Skal til London 7 - 10 feb

Alt om geocaching
Svar
marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier
Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av marlin85 » fre 18 jan 2013 21:17

Hei!

Skal en liten tur til London for å oppleve den fantastiske byen. Det vi lurer på er hvem cacher som er verdt å besøke, eller veldig spesielle.

Det andre er HVA burde mang oppleve i London sånn bortsett fra å cache?

Vi har litt på lista:
- Madame tussauds
- Big Ben
- London eye
- Harrods

Borsett fra det er vi litt usikre :D

Mvh
Marlin85
Bilde

Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av Synth75 » fre 18 jan 2013 22:27

Harrods hadde jeg glatt slettet. Vært der et par ganger og det er ikke imponerende, om en ikke er enormt glad i shopping. Å sitte på venteværelset hos tannlegen er mer spennende enn Harrods :roll:

Så litt mer konstruktivt, fra erfaringer fra mange langweekender i London.
En favoritt hos meg er Greenwich. Der er Greenwichobservatoriet på 0-meridianen. Burde være et must for cachere å få logget den virtuelle der. Det er jo navigasjonens Mekka (?). Om det er klokkeomvisning, få med den. Faktisk et høydepunkt innen navigasjonshistorie. Om du skulle være så heldig å få samme guide som oss.
Nedenfor er det maritime museet (verd å besøke) og Cutty Sark. landsbyen Greenwich er fin. Det går t-bane dit, men en båttur fra Westminister, london Eye eller The Tower er flott, selv om februar er hustrig i London.
En dag i Greenwich tar fort hele dagen. Mye å se. Lunch gjerne på en pub i landsbyen.

The Tower er flott med mye historie.
Omvisning på Tower bridge tar kort tid og var fint å få med seg etter The Tower.

Den mest mugglerutsatte cachen jeg noen sinne har tatt er Oxford street. Så mye folk at den var enkel å logge. Den er midt blandt det travleste av London.

Noe av det mest spennende i London er St pauls, med whispering gallery. Den virtuelle cachen der liker jeg ikke, siden det er fotoforbud og det er påkrevd med et foto for å logge. Om det ikke er endret (?). Uansett verd et besøk, fra toppetasje (for de tøffe, til kjelleren for de som liker historie).
Gangavstand unna er et flott sted for lunch, puben Ye Olde Cheshire Cheese. Stampuben til Charles Dickens, Mark Twain m.fl. Gjenoppbygget fra brannen i 1666. http://en.wikipedia.org/wiki/Ye_Olde_Cheshire_Cheese

Det var i hvert fall noen tips. (cacher finnes nær alle disse stedene) God tur.

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av krl69 » fre 18 jan 2013 23:10

Foreslår f.eks. http://londonguiden.no/ og ikke gcinfo.no når man ønsker å få tips om annet enn Geocaching på tur i London. Bare noe som slo meg liksom. :shock:

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 18 jan 2013 23:35

Hvis man har et snev av interesse for film ut over å gå på kino og se på, er MOMI (Museum of the Moving Image) et "must".
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av gacrux » lør 19 jan 2013 00:35

Synth75 har allerede nevt høydepunktet :D
Jeg vet ikke om det er riktig tid på året, men jeg likte veldig godt å ta båt på Themsen til Greenwich. Der kan man stå med et ben på vestlige halvhule og et ben på den østlige, men nullmeridianen går ikke lengere gjennom Greenwich-observatoriet. Med WGS-84 går den gjennom parken ca 100 m unna. En fint klokke-museum for folk som er opptatt av tid og navigasjon. Og selvfølgelig noen cacher. En av dem på den gamle null-meridianen. Den må bare være med på CVen til en geocacher.
Otto Milvang

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av avigerus » lør 19 jan 2013 07:39

Prøv å få med dere en tur til et marked, men ikke Notting Hill!!
Dessuten må dere huske at det er få cacher av noe størrelse, hs dere ar tanker om å droppe noen reisevenner.....

