Powertrails - har det noe for seg..?

Alt om geocaching
Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø
Re: Powertrails - har det noe for seg..?

Legg inn av Kjedalen » man 13 mai 2013 22:30

På forhånd hadde vi printet ut hint og arbeidsfordelingen var 1 sjåfør, en koordinator som leste hint og noterte (baksete) og en logger som logget cachene.
Jeg går ut fra at bare "loggeren" registrerte funn - de to andre hadde vel ikke rett til det?
BildeBilde

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Powertrails - har det noe for seg..?

Legg inn av pilt73 » man 27 mai 2013 20:28

Jeg syns powertrails er kult. Jeg har ingen planer om å ta en hel en med hundrevis på samme dag ved å bruke bil og koordinatorer og loggere som nevnt over, men å plukke ut en bit av en lang PT og gå den som en tur er jo supert.

I går, f.eks, skulle søstera mi og jeg gå tur og ta litt av VestfoldVikings sin. Det var fint vær, men 12-åringene våre ville helst sitte inne og spille. Men neida, vi dro dem med ut på tur og det ble en konkurranse mellom oss og dem om å finne flest først. Vi kjørte to biler, parkerte den ene ved den ene enden av ruta vi hadde plukket oss ut, og den andre i den andre enden. Så gikk vi. Og av og til løp vi for å komme først frem for å finne cachen først. Det ble en super tur på 5 km der ingen klagde over lengden på turen, på varmen eller at det var kjedelig å gå tur. De ønsket faktisk å finne enda fler! Genial gulrot for ungdommen, spør du meg! (Og for oss voksne også, for vi hadde det veldig gøy vi også, selv om det endte med knall og fall og skrubbsår for min del. :) )

Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27

Re: Powertrails - har det noe for seg..?

Legg inn av Frodebs » tir 28 mai 2013 12:28

Det er mange grunner til å drive geocaching. Jeg holder på mest for å ha en motivasjon til å gå korte eller lengre turer istedenfor å sitte på sofaen. Derfor er ikke disse kjøre-logge-kjøre pt'ene ikke aktuelle for meg. Etterhvert har jeg innsett at det sikkert er gøy for de som driver med dette som en sosial greie.

Det begynner å komme flere steder i miljøer jeg liker å gå i som har cacher liggende med veldig kort avstand. I mitt nærmiljø hopper jeg da gjerne over noen cacher for å ha en motivasjon for å gå der senere også.

Har PT noe for seg? Ja for noen.

shutinc
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:søn 22 jul 2012 03:45

Re: Powertrails - har det noe for seg..?

Legg inn av shutinc » tir 28 mai 2013 15:54

Frodebs skrev: Etterhvert har jeg innsett at det sikkert er gøy for de som driver med dette som en sosial greie.
Der synes jeg at du har et veldig godt argument for Powertrailing. Det sosiale er minst like viktig for en hobby, og i den sammenhengen kan det også oppstå morsomme situasjoner som bidrar ytterligere til å skape større glede for Geocaching. Powertrailing alene synes jeg er gørr kjedelig, men som en sosial greie kunne det faktisk ha vært aktuelt, så lenge trailen ikke blir så lang at den blir kjedelig igjen. Føler at jeg sier meg selv litt i mot nå, men jeg har ikke tidligere tenkt på den sosiale biten.

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Powertrails - har det noe for seg..?

Legg inn av Bikeridr » tir 28 mai 2013 19:46

shutinc skrev:Powertrailing alene synes jeg er gørr kjedelig, men som en sosial greie kunne det faktisk ha vært aktuelt, så lenge trailen ikke blir så lang at den blir kjedelig igjen.
Kanhende det var det som "drepte" min interesse for PT. 28km på 5 timer, alene og til fots. :-)
Nuvel, fikk nå trim iallefall.. Men, men - PT's er sikkert greit som "listefyll". Tror ikke jeg blir å gjøre slike lange ensformige PT med jevn og lett D/T. Derfor gleder jeg meg litt til "Swamp Lake Monster Trail" hjemme utenfor Riga. Der varierer D/T mellom stort sett mellom alle varianter.
Bilde

hIa69
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 15 sep 2012 22:10

Re: Powertrails - har det noe for seg..?

Legg inn av hIa69 » tir 28 mai 2013 21:54

Hofstad skrev:Jeg pleier å si at grensen går ved bilbruk. Å kjøre 161-200 meter, stoppe, finne cache på opplagt plass, logge, replassere, og så gjenta dette flere hundre ganger er for meg helt uaktuelt..
Tja.
Fint for øvelseskjøring, blir en racer i å starte og stoppe ^^
(ellers helt enig)
:wink: :wink:

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: Powertrails - har det noe for seg..?

Legg inn av ybysos » tor 20 jun 2013 08:50

mamoreb skrev:Må si meg helt enig med Hofstad her. Å kjøre bil 161 meter av gangen, frister ikke. På sykkel eller til fots kan man f.eks. ta annenhver på vei ut og resten på vei tilbake. Da blir det i overkant av 300 meter mellom hvert stopp. Vi tok de 24 boksene i TrollTrailen på den måten, til fots. Det var en flott tur, og "power" nok for oss.
Clever! Ved å ta annenhver får man turen, men ikke så mange stopp hele tiden - og har tid til å se seg om :mrgreen:
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Svar