Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Svar
Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo
Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av tomahg » man 01 jul 2013 08:48

Jeg har nå endelig blitt skipper på egen skute! En ProAqua gummibåt til kr 349,- på Clas Ohlson.

Jeg har lyst til å besøke de to geocachene på holmene i Lutvann (GC2NQRR og GC1TYGN men mistenker at roturen kan ta så lang tid at det kunne vært hyggelig med selskap.

I følge produsenten er ikke skuta mi egnet for to voksne, så jeg spør her om noen med lignende farkost (eller eventuelt badering og svømmeføtter?) har lyst til å slå følge på onsdag. Tenkte å kaste loss i 19-tiden.

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av ArveAnd » man 01 jul 2013 08:58

Eg har besøkt dei to cachane så eg blir nok ikkje med....

Men eg har akkurat kjøpt samme farkost sjølv! Og vil gjerne høyre erfaring - ettersom eg kun har testa den på stovegolvet! Men det var nyttig erfaring - for min farkost hadde ein produksjonsfeil mhp hovedventil - det mangla "forminskar" til ventilen. Så eit lite tips at du sjekkar at du har den før du skal pumpe den opp (med pumpe med for lite munnstykke...)

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av mamoreb » man 01 jul 2013 09:07

Vi har en lignende doning - uprøvd... Høres bra ut med fellestur 3. juli, med forbehold om vær og alt mulig. Skal prøve å få det til!
Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av LUDO » man 01 jul 2013 09:21

Disse har jeg nok besøkt, hvis ikke hadde det vært interessant.

Har et par i Sandvika som krever båt, som skal tas i løpet av sommeren. Det kan evt gjøres i felleskap.

Når det gjelder farkost, så har min gamle gummibåt takket for seg etter noen våte cacher på Jæren, og jeg er i markedet etter ny. Fortrinnsvis med plass til to voksne eller en voksen og to barn. Om noen har tips tas de imot med takk!

Daniel
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av cachepus » man 01 jul 2013 13:14

Jeg var på de i vinter med mine to farkoster som av og til føles like lette å navigere som hangarskip, men kan godt tenke meg en båttur til holmene utenfor Sandvika. Har ikke eget skip til de.
Aina S.

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av BosseG » man 01 jul 2013 16:14

Cachene utenfor Sandvika kan ellers med fordel taes i februar- mars, da isen ligger tykk. Ski anbefales til Ostøya.

To av dem er f.ø. korte svømmeturer.
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av tomahg » ons 03 jul 2013 06:31

Det ser ut til å bli bra gummibåt-vær. Jeg er på plass ved passelig utgangspunkt for nordholmen kl 19 :)

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av mamoreb » ons 03 jul 2013 17:58

Det har kommet noe i veien, så vi får ikke blitt med på plasking i dag. Beklager beskjed i siste liten!
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av tomahg » ons 03 jul 2013 20:37

mamoreb: Alt i orden!

ArveAnd: Jeg har også testet min på stuegulvet. Ettåringen har brukt den som hoppeslått, og "ro, ro til fiskeskjær" blir langt mer realistisk i en gummibåt. Tenkte etter hvert å ta den i bruk som svømmebasseng utendørs også.

Når det gjelder bruk i vannet er nok årene en svakhet. De settes sammen av tre spinkle rørbiter, og jeg knakk den ene åren etter ca 300 meter. De neste 1,5 km ble padlet med én åre. Bortsett fra åreproblemet virker båten relativt stødig og lettrodd (til å være en gummibåt i denne prisklassen), men det er nok egentlig ikke plass til mer enn én voksen. Jeg fikk båten fullt oppblåst inn i stasjonsvognen, og det å bære den en kilometer var heller ikke noe problem.

Ludo: Jeg kan være interessert i fellesbåttur!

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av Raggsokk » ons 03 jul 2013 22:40

Hvis det blir tur til Sandvika kan jeg være interessert hvis datoen klaffer. Selv foretrekker jeg kano, men det er jo litt mer trøblete å få med seg da. Det beste er å hekte på tilhenger men det er jo noe mer pes enn en gummibåt.
- Raggsokk

Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Plasking i Lutvann - onsdag 3. juli

Legg inn av ArveAnd » søn 07 jul 2013 13:59

Takk til tomahg for tur-rapport og båt-rapport!

I dag har eg sjølv testa denne farkosten og er godt fornøgd! Mhp tomahgs tilbakemld angåande årane så var eg litt forsiktig og det gjekk veldig bra. Fekk grei fart på båten, men sjølvsagt litt komplisert å styre den når eg fekk sidevind...

Eg kjem nok til å bruke båten på fleire cacheturar!

Svar