltid i vinden, og siden de ofte forekommer i skumle filmer så har jeg et dårlig forhold til de. Passer godt ved et spøkelseshus spør du meg :wink:
Der har du et veldig godt poeng! Prøv å se skrekkfilm med lyden avskrudd - tipper den plutselig ikke er skummel i det hele tatt...
Vi så et par eksempler på det på et museum i Seattle. De viste den samme scenen to ganger, en gang med fin musikk og en gang med skumle lyder - det var utrolig stor forskjell!
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Lage ny spøkelsescache

Legg inn av Raggsokk » tor 20 jun 2013 10:01

Du kan jo rigge lokket til en liten MP3-spiller eller noe, slik at det spilles av spøkelseslyder når lokket åpnes. I det hele tatt kunne lydeffekter vært mye mer brukt i geocacher med et spesielt tema.
- Raggsokk

Bilde

Tractorman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:tir 31 mai 2011 20:44

Re: Lage ny spøkelsescache

Legg inn av Tractorman » man 24 jun 2013 17:45

Har tenkt litt på dette med lyd. Utfordringen er å få til en utløser som funker. Har sett litt på ebay, men ikke funnet noe som kan passe. Er det noen som har sett noe sånt et sted? Vet at jeg har sett noe slikt i halloweensammenheng, men finner selvfølgelig ikke det nå :)

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Lage ny spøkelsescache

Legg inn av BosseG » man 24 jun 2013 18:30

Hvis du planlegger noe elektronisk, finnes det et vell av sensorer som reagerer på ulike stimuli: bevegelse, lyd, lys, berøring, kontakter/brytere.
Bilde

Svar