Skulle se etter noen favoritter på våre funn, men ser nå at mange er arkivert eller disable for tiden....huff.....

Dette med å stå i lang kø, bare for å komme inn på diverse museum orker ikke jeg lenger....men, en stor favoritt dere ikke bør gå forbi er selvsagt British Museum - en vanvittig stor samling av tyvegods, disse Britene klarte å røske med seg rundt om i verden....Vel, noe "fikk" de i gave....

God tur!
Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av marlin85 » lør 19 jan 2013 09:50

krl69 skrev:Foreslår f.eks. http://londonguiden.no/ og ikke gcinfo.no når man ønsker å få tips om annet enn Geocaching på tur i London. Bare noe som slo meg liksom. :shock:
Det er ett nyttig tips :D

MEN vi ønsker mere en gjerne å få noen tips til bra cacher :D

Takker for tipsene og forslagene som har kommet :D
Bilde

Bilde

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av maristua » lør 19 jan 2013 12:24

Jeg synes mystery cachen hvor du må inn på National Gallery for å finne løsningen og koordinatene til selve cachen var fin.
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 251dfccf50
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av ingsve » lør 19 jan 2013 15:22

I tillegg til det som er nevnt, - er Teknisk museum verdt et besøk. Det har ikke blitt mange funn i London, men en i Bond Street var minneverdig. Her føler du deg virkelig overvåket. :D :shock:

Den var selvsagt arkivert :cry:
Bilde

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av BosseG » lør 19 jan 2013 19:04

Jeg og malovl skal en tur dit i påsken. Har ikke vært i London siden jeg begynte med gc, og gleder meg. Var "dessverre" i Greenwich på forrige tur, og drar nok ikke dit nå. Men det var og er et høydepunkt!

Denne gang har jeg tenkt en tur til Bletchley Park, nord for London. Det var sentrum for britenes signalspaning under WW2, og verdens første elektroniske digitale datamaskin ble utviklet der for å knekke tyskernes kryptosystemer. Nå er stedet museum for den virksomheten. Der er flere cacher.

Ellers tar jeg med meg tipsene her!
Bilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av 2v » lør 19 jan 2013 19:33

For beatlesfans er det vel eit must å kryssa vegen i rett gangfelt. Treng då ein heime til å ta webcam-bilete (må ha godt nett).

Har høyrt gode ord om ein cache som heiter noko med "alley".

Har og høyrt gode ord om ein stor cache i Hyde Park(?).

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av nordreaker » lør 19 jan 2013 20:18

Det er kanskje The Tin Pan Alley Band GC2C1NN dere tenker på?

Så vidt jeg vet er det ingen store cacher i Hyde Park.
Det må i så fall være en multi/mystery som er ukjent for meg.
Det var en veldig stor cache i Regents Park for noen år siden, men den er borte.

God tur!
Bilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av 2v » lør 19 jan 2013 20:35

nordreaker skrev:Det er kanskje The Tin Pan Alley Band GC2C1NN dere tenker på?

Så vidt jeg vet er det ingen store cacher i Hyde Park.
Det må i så fall være en multi/mystery som er ukjent for meg.
Det var en veldig stor cache i Regents Park for noen år siden, men den er borte.

God tur!
Ja, det var det! :D

Eg har ikkje funne dei sjølv, berre høyrt om dei.

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Skal til London 7 - 10 feb

Legg inn av olea » søn 20 jan 2013 00:12

2v skrev:For beatlesfans er det vel eit must å kryssa vegen i rett gangfelt. Treng då ein heime til å ta webcam-bilete (må ha godt nett) [...]
Angående webcacm-cachen i Abbey Road – GC6F12
Her er video for de siste 24 timene tilgjengelig fra arkivet. Hvis du husker tidspunktet, kan du finne igjen bilde av deg når du er tilbake på hotellet.
Bilde

Svar