Agdercachere i media

Svar
ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:
Agdercachere i media

Legg inn av ingsve » ons 24 apr 2013 13:50

Oppgave til A om geocaching...

http://www.sornett.no
Bilde

Sørlendinger
Junior
Junior
Innlegg:58
Registrert:tir 04 okt 2011 11:22
Sted:Lyngdal

Re: Agdercachere i media

Legg inn av Sørlendinger » ons 24 apr 2013 14:44

To bra og artige saker der ja :)
Slow cachere ;)

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Agdercachere i media

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 24 apr 2013 16:29

Geokaprerne??? Var vel en bokstav for mye der...

Og tenk at Ingsve en gang fant en Travel bug :shock:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

shutinc
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:søn 22 jul 2012 03:45

Re: Agdercachere i media

Legg inn av shutinc » ons 24 apr 2013 19:43

http://sornett.no/arkiv/83648 - direktelenke til artikkelen om Geokaperne. Veldig flott artikkel. Studenten fikk en A på oppgaven, og det synes jeg var vel fortjent.

GorgonVaktmester skrev:Geokaprerne??? Var vel en bokstav for mye der...

Og tenk at Ingsve en gang fant en Travel bug :shock:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Forfatteren har så godt han kunne forsøkt å innhente korrekte faktaopplysninger. Det skal forøvrig nevnes at alle forkortelsene og terminologien som brukes innad i Geocaching er lett å blande om hverandre. Ikke alle er eksperter slik som deg.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Agdercachere i media

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 24 apr 2013 23:20

Artikkelen som sådan var kjempefin den! Men regel nr. 1 for journalister: Navn må skrives riktig!! Uansett om det er navnet på en person, organisasjon eller bedrift. Og her var det ikke bare en skrivefeil siden den er gjennomført både i overskrift og tekst.

Den andre jeg kommenterte var bare litt morsomt når man vet at Travelbugs ikke er såååå spesielt.

Men hvis noen følte seg støtt av kommentarene mine, så beklager jeg det!! Det var bare en spontanreaksjon etter å ha lest artikkelen. Og jeg leste HELE artikkelen, nettopp fordi den var god!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

shutinc
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:søn 22 jul 2012 03:45

Re: Agdercachere i media

Legg inn av shutinc » tor 25 apr 2013 07:52

Det du skreiv nå var både mer tydelig og direkte. Hadde det første innlegget ditt vært slik hadde jeg ikke tolket det som et hån mot forfatteren av artikkelen. Selvfølgelig skal en kunne ha det morsomt, men med måte :)

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Agdercachere i media

Legg inn av BosseG » tor 25 apr 2013 13:28

"Travelbug" er vel egentlig verken norsk eller engelsk. "Travel bug" (to ord) er engelsk, og visstnok registrert varemerke hos Groundspeak - http://en.wikipedia.org/wiki/Travel_Bug

Har sett "reisevenn" ofte brukt på norsk, bl.a. her i forumet.
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Agdercachere i media

Legg inn av Kjedalen » tor 25 apr 2013 17:12

BosseG skrev:Har sett "reisevenn" ofte brukt på norsk, bl.a. her i forumet.
Begrepet reisevenn dekker både Travel Bugs og Geocoins. Det tilsvarende engelse begrepet er "trackable". Det har vært gjort forsøk blant annet her på forumet å finne et norsk begrep for Travel Bug, blant annet turbille (slik at forkortelsen TB fortsatt var gyldig), men foreløpig har ingen norsk begrep slått gjennom. (Men vi starter ikke ny diskusjon om dette i denne tråden!)
BildeBilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Agdercachere i media

Legg inn av 2v » tor 25 apr 2013 17:40

Fin artikkel, og ikkje minst flotte fotos. Meiner å kjenna att "fjellsprekken". Tippar at det er GC1W0JK.

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Agdercachere i media

Legg inn av ingsve » tor 25 apr 2013 18:39

2v skrev:Fin artikkel, og ikkje minst flotte fotos. Meiner å kjenna att "fjellsprekken". Tippar at det er GC1W0JK.
Det stemmer, og litt mer enn en fjellsprekk. Et kjempested som er langt oppe på lista over topp ti . Husk lommelykt :-)
Bilde

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: Agdercachere i media

Legg inn av Hofstad » tor 25 apr 2013 20:03

Lurer fælt på hvordan jeg kan ha gitt uttrykk for å nylig ha FTF-et kl 5 på natta (og det attpåtil ble overskrifta for avsnittet!) - det nærmeste jeg kommer var en jeg fikk i fjor sommer kl 04 da jeg ikke fikk sove og like greit tok en snartur til Grimstad :wink:

EDIT: Kl 0421 ble cachen funnet, logg her.
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Agdercachere i media

Legg inn av ingsve » man 06 mai 2013 16:41

Noen som skal på tur i den nærmeste fremtid, i Kristiansandsområdet, og kan tenke seg å ta med en geocacheinteresert student fra Mediehøgskolen.

Hei!
Jeg kommer fra Gimlekollen Mediehøgskole og vi lager nå radiosendinger som en del av vår praksisperiode her på skolen. I den forbindelsen har vi lyst til å lage noe på Geocaching i agder, nå som sesongen er godt i gang, som en oppfølging til artiklene som allerede er publisert på sornett.no.
Derfor lurer jeg på om jeg kunne få være med på en Geocaching tur i morgen eller en av de kommende dagene, og lage en reportasje ut i fra det? Jeg har nylig blitt bitt av Geocaching-basillen selv, og ville satt stor pris på det!
Ha en flott kveld!

Mvh,
Amund Tungesvik Raknes
Mediehøgskolen Gimlekollen
Bilde

Svar