Fylkes challenger i alle 19 fylker

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
tevjen
Bruker
Bruker
Innlegg:101
Registrert:lør 19 okt 2013 20:23
Fylkes challenger i alle 19 fylker

Legg inn av tevjen » tir 15 apr 2014 07:36

Har startet med et prosjekt hvor målet er å vise frem de beste av de beste cachene i alle våre 19 fylker.

Selve challengen går ut på å logge topp 10 og topp 25 favoritt poeng cacher i det bestemnte fylket.

Målet er å få alle 19 fylker med på dette.

Her er listen over de som er publisert.

Bokliste

Kunne du tenke deg å lage en eller begge challengene i ditt fylke?

Du kan kopiere tekst fra Telemark challengene. Men fint at jeg får beksjed så det ikke blir dobbelt opp i et fylke.

Håper mange vil være med på dette slik at alle fylkene til slutt har en slik challenge.

Jeg kan kontaktes på: thomas.evjen@yahoo.com
tevjen
Bilde

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Innlegg:80
Registrert:fre 04 jun 2010 16:39
Sted:Nannestad

Re: Fylkes challenger i alle 19 fylker

Legg inn av kjerstih » tir 15 apr 2014 10:06

Jeg må si at jeg ikke synes det høres særlig lurt ut å gjøre favorittpoeng til en del av kravene for challengecacher.

For det første vil jo listen over de "beste" cachene i fylket alltid være i endring, slik at noen som kvalifiserte på et tidspunkt ikke er kvalifisert en stund senere. Jeg trodde det var et krav for challengecacher at de skulle baseres på prestasjoner som ikke var mulig å "miste"?

For det andre tenker jeg at dette kan føre til taktisk utdeling av favorittpoeng. Er ikke vitsen med favorittpoeng å kunne gi en anbefaling til andre geocachere og en ekstra takk til cacheeier for å ha laget en geocache som er blant de 10 % beste man har funnet? Det bør ikke være noen konkurranse om å ha flest mulig favorittpoeng, slik at cacheeiere ikke unner hverandre favorittpoeng til slutt.
Bilde

tevjen
Bruker
Bruker
Innlegg:101
Registrert:lør 19 okt 2013 20:23

Re: Fylkes challenger i alle 19 fylker

Legg inn av tevjen » tir 15 apr 2014 11:06

Foreslår at du leser cache beskrivelsen. Noen av dine bekymringer er tatt hensyn til.
tevjen
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Fylkes challenger i alle 19 fylker

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 18 apr 2014 23:11

kjerstih skrev:For det andre tenker jeg at dette kan føre til taktisk utdeling av favorittpoeng. Er ikke vitsen med favorittpoeng å kunne gi en anbefaling til andre geocachere og en ekstra takk til cacheeier for å ha laget en geocache som er blant de 10 % beste man har funnet? Det bør ikke være noen konkurranse om å ha flest mulig favorittpoeng, slik at cacheeiere ikke unner hverandre favorittpoeng til slutt.
Meget godt sagt!! Jeg er veldig enig med deg. Jeg har mange ganger sagt at jeg er kritisk til dette jaget etter å oppfylle bestemte statistikker, men at så lenge det ikke ødelegger min cacheopplevelse så får det vært greit. Hvis dette nå fører til taktisk utdeling av favorittpoeng, vil dette kunne påvirke opplevelsen for oss som ikke er opptatt av statistikk. Favorittpoeng bør deles ut til de cachene som den enkelte mener stikker seg ut på en positiv måte uavhengig av statistikken.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar