Legge ut multi - hvilke "klistrelapper" anbefales?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
svartoksen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:9
Registrert:søn 02 aug 2015 20:13
Legge ut multi - hvilke "klistrelapper" anbefales?

Legg inn av svartoksen » tor 17 sep 2015 12:55

Vurderer å legge ut en ny multicache, men lurer på hvordan dere oppgir koordinater. Her vi bor har co skrevet på små klistrelapper som er limt opp rundt trailen/løypa. Hvor får vi evt. kjøpt slike? Hvordan gjør dere det?

Takk for svar!

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Legge ut multi - hvilke "klistrelapper" anbefales?

Legg inn av avigerus » tor 24 sep 2015 16:24

Når du skal lage en multi er det viktig å tenke vedlikehold også.... Har opplevd flere steder at "lapper" etterhvert blir både krøllete og uleselige....
Mitt tips er å laminere lappene, og plassere disse i en eller annen type beholder som så plasseres ut i terrenget. Husk da at dette er ett fysisk trinn, og følgelig må du passe på avstander til andre utlegg....avstandsregel gjelder ikke din egen multi, men til andres finaler eller fysiske trinn i andres multi....

Vet at noen velger å bruke UV på blankt ark som trinn i en multi, men husk da å merke med attributtet for UV... Ellers skulle jeg mene at det meste var nevnt her...
Bilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: Legge ut multi - hvilke "klistrelapper" anbefales?

Legg inn av Tique » tor 24 sep 2015 17:03

Jeg fant en flertrinns-mystery der et par av stegene var dogtags med graverte koordinater. Fiffig!
Bilde

Svar