X-Mjøs Adventskalender 2010

Alt om geocaching
Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Innlegg:207
Registrert:lør 16 feb 2008 11:06
Sted:Dokka
Kontakt:
Re: X-Mjøs Adventskalender 2010

Legg inn av nopussy » ons 01 des 2010 20:57

Makuta Teridax skrev:
nopussy skrev:Til de som surrer rundt i skogen i Dokkaområdet, så er det for en stund siden sendt mail og tekstmelding til reviwer i håp om at X-Mjøs#01 cachen kan publiseres snart.
Det er første dag i julekalenderne, og så er maset i gang, og jeg er passe muggen. Jeg vet ikke hvorfor denne cachen ikke ble publisert til ønsket tidspunkt, men det har sikkert en god grunn. Det er en helt bevisst at det står i reviewer notene at vi skal prøve å publisere cachene til ønsket tidspunkt. Vi kan ikke garantere noe! Vi har et liv utenom å være reviewer! Hvis det er noen som gjør avtale med folk om at cachene vil bli publisert til et bestemt tidspunkt må dere selv dele ut utskrifter til dem, ettersom vi altså ikke kan garantere at vi får det til.
Jeg er også passe muggen...... Er fullt klar over at dere "skal prøve", er også fullt klar over at dere har et liv utenom reviwer jobben.

Jeg synes allikevel at når ønsket publiseringstidspunkt er mellom kl. 13.30 og 14.30, cachen er godkjent og låst, og reviwer publiserer to andre cacher klokka 14.01.... (den ene er ikke engang julecache), uten å publisere den vi hadde en "avtale" om, så er det lov å stusse litt. Cachen ble deretter publisert kl.16.04.

Jeg beklager at jeg satte et spørsmålstegn til denne prioriteringen, og skjønner at så lenge jeg ikke forstår logikken holder jeg meg også unna ønsket klokkeslett på publisering.
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
manutnamkeng
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:søn 08 aug 2010 19:47

Re: X-Mjøs Adventskalender 2010

Legg inn av manutnamkeng » ons 01 des 2010 21:32

Dette er kanskje min feil, men på grunn av gjentatte opplåsinger og låsinger av aktuell cache har det skjedd en uforutsett feil.
Håper ikke dette gjentar seg.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Innlegg:207
Registrert:lør 16 feb 2008 11:06
Sted:Dokka
Kontakt:

Re: X-Mjøs Adventskalender 2010

Legg inn av nopussy » ons 01 des 2010 21:39

manutnamkeng skrev:gjentatte opplåsinger og låsinger av aktuell cache
Det ble foretatt 2 opplåsinger i løpet av perioden den var låst. Fikk jo beskjed om at det var helt greit å gjøre dette, men hvis det kan påvirke publiseringen synes jeg at det bør informeres om dette. Cacheeieren bør vite hvilken risiko en eller flere opplåsinger kan medføre.

Ha en ellers fin kveld, og en hyggelig adventscaching alle sammen.
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: X-Mjøs Adventskalender 2010

Legg inn av Makuta Teridax » ons 01 des 2010 21:45

nopussy skrev:Jeg er også passe muggen...... Er fullt klar over at dere "skal prøve", er også fullt klar over at dere har et liv utenom reviwer jobben.

Jeg synes allikevel at når ønsket publiseringstidspunkt er mellom kl. 13.30 og 14.30, cachen er godkjent og låst, og reviwer publiserer to andre cacher klokka 14.01.... (den ene er ikke engang julecache), uten å publisere den vi hadde en "avtale" om, så er det lov å stusse litt. Cachen ble deretter publisert kl.16.04.

Jeg beklager at jeg satte et spørsmålstegn til denne prioriteringen, og skjønner at så lenge jeg ikke forstår logikken holder jeg meg også unna ønsket klokkeslett på publisering.
Min reaksjon går ikke på at du stusser over eller setter spørsmålstegn ved noen prioritering, men at jeg får sms og e-post med ørten utropstegn der jeg blir bedt om straks å publisere en cache jeg ikke har noe med, og å gjøre det fordi folk står ute i skogen og venter. Ikke var det "min" cache og ikke kan jeg noe for at folk står ute i skogen og venter på en cache før den er publisert. Jeg var på jobb og opptatt med helt andre ting enn reviewing. Jeg har muligens for lav terskel før jeg reagerer, men jeg har tidligere års erfaringer alt for friskt i minnet.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Innlegg:207
Registrert:lør 16 feb 2008 11:06
Sted:Dokka
Kontakt:

Re: X-Mjøs Adventskalender 2010

Legg inn av nopussy » søn 05 des 2010 21:45

Direktelink til X-Mjøs cachene finner du HER
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
TeamHatlAnd
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:ons 11 jun 2008 00:17

Re: X-Mjøs Adventskalender 2010

Legg inn av TeamHatlAnd » fre 24 des 2010 14:45

Vi ønsker med dette å takke alle X-Mjøs 2010-deltakere for en fabelaktig innsats med å skape årets adventkalender her rundt Mjøsa. Det er høy kvalitet på cachene og vi gleder oss til å jakte på de vi ikke har tatt ennå. Det har vært travelt i øst i det siste og det blir nok en tur dit også. :D

Vi ønsker å takke spesielt nopussy for initiativet til årets Mjøskalender, oppfølging av påmeldingene og ikke minst oppdatering av nettsiden på gcinfo.no. :mrgreen:
Takk for to fine event på Dokka hvor det er gjestmildhet og det skapes trivsel. Som ormputt sier, det er godt å komme til Dokka.

Til slutt ønsker vi (Tone og Odd Magne) alle geocachere en riktig god jul og godt nyttår. Kanskje vi møtes under en busk til en twist ute i skogen :D

Her et bilde fra en melkerampe i Gausdal som dukket opp i en sving etter at vi hadde tatt GC2JP28 X-Mjøs #21 Raudsio:

Bilde
Bilde

Svar