Hvordan lager jeg en ny Cache?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Noanora
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:1
Registrert:fre 28 mar 2014 19:17
Hvordan lager jeg en ny Cache?

Legg inn av Noanora » fre 28 mar 2014 19:20

Jeg er rimelig ny på dette, jeg har funnet en del cacher, men nå har jeg lyst til å lage en cache som andre kan finne.

Jeg har location som jeg vil plassere den på og jeg har selve boksen, men hvordan går jeg frem? hjelp takk takk:)

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Hvordan lager jeg en ny Cache?

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 28 mar 2014 19:30

Et veldig bra sted og starte er her: http://gcinfo.no/?q=node/84
Her finner du grunnleggende info og linker som tar deg videre til relevante sider.

Når det gjelder det praktiske med å lage selve cachesiden er det en bra artikkel her:
http://www.grenlandsmafiaen.no/index.ph ... cle&id=138

Lykke til!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

FSHelgeland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:fre 05 jul 2013 18:01

Re: Hvordan lager jeg en ny Cache?

Legg inn av FSHelgeland » søn 20 apr 2014 17:10

Hei

I stedet for å opprette nok en tråd så poster jeg i denne.

Familien vår begynte med denne fine familieaktiviteten i fjor. Vi tar det litt rolig, prøve å bygge opp interessen til ungene pent og forsiktig. I dag logget vi cache nr. 20. Vi har gjennom vinteren snakket om å legge ut egen cache og har nå funnet et nydelig sted som vi ønsker å vise andre. Boks er innkjøpt, og planleggingen av cachen er i full gang. Kona driver på med scrapping så vi blir å lage noe helt eget for den første som finner denne skatten. Denne "premien" til FTF, bør det stå noe spesiellt på denne? En annen ting jeg lurer på er: I enkelte bokser i området så ser jeg at det ligger en utskrift med Geocachelogoen og forklaringen om at dette er en offisiell geocache. Er dette noe jeg kan finne på nett, slik at jeg kan skrive den ut og legge den sammen med skatten?

Det meste er nå uansett klart, mangler vel egentlig bare å få tillatelse fra grunneier før vi kan legge den ut.

Takknemlig for svar
Vennlig hilsen, TeamAndås

EDIT: Et kjapt googlesøk viste meg til en PDF med det jeg etterspurte så forklaringen om at dette er en offisiell geocache er i boks :-) mangler bare svar på resten ;-)

FSHelgeland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:fre 05 jul 2013 18:01

Re: Hvordan lager jeg en ny Cache?

Legg inn av FSHelgeland » søn 20 apr 2014 18:14

Fant svar på FTFC i en annen tråd :-)

Svar