Ælvecoin

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
Re: Ælvecoin

Legg inn av thomfre » ons 20 mar 2013 12:50

mamoreb skrev:Hvis man skulle finne på å våge seg bort fra malen som Grenlandsmafiaen og Vestfold Vikings bruker... Hadde det ikke vært stilig om man la opp til at eventuelle fremtidige geocoiner kunne bygges sammen (legges inntil hverandre) for å få en sammenhengende Ælv, slik den ser ut på kartet?
Det hadde vært kult!
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Ælvecoin

Legg inn av sven-egil » ons 20 mar 2013 13:51

Jeg er helt enig.
Bilde Bilde Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvecoin

Legg inn av Raggsokk » ons 20 mar 2013 14:22

Liker idéen! For en som har samlet Donald Pocket i en generasjon så er dette kjente toner, dog nytt for meg i geocoin-sammenheng. Vel verdt å vurdere!
- Raggsokk

Bilde

EiFlei
Styret
Innlegg:53
Registrert:man 10 okt 2011 15:14

Re: Ælvecoin

Legg inn av EiFlei » tor 28 mar 2013 15:52

Jeg liker forslaget AnnChristin86 kom med hvor man bruker bygninger på coinen.
Ser for meg noe ala Heddal Stavkirke geocoin. F.eks. ypsilon med bibloteket i bakgrunnen på den ene siden og buskerudbjørnen og/eller Ælvetreff "logoen" på den andre siden. Om det da blir en seire er det jo mulig å bytte ut ypsilon med Aass bryggeri, Solberg Spinneri, fossen i Kongsberg osv.
Og om dere trenger en til i coinkomiteen, kan jeg melde meg :wink:
Bilde

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:søn 22 jul 2012 19:13

Re: Ælvecoin

Legg inn av Team Vind » lør 30 mar 2013 13:16

Hey

Jeg er med, det må da være masse fine motiver langs denne elven.
Muligens greit og starte i Drammen og så jobbe seg oppover, ser gjerne att dette blir en serie. den trenger jo ikke komme hvert år heller. litt eksklusiv?
Trengs det en i komiteen så er jeg med:)
Skulle denne komitene kommet i gang før neste Ælveteff? for og bygge videre på det som kommer frem av forslag.


Team Vind.
TeamVind + Pia the dog:)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvecoin

Legg inn av Raggsokk » søn 31 mar 2013 18:30

Foreslår at vi setter dette på agenda (og i invitasjonen) for neste Ælvetreff, siden ikke alle leser her på forumet.
- Raggsokk

Bilde

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Ælvecoin

Legg inn av E-Lie » ons 03 apr 2013 14:56

Synes ideen med "puslespill"coin er artig, men den vil jo bli dyr å lage. Hva med å danne en gruppe ala grenland og søke grasrotmedlemskap. Da kan man jo finansiere den/dem via det etterhvert.
Tegner meg for mins to coiner uansett utførelse. Veldig god ide.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Ælvecoin

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 05 apr 2013 12:26

Ellinormor skrev:Hva med å danne en gruppe ala grenland og søke grasrotmedlemskap. Da kan man jo finansiere den/dem via det etterhvert.
Grasrotmidler er vel og bra, men man må ha mange spillere som gir grasrotandelen sin til gruppen før det blir noe store penger ut av det. Med de beløpene som trengs for å lage en coin i et visst opplag (som er nødvendig for å få stykkprisen ned) vil det ta lang tid før man får laget coin om man skal basere seg på bare Grasrotmidler.

Men som sagt: Grasrotmidler er vel og bra og når man først er etablert så er det jo gratis penger!!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvecoin

Legg inn av Raggsokk » fre 05 apr 2013 13:17

Det kan nok være nyttig med en slik registrert gruppe, men ikke nødvendigvis først og fremst for grasrotandeler tror jeg. Derimot kan det jo være greit at det er en 'organisasjon' som sitter igjen med et eventuelt overskudd etter salg av mynter og ikke enkeltpersoner. Da blir det lettere å finansiere en eventuell neste mynt med overskuddsmidler fra forrige.
- Raggsokk

Bilde

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Ælvecoin

Legg inn av E-Lie » fre 05 apr 2013 17:43

Ellinormor skrev:Synes ideen med "puslespill"coin er artig, men den vil jo bli dyr å lage. Hva med å danne en gruppe ala grenland og søke grasrotmedlemskap. Da kan man jo finansiere den/dem via det etterhvert.
Tegner meg for mins to coiner uansett utførelse. Veldig god ide.
Se uthevet ord. gorgon. Har da vært borti GM før, men på sikt er det ganske riktig gratis penger.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Ælvecoin

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 06 apr 2013 09:30

Joda, jeg la merke til at du skrev "etterhvert"

Men vi i Grenlandsmafiaen har vært med i Grasrotandelen siden 2009, og om vi legger sammen det vi har fått utbetalt siden den gangen ville vi vært ca. halvveis til å finansiere en coin nå... Poenget mitt var nettopp å få frem at selv om Grasrotmidler er gratis penger, så tar det (lang) tid å oppnå noen store summer. Man kan derfor ikke basere seg på det som hovedfinansieringskilde hverken med en gang eller etterhvert.

De første gangene vi produserte coiner, så var det styremedlemmene som spyttet inn nødvendig kapital. Delvis tok man det ut igjen i form av coiner, og delvis fikk man tilbake penger etter at coiner ble solgt. Men pengene må betales til produsenten før man får en eneste coin til salgs.

Nå kan det kanskje virke som jeg gjør det veldig vanskelig å få laget en coin. Det er det ikke! Flere enn oss har jo gjort det, og mange av coinene er produsert av privatpersoner! Men det er viktig å være klar over at det er en del penger som må betales ut før man får noe penger tilbake. Forhåndsbetaling er en måte, gjerne kombinert med noen ildsjeler som spytter inn litt ekstra og som så kan få penger tilbake igjen når coinene selges.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Ælvecoin

Legg inn av E-Lie » lør 06 apr 2013 15:11

Fullstendig klar over at ting tar tid, ja, men her ser det ut til at det er et ønske om å få ut en coin. Det er jo en god start. Flott du også forteller hvordan dere fikk det til.
Tror at om det blir annonsert i flere fora, kommer enda fler med på laget.

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvecoin

Legg inn av Raggsokk » tir 21 mai 2013 13:01

Minner om at ælvecoin er tema på morgendagens Ælvetreff-event i Drammen, så alle som har innspill og synspunkter bes møte og si sin mening! :wink:

Se også egen tråd om eventet.
- Raggsokk

Bilde

Svar